Gå til innhold

Aleneforsørger,utdanningsstøtte og stipend..mm


lelli

Anbefalte innlegg

Hei!For å gjøre spørsmålet mest mulig enkelt går jeg rett på sak!Jeg er aleneforsørger, til et barn på 4 år.Jeg har gått på overgangs stønad i fulle 3 år, den gikk ut nå i høst.Nå står jeg tilmeldt aetat og får arb.l.trygd. I den siste tid har jeg fått mer og mer lyst på en utdannelse. Noe jeg ikke har fra før. Har kun 9 årig skole.Jeg har sjekket med lånekassen og funnet ut at jeg kan få grunnstipend på maks 1730,- , læremiddelstipend maks 350,- , bostipend maks 3450,- og forsørgerstipend på maks 1290,- Husker desverre ikke om alt dette var pr mnd, semester eller år.Så til mitt spm: Har jeg krav på noen som helst støtte fra trygdekontor? Utdanningsstøtte? Utvidet overgangsstønad?Jeg er redd for at jeg ikke har rett til noen støtte fra trygdekontoret i.o.m at min 3 års periode med overgangsstønad gikk ut i høst.Mener å huske at jeg ble fortalt at støtte til utdanning og evt utvidet overgangsstønad kun ble gitt før de 3 ordinære årene med overgangsstønad var var over.Tar jeg feil her? Om jeg gjør det hvor stor er evt summen jeg kan få i støtte?Veldig greit å vite, da det jeg evt får i stipend kun dreier seg om 5-6000 pr mnd...ikke stort å leve av pr mnd..dekker ikke husleie engang. Tusen takk for svar.Hilsen en som har lyst til å skaffe seg realkompetanse..og kanskje bli noe..stort..engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...