Gå til innhold

Høyt jerninnhold/oppblåst mage

Anbefalte innlegg

Gjest Avensis

Etter at jeg sluttet med Seroxat (hadde brukt det i ca. 4 mnd) fikk jeg svært oppblåst mage. Dette har jeg hatt siden november. Jeg har ikke luft i magen, og til tross for sunt kosthold og trening er tilstanden vedvarende. Legen mente det kunne være irritabel tykktarm, men jeg har ikke smerter eller problemer med avføringen. Samtidig har jeg fått konstatert for høyt jerninnhold i blodet (har tatt 2 blodprøver, og venter svar på den 3.) Jeg har også ømme lymfekjertler i armhulene, dette har legen tidligere ment kom av stress, men dette bekymrer meg. Kan disse plagene henge sammen og hvilke råd kan du gi meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17109-h%C3%B8yt-jerninnholdoppbl%C3%A5st-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Høy ferritin behøver ikke bety høyt jernlager, det kan også gjenspeile en irritasjonsprosess i kroppen, noe som de hovne lymfeknutene også kan tyde på. Det viktigste er at du kommuniserer godt med legen din, og at han følger opp utredning av deg og prøvesvarene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...