Gå til innhold

Skal du se American Psyko i natt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Boka er elendig. Filmen er enda dårligere.

Mange siders beskrivelser av deodorander, stereoanlegg og groteske vaginaer hengende i et skap.

Latterlig.

Enig. Jeg har enda til gode å høre nøyaktig hva enkelte mener er så bra med den. Og det vaklende "budskapet" den gir er ikke noe argument.

"............................"

Skrevet

Har du smerter?

Ja, men ikke nå... kom seg når jeg ble kvitt sykehussmaken og fikk ordentlig mat i magen!

Skrevet

Å si at boken er "bra", det klarer jeg ikke å svelge. Du skal være rimelig sjuk i huet for å skrive og gi ut noe sånt.

Ok, for den som faktisk liker å lese detaljerte beskrivelser av voldtekter, parteringer av like, sex med lik etc., så er kanskje boken "bra".

Jeg sier ikke dette fordi jeg mener man ikke kan skrive ganske mye rart og faktisk også ha en viss seriøsitet, men den boken er langt utenfor noe slikt. At den har solgt fryktelig mange eksemplarer er ikke på noen måte noe mål på kvalitet.

"..........................."

Altså så mener jeg at folk med så syk fantasi, og som greier å sette de tankene ned på et papir og la det bli bok utav og en så grotesk en og får folk til å lese selv om de ikke vil er bra!

Er så mange skrudde personer der ute, med desse tankene... og måten han skriver på er megabra! spørr du meg... nei jeg liker ikke lese i detaljer, men ble opphengt av det! OG å lese alle de rutinene og alt han skulle ha perfeksjonisert osv... fasinerende!

Skrevet

Altså så mener jeg at folk med så syk fantasi, og som greier å sette de tankene ned på et papir og la det bli bok utav og en så grotesk en og får folk til å lese selv om de ikke vil er bra!

Er så mange skrudde personer der ute, med desse tankene... og måten han skriver på er megabra! spørr du meg... nei jeg liker ikke lese i detaljer, men ble opphengt av det! OG å lese alle de rutinene og alt han skulle ha perfeksjonisert osv... fasinerende!

Måten han skriver på er, spør du meg, helt middelmådig. Det er ingenting ved den boken som ikke kunne vært gjort uten å skrive syke detaljer kun for å sjokkere. Og det er også det eneste bedskapet med boken: få folk sjokkerte, folk flest kvalme, og noen idioter til å si "øhh...dritkult, ass".

"........................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Enig. Jeg har enda til gode å høre nøyaktig hva enkelte mener er så bra med den. Og det vaklende "budskapet" den gir er ikke noe argument.

De fleste av de jeg kjenner som skryter den opp i skyene er folk som knapt har lest en bok i hele sitt liv. Så de vet rett og slett ikke bedre og tror det er utrolig godt gjort å bruke 5 sider på å beskrive et drap.

Det er sjelden jeg har hørt noen som faktisk leser en del bøker som skryter av denne detaljsmørja.

Skrevet

De fleste av de jeg kjenner som skryter den opp i skyene er folk som knapt har lest en bok i hele sitt liv. Så de vet rett og slett ikke bedre og tror det er utrolig godt gjort å bruke 5 sider på å beskrive et drap.

Det er sjelden jeg har hørt noen som faktisk leser en del bøker som skryter av denne detaljsmørja.

Meg, for eksempel. Jeg leser en del, og jeg mener at den er tilnærmet søppel :-)

Skrevet

"Mener det var noe sånn som at det var skjedd bestialske drap i New York på samme måte som i boken"

Det er jo "vanlig". Vi husker vel Natural Born Killers, og Grand Theft Auto 3 ?

"..........................."

Nei, "vi" husker ikke det, prozak, fordi jeg ikke ser sånne filmer som Natural Born Killers eller hva den nå het..

Det er ikke noe nytt at gærne i alle aldre lar seg "inspirere" av filmer, men det her var av en bok utgitt i '91 hvor jeg mener at forfatteren (ikke en leser) ble etterforsket da det var gjort tilsvarende drap _i forkant_ av bokutgivelsen. Noe som kunne ligne på at forfatteren hadde skrevet en selvbiografi..

Men jeg har sikkert drømt dette her:-))

Skrevet

Nei, "vi" husker ikke det, prozak, fordi jeg ikke ser sånne filmer som Natural Born Killers eller hva den nå het..

Det er ikke noe nytt at gærne i alle aldre lar seg "inspirere" av filmer, men det her var av en bok utgitt i '91 hvor jeg mener at forfatteren (ikke en leser) ble etterforsket da det var gjort tilsvarende drap _i forkant_ av bokutgivelsen. Noe som kunne ligne på at forfatteren hadde skrevet en selvbiografi..

Men jeg har sikkert drømt dette her:-))

"Nei, "vi" husker ikke det, prozak, fordi jeg ikke ser sånne filmer som Natural Born Killers eller hva den nå het.."

Nå snakket jeg om drapene som kom i kjølvannet av disse.

"............................."

Skrevet

"Nei, "vi" husker ikke det, prozak, fordi jeg ikke ser sånne filmer som Natural Born Killers eller hva den nå het.."

Nå snakket jeg om drapene som kom i kjølvannet av disse.

Ok.

Da kan du snakke om de drapene og jeg snakke om de andre drapene da;-P

Skrevet

Ok.

Da kan du snakke om de drapene og jeg snakke om de andre drapene da;-P

Poenget mitt var jo at det ikke er uvanlig at enkelte gærninger bestemmer seg for å etterape slikt, uansett om det er en film, en bok eller et dataspill.

Skrevet

Poenget mitt var jo at det ikke er uvanlig at enkelte gærninger bestemmer seg for å etterape slikt, uansett om det er en film, en bok eller et dataspill.

Ja, det er ikke tvil om det dessverre...

Jeg tror de personene må være psyke i utgangspunktet, og filmen/boken blir på en måte katalysator for handlingen som følger.

Vi er ikke uenige, jeg bare lurte på om noen husket akkurat den historien jeg tenkte på:)

Skrevet

Ja, det er ikke tvil om det dessverre...

Jeg tror de personene må være psyke i utgangspunktet, og filmen/boken blir på en måte katalysator for handlingen som følger.

Vi er ikke uenige, jeg bare lurte på om noen husket akkurat den historien jeg tenkte på:)

Ja, det ringer en bjelle vedr. den historien du nevner, men jeg husker ingen detaljer.

Ja, slike folk er uten tvil psyke - ingen BLIR psyk av å lese en bok eller en film. Det som er greia er kanskje at boken eller filmen blir utslagsgivende, og de finner en måte å utagere på. Ikke vet jeg, psykologi er komplisert :-)

En ting er ihvertfall sikkert: man kan ikke slutte å skrive bøker og lage filmer fordi noen psyke individer kan bruke de som "inspirasjon".

".........................."

Gjest Mr Papp
Skrevet

Hva gjør han da? Er det bare en fantasi?

Grei ut og forklar. :)

Uansett om hendelsene faktisk skjer eller ikke, vises også bestialske drap på menn. Mitt budskap er ikke vanskeligere enn det. :-)

Gjest Mr Papp
Skrevet

Jeg leste boka for mange år siden, da orket jeg ikke lese hele! Filmen så jeg sist jeg var på avrusing altså sommeren 00... hmmm har snart jubileum jo;)

Hehe.. Jo, gratulerer med det forestående jubileet, om du så sikter til det ene eller andre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...