Marte81 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Hei! Jeg er ei jente på 23 år som for tiden har en del plager i brystet. Det er alltid på venstre side, så det kan også tenkes å være hjertet. Smertene varer som regel bare i noen minutter, men de er meget ubehagelige. Det gjør vondt å puste, og av og til får jeg smerter i venstrearmen i tillegg. For 2,5 år siden hadde jeg også mye vondt i brystet, og kontaktet da lege. Han tok en del tester, blandt annet for astma, kreft mm. (husker ikke alt). Her ble det ikke funnet noen ting, så han konkluderte med at det sannsynligvis bare er muskelspenninger. Smertene roet seg deretter, men har nå kommet tilbake for fullt. Jeg går vanligvis på p-piller (trionetta), men sluttet med dette en periode da jeg ikke hadde kjæreste. Jeg startet med disse igjen for noe over ett år siden, men først i høst kom smertene tilbake. Kan det ha noe med p-pillene å gjøre? Det står i bakningsvedlegget at dersom man føler smerter i brystet, så kan dette være en forløper til blodpropp... Jeg studerer på fulltid og har i forbindelse med dette blitt valgt inn i styret i en organisasjon. Her blir det noe ekstraarbeid, og jeg sitter ofte igjen med dårlig samvittighet overfor ting som burde vært gjort. Jeg tar også kjøretimer, og har en kjørelærer som er relativt negativ. Jeg lurer derfor på om smertene kan skyldes stress? Det at jeg gruer meg til ting, og føler at jeg ikke strekker til? Som du sikkert skjønner, så har jeg ikke helt slått meg til ro med at det er muskelsammentrekninger. Jeg er redd det kan være noe mer alvorlig. Smertene kommer gjerne når jeg er litt stressa, men det har også hendt at jeg har de når jeg våkner på morningen. De kommer ca. en gang om dagen, men dette varierer noe. Håper du kan gi meg noen råd! Burde jeg oppsøke lege, eller burde jeg slå meg til ro med at musklene mine erter meg?? Vennlig hilsen Marte 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171157-brystsmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyr19 Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hei! Jeg har litt det samme problemet som deg. Har hatt en slags smerte inni brystet på venstre side i ca halvannen mnd nå. Har ikke gått til legen med det ennå, fordi jeg tenkte kanskje det ville gå over. Men nå har jeg begynt å bekymre meg litt...Noe jeg også tror er at det kan ha noe med stress å gjøre, for jeg har merket meg at jeg veldig lett blir påvirket av stress. Derfor vil jeg si til deg at det er godt mulig det hele har med stress å gjøre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171157-brystsmerter/#findComment-1137360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.