Gå til innhold

gratis hjelp


Gjest marie1

Anbefalte innlegg

Finnes det plasser der jeg kan få gratis psykiatrisk hjelp? jeg har ikke råd til å gå til psykolog, men føler at jeg kunne ha trengt hjelp?

kan du hjlpe meg med det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Gratis hjelp gis til de som er under 18 år, og til de som går i behandling på et rus-team f.eks. PUT.

Andre må betale egenandel begrenset oppad til 1450 kr. per kalenderår.

I samarbeid med legen/behandler kan en søke sosialkontoret om dekning av disse 1450 kroner. Jeg har aldri opplevd at en slik søknad har fått avslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis hjelp gis til de som er under 18 år, og til de som går i behandling på et rus-team f.eks. PUT.

Andre må betale egenandel begrenset oppad til 1450 kr. per kalenderår.

I samarbeid med legen/behandler kan en søke sosialkontoret om dekning av disse 1450 kroner. Jeg har aldri opplevd at en slik søknad har fått avslag.

Er hele 20 år, men betaler likevel ingenting hos ppt. Trur det er studentorganisasjonen som betaler...Koster bare 150 kr, eller noe, å bli medlem i den som er her!

Er du elev/student? Kanskje det finnes noe lignende der hos deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis hjelp gis til de som er under 18 år, og til de som går i behandling på et rus-team f.eks. PUT.

Andre må betale egenandel begrenset oppad til 1450 kr. per kalenderår.

I samarbeid med legen/behandler kan en søke sosialkontoret om dekning av disse 1450 kroner. Jeg har aldri opplevd at en slik søknad har fått avslag.

Dessverre er det no k slik at en slik søknad kan bli avvist på sosialkontoret. I min utdannelse hadde jeg praksis hos fylkesmannen (som får alle klagesakene) og da var vi borti en slik sak. Dessverre vare det ikke mye vi kunne gjøre med det så vi måtte bare godkjenne avslaget videre. Sosialkontoret hadde ike gjort hvertken saksbehandlingsfeil eller noe 'åpenbart urimelig' eter loven i ale fall...

Men for all del. Det skader ikke å søke og de fleste vil vel forhåpentligvis godkjenne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...