Gå til innhold

mat og følelser


heidien

Anbefalte innlegg

hei! jeg er ei jente på 22 som trenger litt hjelp. har et ganske komplisert forhold til mat, er trøstespiser. jeg spiser når jeg er trist, når jeg er glad og når jeg kjeder meg. dvs. stort sett hele tiden. kommer fra en familie hvor det å spise følelsene sine var ganske normalt, og sliter litt med følelsene mine til tider. mat ble også brukt som forsoning og når vi skulle være snille med hverandre. blir voldsomt deprimert med jevne mellomrom, og blir tiltaksløs og tom og alt det der. innimellom bestemmer jeg meg for å ta bedre vare på kroppen min, men i samme øyeblikk jeg har bestemt meg for å kutte ned på brus og snop blir jeg nærmest panisk og bare må ha usunn mat i store mengder. det er som om jeg ikke eier viljestyrke. dette gjelder andre aspekter i livet mitt og, jeg eier for eksempel ikke økonomisk sans og skolearbeid får jeg ikke gjort. men jeg vil jo egentlig klare alt dette! hvordan kan jeg ta kontroll over maten og spisinga mi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NonStopp

Hei.

Føler med deg, og skjønner fullt ut hvordan du har det! Sliter med det samme selv-hver dag er en kamp for meg.

Likevel, gå opp noen avtaler med deg selv. Sett ultimatum. Og kun brus / snop i helgene, men du kan spise hva du vil vår du vil utenom snop ol. Det er i allefall et sted å begynne?

Det er jævlig vanskelig å strukturere seg selv, men det kommer ikke noe godt utav å skyve problemene foran seg heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å sette opp små mål, som du tror du kan klare, og lov deg selv en belønning når du har klart det. Noe du ønsker deg mer enn trøstespising, noe du elllers ikke ville unnet deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Føler med deg, og skjønner fullt ut hvordan du har det! Sliter med det samme selv-hver dag er en kamp for meg.

Likevel, gå opp noen avtaler med deg selv. Sett ultimatum. Og kun brus / snop i helgene, men du kan spise hva du vil vår du vil utenom snop ol. Det er i allefall et sted å begynne?

Det er jævlig vanskelig å strukturere seg selv, men det kommer ikke noe godt utav å skyve problemene foran seg heller..

tusen takk for råd! nå har jeg laget en plan med målsetninger, både langsiktige og kortsiktige, også skal jeg gjøre mitt beste for å oppfylle den. begynner i det små, med å gjøre spisinga mi mer regelmessig, ikke brus til frokost osv. dette skal jeg få til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NonStopp

tusen takk for råd! nå har jeg laget en plan med målsetninger, både langsiktige og kortsiktige, også skal jeg gjøre mitt beste for å oppfylle den. begynner i det små, med å gjøre spisinga mi mer regelmessig, ikke brus til frokost osv. dette skal jeg få til! :)

Lykke til, og hold meg underrettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...