Gå til innhold

NHD, Cipralex, hvor lenge virker.....


Gjest Dame55

Anbefalte innlegg

Begynte med Cipralex i slutten av aug. 04. Som tidligere fortalt, kjempegodt fornøyd. Etter litt over 4 mnd. så følte jeg at ikke virkningen er like bra lenger. Er det slik at man etter en tid ikke får så god effekt av den dose man begynner med? Må man etterhvert opp i mg.?

Takknemlig for svar av NHD og om andre her har erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg kan desverre ikke uttale meg konkret om cipralex. ingen medikamenter (som jeg kjenner til) har en jevn stigende kurve oppover, det gaar litt i rykk og napp, og det tar tid. men det jeg ville gjort, hvis jeg var bekymret for aa stagnere/falle ned i en depresjon i gjen -var aa ta kontakt med primaerlegen og vurdert en oekning. (og det foer det gaar for lang tid).

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pillekører

Jeg trur ikke at Cipralex er et medikament som er vanedannende på den måten at du stadig på ha høgre dose for å få effekt. Men jeg trur at under medisineringa vil tilstanden/humøret ditt gå i bølger. Kanskje du har en litt dårligere periode nå, og så senere får det bedre igjen.

Men uansett, hvis du er dårligere nå, ta kontakt med legen, det kan godt hende at det hjelper å øke dosen hvis du ikke allerede tar maxdose.

Lykke til1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Det er mye mulig du trenger litt høyere dose. Jeg fikk en god del høyere dose da jeg fikk tilbakefall. Eller kanskje du skal ha en litt annen type medisin eller en i tillegg. Det hadde jeg i begynnelsen. Fikk remeron de virket veldig bra sammen, men jeg la veldig på med av dem.

Lykke til!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dose går du på Dame55? Jeg går jo selv på cipralex. Jeg gikk på 10 mg men valgte å gå opp til 15.Fikk ingen flere bivirkninger. Jeg har aldri gått på spesielt høye doser på noen av tidligere prøvde AD, men på cipralex måtte jeg opp i 15 mg, selv om jeg ser at de opperere med 10 mg som den vanligste dagsdosen.(Det finnes 5 mgs tabletter,travelt å dele de små 10 mgs tablettene selv om de har delekant.)

20 mg ble i meste laget for da fikk jeg hodepine, men det er et område jeg er spesielt var for( det var det med det individuelle da....)Uansett husk at det kan gå litt opp og ned med oss.Snakk med legen din. Styrkende klem fra bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...