Gå til innhold

hva nå..


ulykkeligliten

Anbefalte innlegg

ulykkeligliten

Hei.. er jente på 25, Sliter med smerter i kroppen, slitenhet,trøtthet,humøret varierer etter dagsform.

Jobber igjen i full jobb.. heldigvis nå bare fra 8-16.

Har vært sånn sliten i over 13 mnd. Smertene i kroppen kommer når jeg er på jobb. Virker som jeg ikker har overskudd.

Hadde det veldig tøft i den forrige jobben, ble sykemeldt pga stressforholdene der, møtte vel egentli veggen tror jeg.

Men.. over ett år etter.. er jeg nesten like sliten.

Hva gjør jeg.. ?

Legen min har tatt masse blodpøver..men finner ikke noe.. han ymta frampåom

Psykolog.. Men hjelper det?

Kroppen min er sliten..

Jeg vil ha helsa mi tilbake!

Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

psykolog kan i hvert fall ikke gi deg dårligere helse. det er verdt å prøve. lykke til

Enhver behandling kan ha negative "bivirkninger", også psykoterapi.

(Uten at jeg dermed har ment å fraråde å gå til psykolog.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enhver behandling kan ha negative "bivirkninger", også psykoterapi.

(Uten at jeg dermed har ment å fraråde å gå til psykolog.)

Samtaleterapi og psykoterapi er to forskjellige ting. Samtaleterapi har neppe bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Samtaleterapi og psykoterapi er to forskjellige ting. Samtaleterapi har neppe bivirkninger.

Javel. Kan du forklare forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei hvorfor skal jeg det.

Kan du forklare for meg bivirkningene av psykoterapi?

SKADEVIRKNINGER AV TERAPIER NEGLISJERT

Postet Saturday 13 November @ 15:14 av Øystein Eiring

Trygghet og skadevirkninger av behandlinger innen psykisk helsevern blir i stor grad neglisjert, viser en internasjonal rapport.

Øystein Eiring

Bare en brøkdel av undersøkelsene som er gjort av psykiatriske behandlingsformer, bryr seg tilstrekkelig om bivirkninger. Rapporteringen har ikke bedret seg de siste årene, viser en studie presentert ved Cochrane-samarbeidets årlige konferanse i Ottawa i oktober.

Uakseptabelt

En gjennomgang av 142 studier av legemidler og andre behandlingsformer ga resultater som i liten grad var egnet til å betrygge:

* Fire av fem legemiddelstudier rapporterte ikke bivirkninger på en tilfredsstillende måte.

* Fem av seks studier inneholdt uakseptabelt lite informasjon om legemidlers toksisitet eller giftighet.

* To av tre undersøkelser anga ikke hvor mange som trakk seg ut av studien på grunn av midlets giftighet, og/eller årsaken til at de trakk seg ut.

Mest om forfatterne

- 58 prosent av studiene hadde satt av mer plass til å oppgi forfatternes navn og tilknytninger, enn til å omtale sikkerhet og skadevirkninger. Studier som ikke handlet om legemidler inneholdt ingen omtale av bivirkninger i det hele tatt, sa Cochrane-medarbeideren Panagiotis Papanikolaou fra det greske Cochrane-senteret.

Ifølge Papanikolaou var det ingen bedring å spore over tid:

- Rapporteringen av skadevirkninger var ikke bedre i de ferskeste undersøkelsene. Både sikkerhet og skadevirkninger blir for det meste neglisjert i studier som handler om intervensjoner innen psykisk helse. Denne situasjonen gjør det vanskelig å veie fordeler og ulemper opp mot hverandre, konkluderte han.

Flere av de norske deltakerne kommenterte etter møtet at bivirkninger av psykoterapi er et tabubelagt ikke-tema.

http://www.psykiatrinytt.no/modules.php?name=News&file=article&sid=241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtaleterapi og psykoterapi er to forskjellige ting. Samtaleterapi har neppe bivirkninger.

Enten du velger å definere samtaler med psykolog som psykoterapi eller samtaleterapi, så kan det selvfølgelig ha negative sideeffekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...