Gå til innhold

Tvangstanker


oming

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en gutt på 17 år som sliter med Tvangstanker.

Jeg vet snart ikke lengre va jeg skal gjøre

Jeg prøver å tenke på noe annet.men jeg greier det ikke jeg tenker hele tiden på ting jeg ikke liker å tenke på. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gjør det. Og dette plager meg noe sinnsykt.

Jeg vet ikke va jeg skal gjøre lengre er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dreier det seg mest om tanker du har, eller er det ting du må gjøre, spesielle ritualer feks vaske deg mange ganger, eller gå over dørstokken på en spesiell måte?

vil råde deg til å ta en titte på www.anake.no (en side for tvangstanker). De kan nok hjelpe deg videre også. Men i første omgang ville jeg snakket med legen om dette her. Du skal ikke behøve å slite med sånt. det finnes hjelp for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dreier det seg mest om tanker du har, eller er det ting du må gjøre, spesielle ritualer feks vaske deg mange ganger, eller gå over dørstokken på en spesiell måte?

vil råde deg til å ta en titte på www.anake.no (en side for tvangstanker). De kan nok hjelpe deg videre også. Men i første omgang ville jeg snakket med legen om dette her. Du skal ikke behøve å slite med sånt. det finnes hjelp for det.

Det dreier seg bare om tanker jeg har. Men det er ekstremt slitsomt fordet. Det gjør hver dagen ekstra tung.

Jeg tenker på ting som jeg hater helt absurdet ting jeg skjønner ikke hvorfor jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dreier seg bare om tanker jeg har. Men det er ekstremt slitsomt fordet. Det gjør hver dagen ekstra tung.

Jeg tenker på ting som jeg hater helt absurdet ting jeg skjønner ikke hvorfor jeg gjør det.

Tvangstanker handler ofte om det man hater eller er mest redd. Som mødre som tenker på å drepe sine barn, eller prester som tenker på perverse seksuelle handlinger. Det er svært ubehagelig og skremmende, men ikke farlig.

Å forsøke å ikke tenke på de tingene er ikke noe lurt, for som du har oppdaga, så funker det ikke. Prøv å la tankene strømme på som de vil. Det er ikke farlig, du kan ikke bli gal av det.

Det er ganske vanlig å ha tvangstanker. Og når man er 17 er det jo normalt med så mye rart ;) Hva med å snakke med helsesøster på skolen eller noe sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på deg,

kjenner meg godt igjen i det du skriver. jeg har det oxo ofte slik, masse tanker som raser gjennom hodet, og alle mulig rare tanker, kan F.eks utløses hvis jeg har avtalt å være hos ei venninde i 16tia også kommer jeg 10-15 min før, før jeg drar har jeg mega mange tanker, blir nervøs og er bekymret for at jeg trenger meg på, blir urolig i hele kroppen, eller det kan plutselig komme når jeg er hjemme, også får jeg noia for å være alene, eller for at jeg må ut med hunden eller for at jeg skal på butikken, kan komme når som helst og hvor som helst. Jeg er helt 100% åpen om dettte hos Lege og Psykriater og det er blitt litt bedre etter jeg har pratet om det, blitt bevisst på det, og at det ikke er noe som er farlig , ikke noe som jeg vil dø av, eller 3. verdenskrig bryter ikke ut.. GET IT? eller ble dette mye vas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...