Gå til innhold

spiseforstyrrelse


amms

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg tenker at det viktigste vil være å ikke bruke maten som et pressmiddel for å oppnå kontakt med datteren. Ikke kommentere vekt eller trening med mindre det er bekymring som ligger bak.

familien må vise at de bryr seg om henne, men de må selv ikke gå inn i en terapeutrolle. Og de må overbevise henne om at hun har et problem.

ingen enkel jobb for familien gitt :)

hadde vært enklere å svare på hva de ikke skulle gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anina1365380802

Jeg råder deg til å skaffe deg boken "sterk/svak" av Finn Skårderud. Der står alt om spiseforstyrrelser, den er for familie, behandlere og den syke selv. Tips om hvilke tegn du skal se etter, og oppfatninger som mennesker med spiseforstyrrelser sliter med. Forskjellige typer av sykdommen er forklart, og hva som kan ligge bak. Jeg har selv bulimi/overspising, og boken har hjulpet meg ufattelig langt, mange aha opplevelser, skulle ønske jeg hadde denne boken for lenge, lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...