gutt23 Skrevet 28. januar 2001 Del Skrevet 28. januar 2001 Hei! Jeg har vært plaget med utslett i lysken og scrotum. Det oppstod først i julen. Da brukte jeg ganske ofte en bukse som inneholder ull. Jeg trodde denne utsletten var en allergisk reaksjon mot buksen. For det klødde en del. Utslettet er rødt og hissig og det klør som besatt. Det er litt hovent og spesielt i ytterkant. utslettet blir og tørt og flasser av. Jeg har brukt hydrokortison 1% ganger daglig i nesten to uker. Virket som det holdt det litt i sjakk. Men i går sluttet jeg med den og i dag er det i full blomst og det klør!!!!! Leste et tidligere innlegg, da nevnte du at det kanskje kunne være skabb. Når jeg nå studerer utslettet mitt ser det ut som ganger. De er lettere hevet og røde. Er det mulig å få skabb her?? Hva gjøre jeg? Finnes det noe reseptfritt mot skabb jeg kan prøve uten at det gjør noen skade? Skal jeg fortsette med hydrokortison? Bør jeg ta zyrtec? Noe jeg bruker mot gresspollen? Håper du kan hjelpe meg før jeg klør i hjel. På forhånd takk!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17131-utslett/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 28. januar 2001 Del Skrevet 28. januar 2001 Kjære gutt23 For meg høres dette mer ut som en soppinfeksjon enn som skabb. Jeg synes du skal kontakte lege for å få sett på utslettet og eventuelt få et middel som hjelper mot soppinfisert eksem. Hvis det tar veldig lang tid å få time hos lege kan du spørre på apoteket etter en krem mot sopp, enten Daktar eller Canesten. Du får en minstepakning uten resept. Men det beste er om legen kan vurdere utslettet før du begynner å prøve deg frem med behandling. Grunnen til at jeg tenker soppinfeksjon er at utslettet kommer der det lett blir varmt og fuktig som i lysken. Ullbuksen kan godt ha vært medvirkende - ellers virker trange bukser slik at det lett blir soppinfeksjoner. Jeg tror ikke Zyrtec vil være særlig hjelp mot kløen, men det skader ikke å prøve. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17131-utslett/#findComment-78075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.