Gå til innhold

Angst/tvang/OCD


Dory

Anbefalte innlegg

Går det an?? Huff og huff...

Jeg skulle ta en hiv test i dag for 3 gang på kort tid. Jeg har tvangstanker om hiv smitte. Er kjempe redd for blod, og tror jeg hele tiden kan bli smittet.

Så jeg var liv redd da jeg dro i dag. Fikk en snånn hurtigtest. Den var helt fin.

Ble så utrolig glad, og tenkte at NÅ er angsten borte, og jeg kan slappe av!!

Men nei da. Da jeg kom hjem, vasket jeg meg lenge, men er nå usikker om det ble bra nok.

Så laget jeg mat, skjærte opp løk, championing osv.Spise middag og loff ved siden av. Men så kommer tvangen. Oppdager at jeg ikke hadde klippet neglene mine, så de var litt lange. Nå er jeg redd det kom blod fra lab'en jeg var på, under neglene. Jeg kom borti klærene til hun dama der.

Og jeg laget jo mat etterpå og spise!!

Oppdaget at det var noe brunt under negelen min. Det kan være etter at jeg skjærte opp champinoiong, men jeg er så usikker...

Jeg som trodde dette skulle bli en TOPP kveld!!

*snufs*

Og fastlegen som jeg var hos i forrige uke igjen lot meg ikke bytte til seroxat. Men heldigvis skal jeg komme til en bra psyk som kan om kog. terapi i Mars/april en gang...

Jeg er så utrolig usikker om dette er tvang, eller om tankene ang smitterisikoen(?) er reeel eller ikke!!

Klemmer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er tvang/OCD, og det kommer aldri til å hjelpe med stadig nye HIV-tester.

Ok, tusen takk for svar nhd... Det er betryggende å høre at det er tvangen som snakker iallefall...

De andre rundt meg sier jo også at denne tanken er helt klart tvang, men jeg klarer ikke slå meg til ro.

Men som sagt skal jeg heldigvis snart til en psykiater som kan mye om tvang. Har enedelig fått time i posten nå:) Håper også på bytte til seroxat da...

Takk nok en gang nhd, skal prøve å innse at dette kun er ocd...

God helg!

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NonStopp

Ok, tusen takk for svar nhd... Det er betryggende å høre at det er tvangen som snakker iallefall...

De andre rundt meg sier jo også at denne tanken er helt klart tvang, men jeg klarer ikke slå meg til ro.

Men som sagt skal jeg heldigvis snart til en psykiater som kan mye om tvang. Har enedelig fått time i posten nå:) Håper også på bytte til seroxat da...

Takk nok en gang nhd, skal prøve å innse at dette kun er ocd...

God helg!

Vennlig hilsen,

Du må få deg noen interesser, noe som kan avlee tanjene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få deg noen interesser, noe som kan avlee tanjene dine.

Sunne hobbyer og interesser er bra for oss alle, men det ligger i selve diagnosen at det er vanskelig å få fokus bort når man lider av OCD. Det må nok mer til for de fleste enn å få seg en interesse i livet.Manglende hobbyer er nok ikke verken roten eller løsningen på et så komplisert problem.

Vh bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunne hobbyer og interesser er bra for oss alle, men det ligger i selve diagnosen at det er vanskelig å få fokus bort når man lider av OCD. Det må nok mer til for de fleste enn å få seg en interesse i livet.Manglende hobbyer er nok ikke verken roten eller løsningen på et så komplisert problem.

Vh bugge.

Tusen takk. Nei du har rett, det er vanskelig å holde tankene borte selv med hobbyer. Jeg trener osv, men tankene blir ikke borte allikevel..

Men det blir nok bedre når jeg kommer til en pysk. som kan om dette.

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk. Nei du har rett, det er vanskelig å holde tankene borte selv med hobbyer. Jeg trener osv, men tankene blir ikke borte allikevel..

Men det blir nok bedre når jeg kommer til en pysk. som kan om dette.

Vennlig hilsen,

Det håper jeg virkelig at det blir. Det virker på meg som om du ønsker å kjempe mot dette, og det er et godt utgangspunkt.Bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg virkelig at det blir. Det virker på meg som om du ønsker å kjempe mot dette, og det er et godt utgangspunkt.Bugge.

Tusen takk! Ja, jeg ønsker virkelig å bli fra tvangen. Gir meg ikke nei:))

God helg Bugge-jenta. Og takk for fine svar, du er så snill og grei:))

Klemmer fra,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NonStopp

Sunne hobbyer og interesser er bra for oss alle, men det ligger i selve diagnosen at det er vanskelig å få fokus bort når man lider av OCD. Det må nok mer til for de fleste enn å få seg en interesse i livet.Manglende hobbyer er nok ikke verken roten eller løsningen på et så komplisert problem.

Vh bugge.

Joda, kan hende det, men det går da an å prøve =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, kan hende det, men det går da an å prøve =)

Jeg trener, og prøver å lese bøker osv. Det hjelper bitte litt, men får ikke tankene helt bort. Og de kommer sterkt igjen når jeg er rolig igjen.

men takk for tips:) Det hjelper jo litt der og da og finne på noe:)

God helg!

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NonStopp

Jeg trener, og prøver å lese bøker osv. Det hjelper bitte litt, men får ikke tankene helt bort. Og de kommer sterkt igjen når jeg er rolig igjen.

men takk for tips:) Det hjelper jo litt der og da og finne på noe:)

God helg!

Klem,

Nettopp! Hadde du holdt på med noe som avledet tankene dine den tden du var våken, så er jeg helt sikker på at du hadde hatt det bedre med deg selv!

Mener ikke å bagatellisere her altså, men det må være lov å kalle en spade for en spade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Hadde du holdt på med noe som avledet tankene dine den tden du var våken, så er jeg helt sikker på at du hadde hatt det bedre med deg selv!

Mener ikke å bagatellisere her altså, men det må være lov å kalle en spade for en spade!

Ikke noe problem, blir bare glad for råd jeg:)

Men allurat nå har jeg problemer med å gå ut osv, fordi jeg er redd for å komme borti folk osv. Men når jeg er i ok psyk. form trener jeg osv. Men ellers er det vanskelg å finne på ting som avleder, siden jeg ikke så ofte tør å gå ut alene. Går bedre om jeg har med meg noen da:)

Men uansett, takk for råd:)) Det går jo an å lese en bok her hjemme, og det prøver jeg å gjøre.

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NonStopp

Ikke noe problem, blir bare glad for råd jeg:)

Men allurat nå har jeg problemer med å gå ut osv, fordi jeg er redd for å komme borti folk osv. Men når jeg er i ok psyk. form trener jeg osv. Men ellers er det vanskelg å finne på ting som avleder, siden jeg ikke så ofte tør å gå ut alene. Går bedre om jeg har med meg noen da:)

Men uansett, takk for råd:)) Det går jo an å lese en bok her hjemme, og det prøver jeg å gjøre.

Vennlig hilsen,

Ja, eller du kan gå tur der du vet at du ikke treffer folk likevel. Kanskje du skulle benytte anledningen til å vaske tak og vegger nå? Det burde gjøre deg rimelig sliten i allefall vil jeg tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...