Gå til innhold

Sliter med helsa


miiips

Anbefalte innlegg

Hei! jeg er en gutt på 21 år. Jeg har i de siste 3 månedene slitt med søvnløshet, har problemer med å få sovne og jeg sover urolig. Våkner gjerne 2-5 ganger i løpet av natten. Jeg sliter også med å få gjort noe på jobben. Deler av jobben min er å jobbe med en liten klasse med elever som lider av downs-syndrom, noe som jeg føler at jeg slett ikke takler. jeg føler at dette går ut over resten av jobben. Jeg jobber som stipendiat på en folkehøyskole, noe som skulle bli en drøm, men begynner å ligne mer på et mareritt. Det forventes at jeg skal være blid og hyggelig hele tiden, noe som er svært vanskelig når jeg selv sliter. Jeg har også en veldig tung fortid. Mobbing gjennom deler av barneskolen, hele ungdomsskolen og 2 år på videregående. Jeg mistet også faren min for 2 år siden. Jeg føler meg i grunn utbrent. Det jeg lurer i grunn på om det er noe jeg kan gjøre med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *ikkjesåsint*

eineste råd eg kan gi, er at det er lov å være utbrent, det er lov å ta tid til seg sjølv, ikkje bry deg om kva som er forventa av deg.

gjør det du føler er riktig for deg.

og søk hjelp hos fatlegen din.

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Kanskje arbeid med disse barna ikke er helt det rette for deg! Det er som en ond sirkel når du ikke får sove går det ut over arbeidet. Når du føler du ikke strekker til går det ut over nattesøvnen osv. Prøv å senke kravene til deg selv og finn ut om du vil satse på dette eller om du kanskje skal prøve noe annet. Du er ung og har tiden for deg...

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker uholdbart å ha det slik! Skikkelig dilemma! Det er nok fornuftig å ta en prat med fastlegen der du legger frem de samme momentene som i ditt innlegg. Mye kan tyde på at du trenger hjelp til å komme over i andre baner, kanskje med et avbrekk i form av en sykmelding først og fremst. Det å ha med seg grums fra tidligere i livet gjør en noe mer sårbar for stress og krav fra omverdenen. Dette vet legen din også! Legen vil også kunne vise forståelse ovenfor tap og sorg, og vite at slikt tar tid!Hvis du er motivert til det kan det kanskje være nyttig å få hjelp til å "komme over" tidligere vanskelige erfaringer, jeg tenker her på psykologhjelp eller lignende. Selv mistrivdes jeg så med "drømmejobben" at alt gikk i stå. Etter god hjelp fra fastlege og psykolog har jeg fått diverse ting på plass (inkl. problemer som mobbing etc.), nå er jeg klar for nye utfordringer i arbeidslivet, men innen en annen retning enn den jeg hadde tidligere. Det er mulig å få hjelp til å skifte faglig spor. Det er ikke meningen at man skal gå rundt å slite slik som du gjør. Hverken du eller de du jobber med er tjent med det. Jeg håper du har en god lege som kan sette av litt ekstra tid til en prat med deg. Det kan ofte være lurt å be om en dobbelt-time når man ringer å bestiller time hos legen. Det er ikke uvanlig å gjøre det slik. Det vil gjøre både deg og legen mere avslappet i forhold til tid. Riktig lykke til. Håper det ordner seg for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...