nikolinen Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Hva kan det være? Jeg har vært syk et par dager, og lurer på hva det kunne ha vært. Det begynte med at kroppen var urolig, og jeg kjente økning i ekstraslag (har vært noe plaget med dette). Så fikk jeg smerter i hode og nakke / skuldre (helt stiv). Dette spredte seg så til resten av kroppen, og jeg hadde kjempevondt i ledd og muskler fra topp til tå. I tillegg hadde jeg 39,1 i feber. Jeg følte meg skikkelig slapp, og greide knapt nok å bevege meg, så jeg måtte ligge. Jeg fikk også vondt i halsen (vodt å svelge), uten å ha andre symptomer på forkjølelse. Alt dette skjedde i løpet av en dag. Utover natten ble jeg kvalm, og måtte kaste opp. Neste dag ble jeg etterhvert bedre, men ekstraslagene var veldig plagsomme. Hadde også en serie med ekstraslag, der jeg i et par-tre minutter kun hadde rar hjerterytme, med etterfølgende høy puls. Dette roet seg etterhvert. I dag er det tredje dag, og jeg føler meg mye bedre. Jeg har tydeligvis svettet svært mye i natt, for nattklær og laken var søkkvåte. Ekstraslagene er der fortsatt, og jeg er litt slapp. Jeg lurer på hva det kunne være som kom kastet på meg, og som forsvant igjen forholdsvis fort? Og er det vanlig at ekstraslag forverrer seg når jeg blir syk? Ble litt bekymret for at det kunne være noe med hjertet? Skal sies at det er funnet kolibakterier i drikkevannet her, men det kan da ikke gi slike symptomer? Jeg er til opplysning dame i begynnelsen av 30-årene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171404-hva-kan-det-v%C3%A6re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg svarer litt sent, så forhåpentligvis er du tilnærmet bra nå. Det du beskriver kan godt være forenlig med influensa, eller iallfall en lett variant av denne. Typisk er; feber, muskelsmerter, hodepine og luftveisplager. Feberen i seg selv vil gi hurtig puls og muskelverk. Idet temperaturen stiger føler man seg frossen, mens når feberen går ned så vil man svette. behandling er hvile og rikelig væske-tilførsel. Dersom det ikke klinger av i løpet av 1 uke, eller noe forværres, så bør lege oppsøkes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171404-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-1133065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.