Gå til innhold

BEHANDLING - UTSIKT TIL BEDRING?


Gjest flinkpike

Anbefalte innlegg

Gjest flinkpike

Hei!

Har stilt spørsmål om følgende tidligere uten å ha mottatt svar; Er det noen som virkelig har blitt bedre etter mangeårige depresjoner, og i tilfelle hvordan? Selv vurderer jeg, nok en gang, å skifte psykolog. Jeg har gått til vedkommende et halvt år nå uten at jeg føler særlig endring. Til orientering er han meget proaktiv, "synes å elske å høre sin egen stemme". Han fremstår som teoretisk dyktig, men svært genraliserende. Jeg er veldig ambivialent og vurderer alternativt å fortsette, men kanskje søke noen form for tilleggsbehandling. Har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

paa grunnlag av det du skriver hadde nok jeg ogsaa byttet. Jeg er strengt tatt i mot bytting av behandlere i hytt og vaer, men et halvt aars stagnasjon er lenge. Har du konforntert vedkommende med din mening?(i saa fall boer du gjoere det aller foerst for aa faa en forklaring paa behandlingen vedk. driver).

konklusjon; gi vedk en sjanse til aa redgjoere for seg og se hvordan han/hun tar imott dine tanker rundt dette.

Er det ikke tilfredsstillende nok for deg (bare masse svada og en lang monolog om at ting tar tid osv), ja, da krever du at vedk soeker deg over til en ny behandler.

Og kommer du til en ny behandler er du klin aerlig fra foerste stund og forteller om grunnen til at du valgte aa avbryte behandlingen.

mvh. bella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Har du forsøkt medisiner i tillegg? Det er utrolig mye en kan oppnå ved avansert medisinering.

ECT er den beste behandlingen og bør vurderes om intet annet fører frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom du har vaert plaget av depresjone i mange aar saa _regner jeg med_ at du har forsoekt medisiner. for det har du, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zane1365380780

Ikke for aa vere negativ men min anbefaling er kanskje aa snakke med psykolog om du har problemer du vet du helt klart har. Og som er aarsaken til lidelsen din.

Har du lanvarig depresjon uten noen klare aarsaaker. Saa bare glem psykolog og forsok andre ting. Psykologi hjelper ikke mot sykdom. Selvom det kan vere greit aa ha noen aa prate med.

Lykke til!

V.h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...