Gjest sadat Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Hei!Jeg er en man på 38 år, og har gått med smerter ved høyre lyske på over 1 år nå, sommeren av 04 fikk diagnose høyre lyskebrokk, 10 dager før operasjon sa legen det du har på høyre siden det kan merkes også på venstre side nå.Med ønske om å finne en riktig diagnose jeg sa JA til en opersajon som var i tvil om brokk. Jeg ble operert 10.12.04, tre dager seinere fikk jeg brev at det var ikke brokk. Den 05.01.2005 jeg fikk diagnose betennelse i prostata, prostatis, nå bruker jeg Ciproxin 250 mg tab. 2 tab per dag. Jeg har brukt det snart i 11 dager nå og merker ingen forandring enn at jeg har fortsatt smerter på begge sider ved lysken og at jeg har fått gullaktig farge rundt øynene. Legen sier at jeg må bruke dem i ca 2 mnd. Men når burde jeg merke forandring eller virkning av ciprofloxacin? Er det mulig at jeg har fått igjen feil diagnose og i såfall hva skal jeg gjøre? HilsenT.S. 0 Siter
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Jeg har desverre ingen muligheter til å bekrefte elle avkrefte de diaagnosene som dine leger har stilt. Jeg synes det virker rart at man skulle ta feil mellom prostatitt og brokk, de har både ulik lokalisasjon og ganske forskjellige symptomer. At du ikke har merket noe bedring etter 11 dagers behandling behøver egentlig ikke å bety at prostatitt diagnosen var feil. Prostatitt er ofte en langvarig affere og behandlingen tar også lang tid. Men NB jeg kan ikke si at diaagnosen er riktig heller. JEG GÅR UT IFRA AT DU BLE UNDERSØKT SKIKKELIG FØR BEHANDLINGEN BLE SATT IGANG. Når det gjelder den gullaktige farven rundt øyene er det faktisk mulig at det henger sammen med ciprofloxacin behandlingen. Hvis det blir mer markert bør du konsultere din lege. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.