ingen ledige nick Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 Vet ikke om noen kan svare meg her, men jeg prøver. Min bestefar har bodd på sykehjem i ett par år. Han er fremdeles gift med min bestemor, har felleseie og eier ett stort hus sammen. Når min bestefar får trygd tar kommunen heile trygda hans. Vet han må betale plassen han har, men det er fremdeles over 3000 kroner igjen av trygda når plassen er betalt. Dette er penger kommunen også tar.Vet at min bestemor sliter økonomisk. Har kommunen virkelig rett til dette??? 0 Siter
Gjest madammim Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 Dersom du får fullmakt fra din bestefar kan du ringe kommunen og finne ut hva de faktisk trekker i vederlag for sykehjemsplassen. I følge forskrift om vederlag under opphold i institusjon, skal det tas hensyn til utgifter man har til bolig feks, samt at man har en ektefelle. Se her: http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/usr/www/lovdata/for/sf/ho/ho-19950426-0392.html&dep=alle&titt=vederlag& 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.