Gå til innhold

Gråter når jeg ser triste filmer


boble73

Anbefalte innlegg

Hei du. Jeg lurer på hva som har skjedd med meg. Nå når jeg ser filmer eller programmer på tv som er litt triste klarer jeg ikke å holde meg, jeg begynner å gråte. Dette skjer også vist jeg blir veldig glad eller overrasket. Jeg var ikke slik før. Synes også det er litt ekkelt, kan ikke gå på kino for da kommer jeg ut med røde øyner. det skjer nesten uansett hviken film jeg ser. Så oppdrag Nemo sammen med datteren min, fullt av tårer den å. Hva kan man gjøre for å trene seg opp til å takle senne følelsen igjen? det er fryktelig ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å øve deg på å se det humoristiske eller ulogiske i filmene.

Jeg er f.eks. alltid fasinert av hvordan heltene i en vesternfilm er nybarberte og har nyfrisert hår etter 3 uker i ørkenen.

Distanser deg litt fra handlingen.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tenkte når jeg leste innlegget ditt at kanskje filmene får frem en tristhet du har inne i deg. Denne tristheten kan ligge dypt i deg og være knyttet til spesielle ting i fortid eller nåtid. Kanskje dette ligger og bobler seg frem akkurat nå. Jeg har opplevd dette.Jeg gråt av idiotiske reklamefilmer til slutt, og jeg er egntlig ei hard nøtt når det gjelder filmer og grining. Før du prøver å få vekk gråten(hvis du føler at det er nødvendig) ville jeg tenkt litt rundt dette.Kanskje er det noe du trenger å få kontakt med inne i deg.

Kanskje er det hormoner som gjør deg "sippete".Hormonelle ting trenger ikke alltid å bare være knyttet opp mot menstruasjonsperioden.

Ellers synes jeg personlig at det er greit å gråte hvis folk skulle føle behov for det, hva nå enn årsaken er. De fleste liker mennesker som tør å vise følelser.

Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har det på samme måten

Åh! Det samme skjer med meg..men jeg gråter ikke bare av filmer. Jeg kan til å med få tårer i øynene når jeg ser idol, eller oprah eller hva som helst som kan være rørende, eller jeg ser noen som er rørt, enten til glede eller sorg. Er SÅ lei av det. Samme skjer hvis noen forteller meg no trist så får jeg tårer i øynene, selv om personen ikke betyr noe for meg... Da må jeg bare senke ned hode for at de ikke skal se det...

Og det "bugge-jenta" sier kan stemme altså, i alle fall med meg, for jeg eg ofte trist, og det er noe inni meg som jeg ikke får ut, så på den måten kommer tørene ut... vet ikke hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har det på samme måten

Hei!

Jeg tenkte når jeg leste innlegget ditt at kanskje filmene får frem en tristhet du har inne i deg. Denne tristheten kan ligge dypt i deg og være knyttet til spesielle ting i fortid eller nåtid. Kanskje dette ligger og bobler seg frem akkurat nå. Jeg har opplevd dette.Jeg gråt av idiotiske reklamefilmer til slutt, og jeg er egntlig ei hard nøtt når det gjelder filmer og grining. Før du prøver å få vekk gråten(hvis du føler at det er nødvendig) ville jeg tenkt litt rundt dette.Kanskje er det noe du trenger å få kontakt med inne i deg.

Kanskje er det hormoner som gjør deg "sippete".Hormonelle ting trenger ikke alltid å bare være knyttet opp mot menstruasjonsperioden.

Ellers synes jeg personlig at det er greit å gråte hvis folk skulle føle behov for det, hva nå enn årsaken er. De fleste liker mennesker som tør å vise følelser.

Vennlig hilsen bugge.

Kan jeg spørre hva du gjorde for å overvinne dette, for jeg har det på samme måten, og er utrolig lei av å føle det sånn..? Føler heller ikke for å snakke med noen om problemene mine heller, for jeg har ikke så mye å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Det samme skjer med meg..men jeg gråter ikke bare av filmer. Jeg kan til å med få tårer i øynene når jeg ser idol, eller oprah eller hva som helst som kan være rørende, eller jeg ser noen som er rørt, enten til glede eller sorg. Er SÅ lei av det. Samme skjer hvis noen forteller meg no trist så får jeg tårer i øynene, selv om personen ikke betyr noe for meg... Da må jeg bare senke ned hode for at de ikke skal se det...

Og det "bugge-jenta" sier kan stemme altså, i alle fall med meg, for jeg eg ofte trist, og det er noe inni meg som jeg ikke får ut, så på den måten kommer tørene ut... vet ikke hva jeg skal gjøre.

Det er akkurat slik til meg også gråter for ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å øve deg på å se det humoristiske eller ulogiske i filmene.

Jeg er f.eks. alltid fasinert av hvordan heltene i en vesternfilm er nybarberte og har nyfrisert hår etter 3 uker i ørkenen.

Distanser deg litt fra handlingen.

mvh

det er ikke noe problem i å se det humoristiske i filmer/reklamer/det folk sier, men det er bare det at tårene kommer frem. Jeg kan le av det rett etterpå mens tårene ennå pipler frem. Hadde det ikke slik for 3 år siden, men det har kommet gradvis verre og verre.

Er gutt så jeg tror ikke det er hormoner i samband med mens. heller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hva du gjorde for å overvinne dette, for jeg har det på samme måten, og er utrolig lei av å føle det sånn..? Føler heller ikke for å snakke med noen om problemene mine heller, for jeg har ikke så mye å si...

Jeg har vel egentlig snakket med psykiateren min jevnlig om både det ene eller det andre. Men man trenger jo ikke alltid en terapeut for å snakke om ting. Kanskje å skrive ned ting kan hjelpe. Sette på musikk som får deg til å gråte deg tørr før du skal i situasjoner hvor du ikke ønsker å gråte kan vel også være en mulighet. Ellers tror jeg vi går igjennom faser da vi er mer sårbare, og at dette kan gå litt opp og ned.Vet ikke onm jeg har så mye fornuftig å si egentlig.

VH bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...