Gå til innhold

Aspergers og angst for rett og slett å miste konsentrasjonen!


asper

Anbefalte innlegg

Jeg er voksen, men har Aspergers og kanskje også ADD og skole og andre ting som f.eks. å lære meg å spille et instrument har alltid gått i dass fordi jeg ikke klarer å konsentrere meg selv på 50-ende forsøk og få total panikk når jeg mister konsentrasjonen. Etterpå kan jeg være totalt utslitt i timesvis og jeg plages sånn med dette. Jeg elsker å spille bass og grafisk design og sånt og vil spille i band og bli grafiker, etc. men jeg klarer ikke å konsentrere meg!

Jeg var 30 da jeg fikk diagnosen. Har veldig lyst til å prøve Ritalin eller lignende, men er redd for at det bare tar konsentrasjonsproblemene, mens angsten for å dumme meg ut og mislykkes og gjøre feil fortsatt vil være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bare adhd

Dersom du prøver ut Ritalin og det bedrer konsentrasjonen så blir du flinkere til å spille. Da får du bedre selvtillit og blir kanskje ikke så redd for å dumme deg ut? Det ene påvirker det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du er redd. Dette betyr mye for deg. Men hvis du velger å prøve ut medisiner, så kanskje du får en forandring til det bedre.Du kan jo slutte igjen på ritalin hvis virkningen ikke blir slik du ønsker.Jeg tror jeg ville prøvd det ut hvis legen din tror det kan være lurt.

Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...