Gå til innhold

"Dyrest forsvar i Europa" vs "får ikke dusje"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skriver: "Videre blir det feil å sette to "svake" grupper opp mot hverandre."

Forsvaret kan neppe betegnes som en "svak" gruppe.

===

Vedr. forsvaret er det vel egentlig to diskusjoner:

1) Hvor kost-effektivt er forsvaret? Altså, hvor mye forsvar får vi for pengene.

2) Hvor mye forsvar trenger vi?

Det er godt nok dokumentert at det norske forsvaret sløser med penger.

Men en må også innse at vi trenger et solid forsvar og at dette koster penger.

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

16

• Goliath

8

• Mr Kahn

8

• sigga

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er godt nok dokumentert at det norske forsvaret sløser med penger.

Men en må også innse at vi trenger et solid forsvar og at dette koster penger.

Hei,

Det koster nok mer å forsvare Norge enn f. eks. Danmark, men det får være grenser.

Ja, forsvaret må forstå at de ikke har adgang til en utømmelig konto.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvor diskuterte jeg Kahn?

Det var spøkefullt ment.

Du så vel at jeg avsluttet med :-)

Skrevet

Hei,

Det koster nok mer å forsvare Norge enn f. eks. Danmark, men det får være grenser.

Ja, forsvaret må forstå at de ikke har adgang til en utømmelig konto.

Med vennlig hilsen

At noe bør gjøres med deler av det norske forsvaret tror jeg du finner mange som er enige med deg i.

Ikke minst når det gjelder styringen - både økonomisk og organisatorisk.

Skrevet

Diskuter sak og ikke Mr. Kahn Sør.

:-)

Signaturen sør er stadig på plass og kritiserer alle andre for å ha meninger om noe de ikke har direkte befatning med. Jeg tviler sterkt på om signaturen sør noensinne har båret en uniform med det norske flagget eller avtjent noen verneplikt, men meninger om Forsvaret, det har han. Han lever ikke som han lærer, nei.

Diskutere forsvarspolitikk eller forsvarsstrategi (gud forby) med en venstresosialist er som å løpe etter sin egen skygge i ei tredemølle. Now you see me, now you don't. Jeg tar gjerne diskusjonen rundt politkken, hvorfor vi har et militærvesen, men å gå i tekniske detaljer...da får han heller mimre sammen med kompisen sin, Arne Treholt.

Skrevet

Signaturen sør er stadig på plass og kritiserer alle andre for å ha meninger om noe de ikke har direkte befatning med. Jeg tviler sterkt på om signaturen sør noensinne har båret en uniform med det norske flagget eller avtjent noen verneplikt, men meninger om Forsvaret, det har han. Han lever ikke som han lærer, nei.

Diskutere forsvarspolitikk eller forsvarsstrategi (gud forby) med en venstresosialist er som å løpe etter sin egen skygge i ei tredemølle. Now you see me, now you don't. Jeg tar gjerne diskusjonen rundt politkken, hvorfor vi har et militærvesen, men å gå i tekniske detaljer...da får han heller mimre sammen med kompisen sin, Arne Treholt.

Rent bortsett fra at jeg, med stor sannsynlighet, har både større kunnskaper, inkl. om teknikk, enn deg.

Men nå, som før, springer du med halen mellom benene, mens du våser om "venstresosialister" og "ortodokse marxister".

Latterlig.

Skrevet

he-he....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...