Ansgar1365380648 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hei. Jeg er en mann på 30 år. Jeg håper du/dere kan gi meg deres mening om hva dette skyldes:- Avføringen min flyter stort sett alltid(den faller ikke ned i doskålen). Den er av og til løs, men stort sett er den fin/normal i konsistensen. Den er ikke spesielt mørk/lys. Jeg sliter generelt litt med luft i magen,vekslende avføring(løs mage). Ikke antydning til blod i avføring.Har vært til lege. Blodprøver o.k, men moderat forhøyet kolesterol(6.0). Leververdier o.k. Var også til ultralyd og alt så bra ut(kunne ikke se bukspyttkjertel pga. avføring). Røyker ikke, drikker lite alkohol, spiser sunt(pasta,brød,frukt,grønt og lite fett i det daglige)Har hatt det slik de siste 2 årene ca. Bruker H.U.S.K(fiber tilskudd) for å stabiliserer tarmen og det fungerer bra. Kan fiber føre til at avføringen flyter? Kan det være Cøliaki? Jeg har jo ikke gul hud/fargeløs avføring, så da kan det jo ikke være gulsot? Kan det være slik at jeg ikke produserer nok galle? Er det et alvorlig symptom på noe? Eller er det rett og slett normalt at noen av oss har flytende avføring pga. irritabel tarm?På forhånd takk for svaret! - Ansgar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171491-flytende-avf%C3%B8ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Flytende avføring kan skyldes flere faktorer. Alle har det i perioder. Fettrik avføring flyter. Dersom du hadde hatt galleveisplager ville avføringen både vært grålig og flytende ( og slike urin-funn som du nevner ). Høres ut som tarmene dine fungerer riktig; ernæringstilstand og allmenntilstand synes bra. Dersom du er plaget med avføringsmønsteret ditt kunne du prøve omlegging av kosten. Vil tro at rikelig fiber kan gi bittesmå luftbobler som vil gi slik avføring du nevner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171491-flytende-avf%C3%B8ring/#findComment-1133073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.