hambo Skrevet 28. januar 2001 Del Skrevet 28. januar 2001 Jeg er en kvinne på 57 år, og har brukt Sobril daglig i 10 år. Og er usikker på om dette er riktig. Mine problemer startet med overgangsalderen da jeg var 47 år. Jeg følte da at hele kroppen var i opprør, hadde ustø gange, fikk problemer med balansen. Jeg oppsøkte lege, som mente dette var psykiske problemer og anbefalte Sobril. Problemene var så ubehagelig at jeg kunne ha vanskeligheter med å ta meg hjem igjen etter en spasertur. I perioder sliter jeg fortsatt med ustø gange, og blir skjelven i bena. Jeg kan også få plutselige/korte følelser av ubehag og svimmelhet. Ved hvile i hvilestol (bevegelse i stolen) kan ubehaget komme, men dette er mye bedre ved hvile i seng. Jeg får også ubehag når jeg går på gulv som gir etter. Det føles også som en tretthet over øynene. Ved bruk av Sobril blir alle symptomene/plagene svakere. For tiden tar jeg 1 1/2 til 2 Sobril 15mg pr. dag, dette er som oftest tilstrekkelig, men jeg kan ikke være uten. Har også vært hos nevrolog som ikke kunne finne noe unormalt, og så heller ikke noen grunn for en eventuell videre undersøkelse. PS - kan dette være psykisk, jeg føler det ikke slik selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17150-langtidsbruk-av-sobril/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 29. januar 2001 Del Skrevet 29. januar 2001 Daglig bruk av Sobril vil gi abstinens i form av angst, hjertebank og ustøhetsfølelse når du prøver å slutte. dette kan vare noen uker. Synes personlig at medikamenter som Sobril kun skal brukes i akutte situasjoner, dvs. max 3 uker. prøv å slutte gradvis, og be om en samtale hos legen din. Du bør få utelukket lavt stofskifte, blodsukker-feil g lavt jernlager. Dersom du har en angst/depresjon, finnes det bedre medisiner enn Sobril. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17150-langtidsbruk-av-sobril/#findComment-78917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.