aurora2 Skrevet 28. januar 2001 Del Skrevet 28. januar 2001 Jeg har store plager av dyreallergi. spesielt er jeg plaget av katt og hund. dette er et problem da mange venner og familie har hund. jeg har prøvd en rekke allergimedisiner og ingen har hjulpet. har du noen forslag som kan hjelpe meg? jeg er også plaget om sommeren da pollensesongen starter. dette er ting som begynner å gjøre hverdagen vanskelig. har du noen forslag til behandling som kan hjelpe. jeg har også prøvd naturmedisin, og det hjalp heller ikke. det hadde vært veldig fint om du kunne svart meg på dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17126-dyreallergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 28. januar 2001 Del Skrevet 28. januar 2001 Kjære aurora2 Dyreallergi er problematisk da det er så vanskelig å unngå å komme i kontakt med dyr. Du ville kanskje være av dem som hadde nytte av det nye anti-IgE-preparatet Xolair som er på trappene. Det er ikke godkjent i Norge enda, men det er allerede kommet signaler som tyder på at det kanskje kan bli godkjent i EU og derved også i Norge i løpet av våren. Du må ha kontakt med en spesialist for å kunne få et slikt middel. Det finnes også muligheter for allergivaksiner, særlig hvis du ikke er plaget med astma, men med nese/øyeplager, er vaksinering en mulighet. Det er ikke veldig mange som driver med allergivaksinering i Norge, og også for dette må du kontakte en spesialist, sannsynligvis en øre-nese-hals-lege i ditt tilfelle. Det kommer også stadig nye og bedre allergimedisiner på markedet som kan være verd å prøve. Disse er effektive for pollenallergier også. Snakk med legen din om mulighetene som finnes og om eventuelt å bli henvist til en spesialist. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17126-dyreallergi/#findComment-78072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.