Gå til innhold

Ned i vekt etter begynt med Cipralex


Gjest lille spiff

Anbefalte innlegg

Gjest lille spiff

Har brukt Cipralex i en uke nå, og har da begynt med kun 5 mg. Skal snart øke til 10. I løpet av denne ene uken hare jeg gått ned halvannen kilo!!

Det er ikke slik at jeg har mistet apetitt, men jeg blir fortere mett virker det som. Spiser mindre enn før.

Er det flere som har merket denne bivirkningen? Selv gjør jeg jo ikke noe av det, da jeg har noen få kilo for mye, men syns bare det var litt drøyt med halvannen kilo.

Jeg har nemlig ikke lagt om kosthold eller begynt trene.

Hilsen fra Lille spiff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste mister mye vann, må tisse mye oftere når de starter med cipralex.Jeg har også gått ned flere kilo etter to mnd på samme preprat,men la jo på meg av seroxat som jeg brukte før cipralex.Det har jeg gått ned med cipralexèn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på cipralex 10 mg i halvannen uke og gått ned tre kilo. Aner ikke hvorfor. Syns jeg spiser som før. Men jeg blir litt kvalm, så kanskje spiser jeg egentlig litt mindre uten at jeg har tenkt over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ruffen1

Har gått på cipralex 10 mg i halvannen uke og gått ned tre kilo. Aner ikke hvorfor. Syns jeg spiser som før. Men jeg blir litt kvalm, så kanskje spiser jeg egentlig litt mindre uten at jeg har tenkt over det.

Litt på siden..hvilken andre virkninger/bivirkninger har dere hatt etter så kort tid på cipralex?..jeg er kvalm + trøtt & flat..ellers er vel vekta den samme som når jeg startet for 9 dager siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vektløs

Fornøyelsen varer ikke lenge. Fra en til to uker så tar matlysten seg opp igjen. Du må nok forandre kosthold og trene dersom du vil varig ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette er vanligere enn vektøkning.

........men langt sjeldnere omtalt.

Vi har en hang til å bry oss mest om det negative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt på siden..hvilken andre virkninger/bivirkninger har dere hatt etter så kort tid på cipralex?..jeg er kvalm + trøtt & flat..ellers er vel vekta den samme som når jeg startet for 9 dager siden

Den første uka følte jeg meg roligere, men denne uka har begynt dårlig. Er jo ikke sikkert det er cipralex'n, men jeg er vettskremt og skjelver hele tida enda mer enn før jeg begynte med medisinen, og jeg har kvalme som kommer og går i byger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pilletriller

Merka det samme som du ta jeg starta

på Cipramil, forgjengeren til Cipralex (?). Slutta å overspise. Hvis du blir fotere mett og du slutter å spise når du er mett, er det vel naturlig at du går litt ned i vekt. Det er ikke alltid så mye som skal til. Det er "det lille ekstra" som legger seg på kroppen sies det.

Håper medisinen hever stemningsleiet ditt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille spiff

Litt på siden..hvilken andre virkninger/bivirkninger har dere hatt etter så kort tid på cipralex?..jeg er kvalm + trøtt & flat..ellers er vel vekta den samme som når jeg startet for 9 dager siden

Hei,

Jeg har som sagt brukt Cipralex kort tid, men foruten å gå ned i vekt merker jeg betydleig endringer i humør. tar ikke lenger så tungt på ting, og har sluttet å gråte for hver minste lille ting. Jeg var på vei fra lett til moderat depresjon i følge legen min, så på meg brukes det litt forebyggende rett og slett.

Har faktisk ikke hatt noen andre bivirkninger enn dette med vekten. Jo forresten, har hatt ekstremt vondt i hodet, men det er visst ikke en vanlig bivikrning i følge pakningsvedlegget...Er ikke kvalm som så mange andre. Syns alt fungerer helt fint, så langt :-) Og er gla jeg begynte med den. Gikk fjorten runder før jeg våget. Har aldri tatt slikt noe før.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyelsen varer ikke lenge. Fra en til to uker så tar matlysten seg opp igjen. Du må nok forandre kosthold og trene dersom du vil varig ned i vekt.

Det er nok også en sannhet med modifikasjoner. Hos noen varer virkningen lenger. Sammenhengene er nok kompliserte. For noen som spiser mye på grunn av sine angstproblemer, kan nok et SSRI hjelpe til å stabilisere vekt og gi mindre matlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har som sagt brukt Cipralex kort tid, men foruten å gå ned i vekt merker jeg betydleig endringer i humør. tar ikke lenger så tungt på ting, og har sluttet å gråte for hver minste lille ting. Jeg var på vei fra lett til moderat depresjon i følge legen min, så på meg brukes det litt forebyggende rett og slett.

Har faktisk ikke hatt noen andre bivirkninger enn dette med vekten. Jo forresten, har hatt ekstremt vondt i hodet, men det er visst ikke en vanlig bivikrning i følge pakningsvedlegget...Er ikke kvalm som så mange andre. Syns alt fungerer helt fint, så langt :-) Og er gla jeg begynte med den. Gikk fjorten runder før jeg våget. Har aldri tatt slikt noe før.

Lykke til!

Jeg har heller ikke gått på sånt før, dvs jeg prøvde fontex uten resultat, men cipralex her virkelig hjulpet meg. Men følte det tok tid før det virket da, og måtte ta den på kvelden pga ble veldig trøtt og utafor av den de første ukene. Men den hjelper meg i hvert fall, mindre angst og mindre paranoid. Men dette med vektreduksjon kjenner jeg ikke til. Jeg har lagt på meg en del kilo etter jeg begynte på den. Er det noen som har noen erfaringer med det? Legen min sa det ikke skulle føre til vektøkning... Men uansett, jeg vil heller ha noen kilo for mye og føle at jeg er tilstede i - og lever mitt eget liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...