Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,Er en jente på 27 år. Har i 5-6 dager nå hatt en del magesmerter. De startet ganske plutselig og ganske intense, som knip.Etter noen dager har de blitt noe bedre, men jeg merker stadig at det er noe. 1.-2. dag, spesielt, opplevde jeg også en del smerter når jeg bevegde meg, spesielt når jeg satte meg eller reiste meg opp.Smertene forsterkes ved vannlating og spesielt ved avføring. Har hatt noe problemer med å lokalisere disse magesmertene, men det er i magen, og ikke endetarmsåpning eller svie i urinrør osv.For ca. 2-3 uker siden hadde jeg en spontanabort i 9. uke, og har hatt en del smerter pga dette. Legen min har hatt god oppfølging på meg da han hadde en mistanke til graviditet utenfor livmoren. Dette var heldigvis ikke tilfelle! Jeg var sist hos en sjekk hos min gynekolog i går, med vaginal ultralyd, og alt så ut til å være normalt. Jeg nevnte for legen disse smertene som jeg har hatt i magen, men ikke riktig klart å plassere. Han mente at det ikke hadde noe med min abort å gjøre, men utover det ble ikke noe nevnt.Har aldri tidligere hatt problemer som dette. Har du noe svar du kan gi meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171399-magesmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Sykdom i eller rundt livmor, eggleder eller eggstokker vil ofte gi slike plager som du beskriver; typisk at det gjør vondt når bekkenbunnen beveges ( opp og bned fra sittende), samleier eller bråe bevegelser. Du har vært grundig utredet, så tror du skal være trygg på at det ikke er noe alvorlig; f.eks egglederbetennelse eller blindtarm. Men det er viktig at du følges. Opp synes du bør ta ny blodprøve på infeksjon, urinprøve og ny underlivssjekk dersom plagene ikke gradvis har forsvunnet. For meg høres det helt klart at plagen har sammenheng med aborten; alle har litt underlivssmerter etter en abort..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171399-magesmerter/#findComment-1133055
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...