Gå til innhold

voldelige fantasier


vorlon

Anbefalte innlegg

jeg er en mann på 24 år, som nesten hele livet har hatt voldelige fantasier. fantasiene er ganske ekstreme, med seksuelle innslag, og er uhyre detaljerte . jeg har lenge visst at jeg er syk, men når men har så alvorlige tanker og lyster som jeg har, løper man ikke akkurat til lege. frykter å bli sperret inne og dopet ned. men den siste tiden er disse impulsene blitt så sterke at jeg har problemer med å kontrollere meg selv. jeg tør enda ikke snakke med noen om dette, face to face. derfor skriver jeg hit, i håp om å få et råd om hvordan jeg skal gå fram, eller hvem jeg skal kontakte. finner ikke mye på nettet som hjelper. jeg kan ikke understreke nok hvor alvorlig dette er, men vil ikke gå i detaljer, siden dette er et offentlig forum. håper på et snarlig svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette virker veldig alvorlig og jeg tror du vil gjøre lurt i å ta det opp meg legen din slik at du evt.kan få en henvisning til videre behandling.Selv om det vil kreve mye av deg selv å ta det steget er det det beste rådet jeg kan gi deg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest få hjelp før det er for sent

gå til legen din!!! du vil vel ikke ende opp med å bli ansvarlig for å ha gjort noe grusomt med deg selv eller andre...? tankene høres ikke bra ut, slik skal man ikke ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være en depresjon?

Jeg vet at når jeg er skikkelig deprimert kan voldelige fantasier dukke opp i hodet mitt. Det lindrer på en måte depresjonen.

Sjansen for at slike fantasier skal settes ut i live er nok minimal. Du har nok mer en angst for å miste kontrollen, noe jeg tipper aldri vil skje. Ta kontakt med legen din du, og ikke skam deg for tankene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver er ikke helt uvanlig for unge menn. Du er nok ikke så sprø som du tror. Det høres ut som at du har såpass kontroll at du ikke går løs på folk i virkeligheta?

Men det er jo en GRUNN til at du har disse fantasiene, og det er åpenbart ganske fælt for deg å ha det slik. Du kan jo spørre legen om du kan få timer hos psykolog, hvis du tror det kunne hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svaksterk

Heisann.

Det kan være utrolig mange grunner til at du har sånne tanker.

Jeg vil bare understreke at tanker er tanker! Ikke noe annet. Det er stor forskjell på tanker og handling, og du vet at de tankene er noe du trenger hjelp til. Det er kjempefint.

Tror psyko loger/iatere er vannt til å takle slike ting. Jeg tror nok ikke du er den første som kommer dit med rare tanker. :-) Det kan skyldes mange ting, ikke nødvendigvis at du vil gjøre det, for da hadde du vel gjort det. Heller at du søker hjelp. :-) veldig bra at du skriver her.

Du skriver ikke noe om hva slags tanker.

I oslo finnes institutt for klinisk sexologi som bla behandler pedofile. Jeg bare tenkte i tilfelle tankene var sexuellt ladde.... men jeg vet ikke.

Tror ikke du blir kastet inn noen plass pga tanker du har ;-)

Håper du tør søke hjelp.

Tanker er tanker og skader ingen andre enn deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig i at tanker er tanker. Men du skriver at i den siste tiden føler du at du er redd for at du skal miste kontrollen. Hvis jeg forstår deg rett føler du at "trykket"blir større og større. Hvilke alternativer har du nå? 1)Du kan håpe på at det roer seg og at tanker forblir tanker. Da vil du ikke skade andre.2)Du kan håpe på at tanker forblir tanker på et nivå hvor du akkurat har kontroll. Men likevel er det et viktig spørsmål om det vil være bra for deg å gå og ha det slik.3) Et annet alternativ er at dette følger med seg destruktive handlinger for deg og andre snart. 4)Så har du muligheten til at det kan få komme ut i ord hos en som er profesjonell på området.

På meg høres det ikke ut som at det er særlig sannsynlig at dette roer seg. Jeg tror heller ikke at du har det godt med deg selv i forhold til tankene dine. Spørsmålet blir hva du gjør hvis du må velge mellom de to siste alternativene.Handling eller ord;hva vil du velge? Du må ta et ansvar for både deg selv og andre. Og du bør gjøre det på et tidspunkt hvor du er i stand til å ta det valget du vil leve med.Jeg vet hva jeg ville valgt.Fordelen med ord i terapi er at man har denne unike muligheten til å velge tempo selv. Ingen sier at du trenger å brette ut hele sjelslivet med en gang, og det ville neppe være særlig lurt av flere grunner. Men bare ved å starte helt forsiktig ved å for eksempel snakke om at det er fantasier og tanker i deg som du enda ikke helt tør snakke om, vil dette garantert lette på trykket.Små ting kan få komme frem i sitt eget tempo.

Når jeg ser deg for meg nå ser jeg en som har det vondt. Jeg har selv vært utsatt for overgrep, og er selvsagt bekymret for at du kan skade noen. Men først og fremst skal du sørge for at du på en aktiv måte starter med å ta bedre vare på deg selv på en sunn måte.Så vil du sannsynligvis heller ikke skade andre.(Ventelister er lange, men man kan bli prioritert fremover på lister. Det innebærer at du kanskje må åpne litt opp for hvilken type problematikk du har i livet ditt.)

Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Frekken

Hva med at du hver gang du får slike lumske tanker, går til nærmeste spegl og overbeviser deg selv om å slutte å tenke i de baner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg høres ut som ocd.

Når man tenker tanker man ikke vil tenke og oppfatter de som feil og plagsomme er det ofte tvangstanker.

Tvangstanker kan være fryktelig, men det er langt fra tanke til handling.

Prøv og les litt på sidene til ananke, der vil jeg tro det er flere som opplever lignende ting som deg.

http://www.ananke.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa flott at du vaager aa skrive inn her.

Du viser god innsikt i ditt innlegg.

Tar du kontakt med hjelpeapparatet blir du ikke hverken dopet ned eller bundet fast. Men god hjelp paa dette omraadet kan vaere vanskelig aa finne.

Hadde jeg vaert deg hadde jeg noedig oppsoekt en allmenpraktiker. Jeg ville heller styrt i retning av psykologer med spesialistutdannelse og gjerne en med godkjenning i klinisk sexologi.( www.sexologi.no) For disse er silke problemer dagligdagskost og man _vet_ at man vil bli moett av en profesjonell.

Det er et -godt- stykke fra fantasi til konkret handling, men foeler du dette saapass tyngende som det du beskriver her haaper jeg du oppsoeker hjelp.

-lykke til

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...