Gå til innhold

mørketida er vond


Gjest *mørketida*

Anbefalte innlegg

Gjest *mørketida*

me er akkurat kome heim fra cran canaria, der nede var eg veldig bra.

men med ein gang eg kom heim igjen, så faller eg ned igjen! det er så pyton og ha det sånn!

skulle ønske me kunne flytte til varmere strøk.

noken som har gjordt det? og har noken råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cantate

Jeg tror nødvendigvis ikke det hjelper på flytte til varmere strøk.

Jeg var selv på en ferie før jul og hadde det topp, men så snart jeg kom hjem igjen til alle problemene var alt ille igjen.

Jeg tror at når man er på ferie klarer man å legge problemene og bekymringene sine litt bort. Så hvis du flytter sørover vil nok problemene komme der også og så snart du reiser et annet sted i verden så forsvinner problemene for en stund igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NonStopp

Å flytte til varmere strøk blir vel som å unngå å lære seg å leve med problemet. Eller? Og slik blir vi ikke erfaringsrike og trygge mennesker eller?

Bare lurer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en mamma i nord

Å flytte til varmere strøk blir vel som å unngå å lære seg å leve med problemet. Eller? Og slik blir vi ikke erfaringsrike og trygge mennesker eller?

Bare lurer jeg.

Er det slik for de som flytter til varmere strøk pga. somatiske sykdommer også. Eller gjelder det bare de som flytter pga. psykiatriske lidelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nødvendigvis ikke det hjelper på flytte til varmere strøk.

Jeg var selv på en ferie før jul og hadde det topp, men så snart jeg kom hjem igjen til alle problemene var alt ille igjen.

Jeg tror at når man er på ferie klarer man å legge problemene og bekymringene sine litt bort. Så hvis du flytter sørover vil nok problemene komme der også og så snart du reiser et annet sted i verden så forsvinner problemene for en stund igjen.

naa tror jeg ikke noedvendigvis at klimaet har saa mye aa si, (men er det en fysisk sykdom du lider av kan et varmere klima vaere gunsig) skjoent "normalen" foretrekker vel sol og varme. jeg tror ikke det er en loesning aa flytte, fordi den beroemte "nissen" har en lei tendens til aa bli med paa lasset enten man vil eller ikke. men du var paa ferie, du slappet av, hygget deg.. klarer du aa gjoere mer av dette hjemme? kanskje du boer gjoere noen forandringer i hverdagen din? finne ut hva det er som skaper problemer/bekymringer for deg i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nødvendigvis ikke det hjelper på flytte til varmere strøk.

Jeg var selv på en ferie før jul og hadde det topp, men så snart jeg kom hjem igjen til alle problemene var alt ille igjen.

Jeg tror at når man er på ferie klarer man å legge problemene og bekymringene sine litt bort. Så hvis du flytter sørover vil nok problemene komme der også og så snart du reiser et annet sted i verden så forsvinner problemene for en stund igjen.

innlegget var til moerketiden :) *retter paa brillene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kizza1365380506

Dersom det er en vinterdepresjon du har så kan det kanskje hjelpe. Noe annet er å rømme fra seg selv. Det går dessverre ikke. Problemene har en tendens til å være der når hverdagen kommer uansett hvor du oppholder deg. Men jeg tenker ofte som deg. Det hadde vært deilig med litt mer sol og varme.

:o)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NonStopp

Er det slik for de som flytter til varmere strøk pga. somatiske sykdommer også. Eller gjelder det bare de som flytter pga. psykiatriske lidelser?

Bare de som flytter pga psykiske lidelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deprimert med mange tanker

Å flytte til varmere strøk blir vel som å unngå å lære seg å leve med problemet. Eller? Og slik blir vi ikke erfaringsrike og trygge mennesker eller?

Bare lurer jeg.

Hva mener du med å lære å leve med problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NonStopp

Hva mener du med å lære å leve med problemet?

Når noen dør feks, så lærer man seg å leve med sorgen. Tiden leger alle sår er det noe som heter, noget jeg ikke har tro på. Derimot kan tiden hjelpe oss til å lære å leve med evt problemer / kriser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *ikkjesåsint*

naa tror jeg ikke noedvendigvis at klimaet har saa mye aa si, (men er det en fysisk sykdom du lider av kan et varmere klima vaere gunsig) skjoent "normalen" foretrekker vel sol og varme. jeg tror ikke det er en loesning aa flytte, fordi den beroemte "nissen" har en lei tendens til aa bli med paa lasset enten man vil eller ikke. men du var paa ferie, du slappet av, hygget deg.. klarer du aa gjoere mer av dette hjemme? kanskje du boer gjoere noen forandringer i hverdagen din? finne ut hva det er som skaper problemer/bekymringer for deg i hverdagen.

takker for gode svar:)

me blir ikkje å flytte til utlandet, men sattser på å kunne prioritere reise ein del i framtida.

no begynnte eg til behandling for min psykiske lidelse i går, og ser endelig eit lys i tunnellen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...