Gå til innhold

Nå har jeg rotet det til


Gjest finnguala

Anbefalte innlegg

Man sparker ikke mennesker som allerede ligger nede.

Dette er en en svaert oppegaaende og klok person. Vedkommende har jobbet og studert til tross for at h*n har slitt i flere aar. Det siste aaret har aapenbart vaert svaert tungt.

Ja, ansvar for eget liv skal man ta, og det gjoer han/hun faktisk.

Jeg misliker sterkt at du kommer med sleivete kommentarer. Naar du leser inleggene hans/hennes maa du da se hvor skamfull og tynget av selvbebreidelser vedkommende er.

Av og til maa man bare rett og slett faaa samlet seg selv sammen og faa snakket om problemer/bekymringer og bli moett som et helt menneske og ikke bare en bunke symptomer og plager.

Du er altfor snill Bella for denne verden:-)

Men jeg er enig i vurderingen din av finnguala, selv om jeg er myyyye strengere enn deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja jeg håper virkelig taushetsplikten holder i denne omgang...

men problemet er at jeg ikke er "ferdig". jeg innser at jeg har et problem, men jeg er ikke ferdig med å "rase" og "utagere". og jeg ser ikke på livet som verdt å leve uten rus. hvorfor ska jeg da ta i mot behandling? nå som jeg har drukket ei flaske rødvin så får jeg heller lyst å gå ut å skaffe meg illegale stoffer, noe jeg ikke har gjort før. men som frister veldig.

jeg vil være høy, rusa, pillefjern i hodet. hva er livet uten? jeg vet at det fører meg seg ensomhet og at folk ikke vil ha noe med meg å gjøre, men det vil de ikke uansett. og livet har vært jævlig nok lenge nok til at jeg forstår at det ikke er noe alternativ nå. i morra er polet det første.

jeg vet at jeg graver min egen undergang, men igjen; mitt liv har ikke tjent noen og jeg tjener ingen ved å være i live. jeg har masse å gi, men ingen å gi til.

og drømmer og illusjoner er noe som hører fortida til. jeg hadde vakre drømmer, tro meg. men ikke nå lenger.

men takk for at du svarte.

klem

Skjerp deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er altfor snill Bella for denne verden:-)

Men jeg er enig i vurderingen din av finnguala, selv om jeg er myyyye strengere enn deg!

slike kommentarer den andre personen kom med er ikke bare saarende men og sterkt nedverdigende. Og fryktelig ufortjent.

Finnguala har lovet meg aa ta imot hjelp, i dag, og h*n innser at h*n har et problem.

Det synes jeg er forbannet prisverdig. Vedk blir desverre behandlet som en "bunke problemer", og jeg blir rasende naar folk ikke ser hvor god og oppegaaende denne personen faktisk er.

Alle trenger vi et spark bak innimellom, slikt er bare sunt, men da faar man sannelig gjoere det paa en respektfull maate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg håper virkelig taushetsplikten holder i denne omgang...

men problemet er at jeg ikke er "ferdig". jeg innser at jeg har et problem, men jeg er ikke ferdig med å "rase" og "utagere". og jeg ser ikke på livet som verdt å leve uten rus. hvorfor ska jeg da ta i mot behandling? nå som jeg har drukket ei flaske rødvin så får jeg heller lyst å gå ut å skaffe meg illegale stoffer, noe jeg ikke har gjort før. men som frister veldig.

jeg vil være høy, rusa, pillefjern i hodet. hva er livet uten? jeg vet at det fører meg seg ensomhet og at folk ikke vil ha noe med meg å gjøre, men det vil de ikke uansett. og livet har vært jævlig nok lenge nok til at jeg forstår at det ikke er noe alternativ nå. i morra er polet det første.

jeg vet at jeg graver min egen undergang, men igjen; mitt liv har ikke tjent noen og jeg tjener ingen ved å være i live. jeg har masse å gi, men ingen å gi til.

og drømmer og illusjoner er noe som hører fortida til. jeg hadde vakre drømmer, tro meg. men ikke nå lenger.

men takk for at du svarte.

klem

i morgen er ikke polet det foerste, nei. Du skrev til meg at du ville ta imot behandlingen, og det skal du holde.

-jeg er glad i deg.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finnguala

Hva med å ta det at du sliter på alvor og virkelig begynne å jobbe med det?

Høre på legen kanskje?

Heller enn bergogdalbanefrittvalgrusikveld liksom?

hvor gammel er du og har du i grunn noen særlige erfaringer å viste til? vent til du selv havner i en livskrise, da tror jeg ikke du er så "høy i hatten" lenger.

du burde selvsagt vite bedre enn å slenge ut sånne umodne og uvitende kommentarer, men jeg har også innsett i løpet av det siste året at ikke alle er like oppegående når det gjelder livserfaringer.

så vent til du har skaffet deg noen før du uttaler deg.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finnguala

Man sparker ikke mennesker som allerede ligger nede.

Dette er en en svaert oppegaaende og klok person. Vedkommende har jobbet og studert til tross for at h*n har slitt i flere aar. Det siste aaret har aapenbart vaert svaert tungt.

Ja, ansvar for eget liv skal man ta, og det gjoer han/hun faktisk.

Jeg misliker sterkt at du kommer med sleivete kommentarer. Naar du leser inleggene hans/hennes maa du da se hvor skamfull og tynget av selvbebreidelser vedkommende er.

Av og til maa man bare rett og slett faaa samlet seg selv sammen og faa snakket om problemer/bekymringer og bli moett som et helt menneske og ikke bare en bunke symptomer og plager.

godt at det finnes noen forstandige og kloke mennesker igjen :)

stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest finnguala

i morgen er ikke polet det foerste, nei. Du skrev til meg at du ville ta imot behandlingen, og det skal du holde.

-jeg er glad i deg.

klem

jeg tar i mot behandlingen.

kjempegla i deg åsså!

stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finnguala

Skjerp deg!

skjerpe meg??? har jeg ikke gjort det hele livet eller?

og jeg tar ansvar for livet mitt. jeg tar ansvar for om det går til h** også.

slike utsagn synes jeg vitner om lite erfaring /forstandighet. her ble jeg skuffet, frosken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finnguala

Du er altfor snill Bella for denne verden:-)

Men jeg er enig i vurderingen din av finnguala, selv om jeg er myyyye strengere enn deg!

Hva betyr "for god for denne verden"?

Er det en slik innstilling man skal ha, mener du?

Jeg har møtt utrolig mange uvettige og lite kloke, psyke mennesker siste året.

Man skal være glad for at det finnes sånne mennesker som bella, som forstår og har empati!!

Jeg synes forresten det er en tendens på dette forumet til å "avskrive" folk som har det vanskelig med "ta ansvar for ditt eget liv".

Og kanskje er det det folk også prøver på, men muligens MÅ man kjenne smerten på kroppen for å forstå enkelte reaksjonsmåter. det betyr ikke at personene ikke prøver å reise seg og å ta ansvar for seg selv.

Og et lite point til slutt: En forutsetning for å kunne ta ansvar for sitt eget liv er å kjenne hvilket problem man har.

så bemerkninger som enkelte her inne har det med å komme med, inkl NHD, blir ganske så lite nyttige. DA mener jeg det er bedre å IKKE svare i det hele tatt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr "for god for denne verden"?

Er det en slik innstilling man skal ha, mener du?

Jeg har møtt utrolig mange uvettige og lite kloke, psyke mennesker siste året.

Man skal være glad for at det finnes sånne mennesker som bella, som forstår og har empati!!

Jeg synes forresten det er en tendens på dette forumet til å "avskrive" folk som har det vanskelig med "ta ansvar for ditt eget liv".

Og kanskje er det det folk også prøver på, men muligens MÅ man kjenne smerten på kroppen for å forstå enkelte reaksjonsmåter. det betyr ikke at personene ikke prøver å reise seg og å ta ansvar for seg selv.

Og et lite point til slutt: En forutsetning for å kunne ta ansvar for sitt eget liv er å kjenne hvilket problem man har.

så bemerkninger som enkelte her inne har det med å komme med, inkl NHD, blir ganske så lite nyttige. DA mener jeg det er bedre å IKKE svare i det hele tatt!!

Kommentaren til Bella var positivt ment fra min side, men den ble muligens for "intern" til at det var opplagt.

Jeg har gjentatte ganger fremhevet at det etter min mening er viktig med helt forskjellige angrepsvinkler hos de som kommenterer innlegg her på forum. Hvis man leser gjennom det folk svarer over tid, så vil man sannsynligvis se ganske typiske kjennetegn ved de ulike forfatterne. Bella sine har alltid vært preget av varme - uten å bli klissete - og der er hun etter min vurdering i en klasse for seg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor gammel er du og har du i grunn noen særlige erfaringer å viste til? vent til du selv havner i en livskrise, da tror jeg ikke du er så "høy i hatten" lenger.

du burde selvsagt vite bedre enn å slenge ut sånne umodne og uvitende kommentarer, men jeg har også innsett i løpet av det siste året at ikke alle er like oppegående når det gjelder livserfaringer.

så vent til du har skaffet deg noen før du uttaler deg.........

Hvordan vet du hvilken bakgrunn andre har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjerpe meg??? har jeg ikke gjort det hele livet eller?

og jeg tar ansvar for livet mitt. jeg tar ansvar for om det går til h** også.

slike utsagn synes jeg vitner om lite erfaring /forstandighet. her ble jeg skuffet, frosken!!

Ser at du er skuffet over mine kommentarer i denne tråden, og kanskje har jeg valgt feil tid og sted for det jeg har skrevet til deg - men jeg er faktisk også noe skuffet over hvordan du har reagert på det jeg har skrevet.

Jeg har appellert til sider i deg som du tidligere har eksponert her på forumet, og har også antatt at du vet mye om hvordan komme deg på beina igjen. Jeg har aldri påstått at det vil være lett for deg å finne de gode løsningene nå, men siden jeg mener du har forutsetninger for å gradvis igjen å velge annerledes enn du beskriver at du har gjort i det siste, så har jeg sagt svært direkte til deg det jeg har tenkt rundt det du har skrevet.

Jeg tror fortsatt ikke at jeg har overvurdert deg, selv om du ble sinna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ike si annat enn at du er på full trøkk og fart på gal side av veien.Men du innser jo det selv også.kan forresten anbefale deg lommelegens diskusjonsforum, på depresjon og angst sidene.Også der mye forskjellig problematikk.

Hei, har tenkt på deg i dag. Hvordan går det med deg? Ble du noe klokere av samtalen med legen idag? Jeg fårstår at du sliter,og er redd.Men det er ikke så dumt og strekke ut en hånd, og få litt hjelp akkurat nå.Tror du kommer til og lære mye av akkurat dette jeg da, på litt sikt.Det og få hjelp, går på gjensidighet. Du har også betydd noe for noen, og kanskje er det andres tur akkurat nå.En varm klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest finnguala

Ser at du er skuffet over mine kommentarer i denne tråden, og kanskje har jeg valgt feil tid og sted for det jeg har skrevet til deg - men jeg er faktisk også noe skuffet over hvordan du har reagert på det jeg har skrevet.

Jeg har appellert til sider i deg som du tidligere har eksponert her på forumet, og har også antatt at du vet mye om hvordan komme deg på beina igjen. Jeg har aldri påstått at det vil være lett for deg å finne de gode løsningene nå, men siden jeg mener du har forutsetninger for å gradvis igjen å velge annerledes enn du beskriver at du har gjort i det siste, så har jeg sagt svært direkte til deg det jeg har tenkt rundt det du har skrevet.

Jeg tror fortsatt ikke at jeg har overvurdert deg, selv om du ble sinna.

joda, frida, jeg vet at jeg er på "viddene", du vet vel også at "jeg vet".

jeg vet godt hva jeg har begitt meg ut på, samtidig så har jeg ikke erfart det på kroppen..det er nettopp det jeg prøver å finne ut av nå.."hvor mye skal til av hvilke erfaringer"?

jeg må vel bare innse at jeg er en person med et stort uttrykksbehov. men det har også skjedd avgjørende ting med meg siden sist jeg vanka her på forum, som ingen av dere vet.

det har vel gjort noe med verdensbildet mitt.

jeg innser at jeg var "en av de" som svarte andre på et altfor skralt grunnlag.

først nå vet jeg hvor tøft livet kan være..altså, jeg visste det før også, men jeg visste ikke SÅ mye som jeg gjør nå..og enda så kunne det vært VERRE!!

og dette innser jeg nå.

"Det finnes øyeblikk som krever alt. For at vi skal makte å gå videre.

Det er de øyeblikk hvor gamle stier i ett blir gjengrodd.

Og vi tvinges til selv å lage nye.

Jeg ville aldri vært disse øyeblikk foruten."

"Jeg visste jeg hadde noe i meg som skulle bli helt. Jeg visste jeg hadde min egen vei å gå.

men å våge det -

"jeg sto ved porten til sjelens rike, og jeg nølte.

Jeg ville være liten og ansvarsløs bare litt til, og jeg lovet å komme ved neste korsvei.

Og neste korsvei kom, og neste, og neste, men jeg møtte ikke frem.

Jeg fikk føle hva det koster å fraskrive seg sine egne opplevelser og sitt liv.

Det var et mørke og en tomhet jeg ikke kunne leve med. Og jeg la meg ned og sa: "jeg overgir meg".

I det samme var jeg tilbake hos meg selv.

Å gå fra en forståelse av virkeligheten inn i en annen var som å balansere over en avgrunn uten noe å trå ned på.

Jeg kjempet for å beholde meg selv og min nærhet til livet - livet på denne siden.

Jeg lærte meg å ha oppmerksomhet rettet mot omverdenen, mot tankene, mot følelsene, mot det som skjedde i kroppen og mot det sanneste i meg - de underliggende tankestrømmene.

Slik reiste mindre indre vite frem mot sitt mål, foreningen med min daglige bevissthet. Det hele var som å gå fra barn til voksen. Fra uskyld til ansvar.

Jeg hadde begynt å folde meg ut."

- Jeg har et stykke igjen, froksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finnguala

Hei, har tenkt på deg i dag. Hvordan går det med deg? Ble du noe klokere av samtalen med legen idag? Jeg fårstår at du sliter,og er redd.Men det er ikke så dumt og strekke ut en hånd, og få litt hjelp akkurat nå.Tror du kommer til og lære mye av akkurat dette jeg da, på litt sikt.Det og få hjelp, går på gjensidighet. Du har også betydd noe for noen, og kanskje er det andres tur akkurat nå.En varm klem,

jeg fikk ikke telefon fra legen i dag eller i kveld. men han er vel stressa..sånn er det med privatpraktiserende leger, men til gjengjeld så er de drivende dyktige også når alt kommer til alt!

jeg kommer ikke til å skaffe meg illegale stoffer, men det er klart at jeg lengte tilbake til pillene nå som jeg kun har rødvin å "sose" med.

dette er vel en måte å kapitulere på, en måte å si at "nok er nok", systemet er "overbelastet".

det er det nå i alle fall.

litt skuffa over at ikke legen ringte i dag, som han lovet. det var nemlig noe jeg skulle fortelle han, som jeg har hodt hemmelig for alle. får se om motet er der i morgen, om han ringer da.

alle beste tanker,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finnguala

Hvordan vet du hvilken bakgrunn andre har?

på måten folk snakker på, det er lett å avsløre. når folk kommer med slike utsagn, så tyder det lett på at vedkommende er dømmende og ikke har erfart smerten på kroppen. hadde det vært det motsatte, hadde vedk vært i stand til å forstå hva som kan skje i en livskrise.

men seriøst, frosken..jeg vil ikke diskutere mer med deg jeg, for du forstår det rett og slett ikke..

med hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finnguala

Kommentaren til Bella var positivt ment fra min side, men den ble muligens for "intern" til at det var opplagt.

Jeg har gjentatte ganger fremhevet at det etter min mening er viktig med helt forskjellige angrepsvinkler hos de som kommenterer innlegg her på forum. Hvis man leser gjennom det folk svarer over tid, så vil man sannsynligvis se ganske typiske kjennetegn ved de ulike forfatterne. Bella sine har alltid vært preget av varme - uten å bli klissete - og der er hun etter min vurdering i en klasse for seg:-)

og de fleste mennesker er ikke som bella, det vet jeg nå. de fleste mennesker tenker mest på seg selv eller har ikke forutsetninger til å svare. bella er ikke sånn og derfor er hun en av de to her på forum som har betydd aller mest for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på måten folk snakker på, det er lett å avsløre. når folk kommer med slike utsagn, så tyder det lett på at vedkommende er dømmende og ikke har erfart smerten på kroppen. hadde det vært det motsatte, hadde vedk vært i stand til å forstå hva som kan skje i en livskrise.

men seriøst, frosken..jeg vil ikke diskutere mer med deg jeg, for du forstår det rett og slett ikke..

med hilsen

Du har foreløpig ikke helt funnet ut av hvordan håndtere dine problemer. Du kan ikke vite hvordan folk som har klart å finne veien ut av labyrinten vil svare deg på ditt innlegg. Kanskje hadde vedkommende som svarte deg ingen erfaring - man kanskje var det også helt motsatt.

Beskyttelsesmekanismene man har for å unngå endring kan være så sterke, at man oppfatter andres innsikt som det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fortsatt: ansvar for eget liv!

hvor gammel er du og har du i grunn noen særlige erfaringer å viste til? vent til du selv havner i en livskrise, da tror jeg ikke du er så "høy i hatten" lenger.

du burde selvsagt vite bedre enn å slenge ut sånne umodne og uvitende kommentarer, men jeg har også innsett i løpet av det siste året at ikke alle er like oppegående når det gjelder livserfaringer.

så vent til du har skaffet deg noen før du uttaler deg.........

Jeg er voksen og har nok opplevd litt for mye til å kunne si at jeg ikke vet hva jeg snakker om.

Å drive å lure leger og gå bak ryggen er ikke å ta imot hjelpen man får.

Du har en mamma som ringer og tydeligvis er redd for deg, og det er klart hun vil inn dersom du driver å putter i deg slike doser sovetabletter. Vet vennene dine at du gjør det? kanskje de er slitne nå?

Uansett kan det være lurt å virkelig prøve å få hjelp heller enn å drive å lure på denne måten.

I mitt første innlegg sa jeg, ta ansvar for eget liv ved å ta i mot hjelpen du får. Det betyr ikke at du skal gjøre alt selv. Men ikke drive å søke oppmerksomhet på den måten du kanskje gjør nå?

Samme som nhd skriver i sitt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...