Gå til innhold

Politimann beholder jobb etter sexovergrep

Anbefalte innlegg

Skrevet

*Hva er poenget med at de er utlendinger?*

Poenget er at så lenge Norge er det landet i europa med "snillest" rettssystem, mest behagelige fengsler og korteste straffeutmålinger samt høyeste satser for erstatning ved ved varetektsfengsling som ikke fører til domsfellelse - så ber vi om å få besøk av kriminelle utlendinger.

Ser du ikke det, så er det lite du forstår.

Straffene er like milde for nordmenn, så igjen faller argumentet ditt.

Skrevet

Straffene er like milde for nordmenn, så igjen faller argumentet ditt.

Nordmenn flest har en annen referanse, så straffene vil oppleves hardere for de fleste av oss - selv om jeg selvfølgelig mener straffenivået er for lavt uansett.

Men det er klart for alle som vet litt om hvor store forskjeller det er i levevilkår for nordmenn og en del andre land som vi importerer kriminelle fra, at de ikke finner Norge spesielt "avskrekkende" når det gjelder "gevinstpotensiale kontra konsekvens".

Skrevet

Nordmenn flest har en annen referanse, så straffene vil oppleves hardere for de fleste av oss - selv om jeg selvfølgelig mener straffenivået er for lavt uansett.

Men det er klart for alle som vet litt om hvor store forskjeller det er i levevilkår for nordmenn og en del andre land som vi importerer kriminelle fra, at de ikke finner Norge spesielt "avskrekkende" når det gjelder "gevinstpotensiale kontra konsekvens".

Vi har et rettsprinsipp i Norge som heter "likhet for loven". Det innebærer at man straffer likt, og ikke at "Røkke får gull-celle fordi han er bedre vant".

I Brasil har man forskjellsbehandling mellom fanger med og uten universitetsutdanning. Kanskje det hadde vært noe for deg?

Skrevet

Vi har et rettsprinsipp i Norge som heter "likhet for loven". Det innebærer at man straffer likt, og ikke at "Røkke får gull-celle fordi han er bedre vant".

I Brasil har man forskjellsbehandling mellom fanger med og uten universitetsutdanning. Kanskje det hadde vært noe for deg?

Din forutinntatthet er stor Sør.

Hvor har jeg skrevet at det ikke skal være likhet for loven?

Jeg kritiserer norsk rettsvesen for både naivitet og alt for snille dommer - uansett hvem det måtte gjelde.

Samtidig sier jeg at det vil medføre økt innvandring av kriminelle utlendinger (også som "feriebesøkende").

Jeg har ikke NOE STED foreslått å løse det ved å differensiere straffeutmåling og rettssikkerhet på bakgrunn av hvor du kommer fra eller hvem du er.

Det er ene og alene noe du løgnaktig påstår - som vanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...