Gå til innhold

SSRI og blødningsfare


Gjest pilletriller

Anbefalte innlegg

Gjest pilletriller

Finnes det en sammenheng mellom dette? Hørte om en som skal ha fått hjerneblødning i forbindelse med bruk av et SSRI-preparat (husker ikke hvilket). Noen som veit om sammenhengen er dokumentert eller det eneste som er sikkert er at han fikk hjerneblødning bare samtidig som han tilfeldigvis også brukte et slikt medikament.

Hvis det er så at det reelt er større blødningsfare ved bruk av slike medikamenter.., virker de forebyggende på blodpropper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel opplyst i felleskatalogen om at det kan opstå hudblødninger av SSRI. Og når årene kan risikere og lekke, går jeg ut i fra at de like godt også kan lekke i hjernen, og gi blødning der også. Men det står under sjeldne bivirkninger, mindre enn en av hundre.Allikevel ville jeg vært obs og sluttet,Hvis jeg merket unormale hudblødninger og blåmerker.Det er ganske mange som får hjerneslag i dag, og det ville jo vært rart om ingen av disse brukte antidepressiva.Ikke godt og si hva som er høna og egget.Trodde egentlig heller at SSRI og den lille bøldningsfaren handlet om sprøhet i årene enn tykkelsen i blodet, og at det ikke da ville ha noen forebygende funksjon på blodpropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...