Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente på 17 år som har hatt uren hud siden jeg var 12(vært hos hudlege ol.) Jeg har hatt en del eksem også, på bena og litt i ansiktet. Jeg er ikke særlig hardt rammet av eksem, da, men når den først kommer, klør jeg til det blør. Jeg har også infisert eksem på brystet, men den fikk jeg en salve for. Nå har den kommet igjen, 1 år etter den forsvant.

Jeg har også en veldig følsom mage, og jeg har begynt å lure på om det er noe jeg ikke tåler!

Jeg tar miniform for magen.

Hvilke allergi-tester går det ann å ta?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17087-allergitester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære surre

Det kan selvfølgelig være noe du er i kontakt med som fremkaller eksemet ditt - mindre sannsynlig at det er noe du spiser. En ømfindtlig mage er sjelden allergisk betinget - selv om det i sjeldne tilfeller kan være det. Det at du bruker Minifom tyder på at hovedplagen din er oppblåsthet - da kan det være lurt å tenke gjennom hva du spiser av rå frukt/ grønnsaker som virker gjærende og derved gir oppblåsthet. Kål er et eksempel på en slik grønnsak, mye råkost virker også slik (selv om det er veldig sunt)!

Når det gjelder allergitester er det mest nærliggende med lappetester som påviser kontakteksem. Det er hudleger som utfører slike tester.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17087-allergitester/#findComment-78067
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...