Gå til innhold

Regjeringen gjør en jævla god jobb.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sittende regjeringer vil alltid bli offer for mishagsytringer og gnelling, og det er bra.

Den nåværende høyredominerte regjering må imidlertid være den mest suksessfulle regjering vi har hatt på årtier;

- rekordlav rente

- skattelettelser

- redusert innvandring

- eksporten øker

- flere bedrifter etableres

- færre bedrifter går konkurs

- rekord i antall sysselsatte

- flere boliger bygges

- flere pasienter behandles

- opptrapping av psykiatrisatsingen

- flere skoletimer

- økt kjøpekraft

- flere rusmisbrukere behandles.

osv osv

.....

Hvordan man kan finne på å bytte ut en slik regjering med en sosialistisk regjering som garantert vil føre til økte skatter, høyere renter, økte fremmedkulturell innvandring og økt ledighet, er en gåte.

Jeg tror egentlig ikke at det norske folk er så stupid, så foreløpig kan vi slappe av.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

23

• Prozak

22

• Mr Kahn

18

• flisa

17

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Var det Pravda som sponset innlegget ditt? Det minnet mistenkelig om den gamle, fantasifulle propagandaen som Pravda kom med.

Skrevet

Var det Pravda som sponset innlegget ditt? Det minnet mistenkelig om den gamle, fantasifulle propagandaen som Pravda kom med.

Det var da et underlig innlegg.

Mener du at man skal unngå å uttale seg om sittende regjeringer, eller skal man utelukkende uttale seg negativt?

Skrevet

Desverre tror jeg den siste setningen din er feil.

Paradoksalt nok er det slik at folks misnøye ser ut til å øke proposjonalt med at rikdommen gjør det.

Skrevet

Desverre tror jeg den siste setningen din er feil.

Paradoksalt nok er det slik at folks misnøye ser ut til å øke proposjonalt med at rikdommen gjør det.

Jeg nekter inntil videre å frykte at folk vil bytte ut den sittende regjering med en sosialistisk.

Vil folk virkelig tilbake til reguleringer, skatteøkninger, lange køer, økt arbeidsledighet og økt byråkrati??? Ikke fan. Det er ikke mulig. I så fall fortjener vi elendigheten.

Skrevet

Jeg nekter inntil videre å frykte at folk vil bytte ut den sittende regjering med en sosialistisk.

Vil folk virkelig tilbake til reguleringer, skatteøkninger, lange køer, økt arbeidsledighet og økt byråkrati??? Ikke fan. Det er ikke mulig. I så fall fortjener vi elendigheten.

Folk er kronisk misfornøyd med slik det er, uansett hvordan det er. Derfor skal vi ikek se bort fra en ny periode under sosialismens åk, intill folk i misnøye kan bytte det ut igjen i en evig syt og klag-karusell.

Skrevet

Det var da et underlig innlegg.

Mener du at man skal unngå å uttale seg om sittende regjeringer, eller skal man utelukkende uttale seg negativt?

Det betyr at man kanskje burde se litt på hvordan de fattigste i Norge har blitt fattigere.

Skrevet

Nå har vel ikke regjeringen alene æren for at det «nu går så meget bedre», vår økonomi henger jo nøye sammen med konjunktursvingninger i resten av verden. Allikevel er jeg overbevist om at du har rett i at en sosialistisk regjering er i stand til å ødelegge det velferssamfunnet regjeringen i høy grad har bidratt til å mønstre.

Morsk har også et poeng her, KMM-syndromet kan bli denne regjeringens fall, fordi sosialistene innbiller Ola og Kari at hesten får for mye havre, så småfuglene må sitte på sine brett å ete seg fete på delikatessene som de rike setter ut. Sosialistenes «kos med misnøye» er så godt innarbeidet i folk gjennom fagorganisasjonene og journaliststanden at noen faktisk tror at AP-Jens og Kristin med Sveisen er selve Redningsplanken. Det skal stå hard å opplyse folk når sosialistene har askjemajoriteten i propaganda-apparatene. Mange tror faktisk at småfuglene får det bedre om en tar havren fra hesten, men de glemmer at det faktisk er hesten som er trekk-kraften på gården.

Som bestefar min sa, de skal en god rygg til å bære gode tider.

Gjest nedbygging
Skrevet

Hæ?

Må si du har et annet bilde av dagens situasjon enn jeg har.

Jeg ser høyere arbeidsledighet enn på lenge, en behandlingskø som er på vei å bli lengre igjen - ikke kortere, flere sysselsatte? Synes ikke media gjør annet enn å skrike over hvor få sysselsatte vi er i Norge.

Nedbygging av studieplasser, innstramming av trygdesystemet i den grad at enda flere faller utenfor - noe som igjen fører til økt stigmatisering og økte problemer med å vende tilbake til arbeidslivet.

Bedrifter går konkurs i fleng, dersom statistikken viser at dette er færre enn vanlig så må jeg ha hatt uflaks som tydeligvis har hatt alle de som har gått konk rundt meg.

Studierabatten på tog er borte, det skal mer til for å få arbeidsledighetstrygd i det hele tatt, og krav til barnehage er på vei ut, samme med krav til arbeidsgivers ansvar for sine ansatte. Jeg synes ikke samfunnet beveger seg i noen god retning.

Skrevet

Hæ?

Må si du har et annet bilde av dagens situasjon enn jeg har.

Jeg ser høyere arbeidsledighet enn på lenge, en behandlingskø som er på vei å bli lengre igjen - ikke kortere, flere sysselsatte? Synes ikke media gjør annet enn å skrike over hvor få sysselsatte vi er i Norge.

Nedbygging av studieplasser, innstramming av trygdesystemet i den grad at enda flere faller utenfor - noe som igjen fører til økt stigmatisering og økte problemer med å vende tilbake til arbeidslivet.

Bedrifter går konkurs i fleng, dersom statistikken viser at dette er færre enn vanlig så må jeg ha hatt uflaks som tydeligvis har hatt alle de som har gått konk rundt meg.

Studierabatten på tog er borte, det skal mer til for å få arbeidsledighetstrygd i det hele tatt, og krav til barnehage er på vei ut, samme med krav til arbeidsgivers ansvar for sine ansatte. Jeg synes ikke samfunnet beveger seg i noen god retning.

Konkurser:

http://www.dinebeslutninger.no/article/?id=103

Ventlister:

http://www.npr.no/InfoVent/index.htm

Skrevet

Nå har vel ikke regjeringen alene æren for at det «nu går så meget bedre», vår økonomi henger jo nøye sammen med konjunktursvingninger i resten av verden. Allikevel er jeg overbevist om at du har rett i at en sosialistisk regjering er i stand til å ødelegge det velferssamfunnet regjeringen i høy grad har bidratt til å mønstre.

Morsk har også et poeng her, KMM-syndromet kan bli denne regjeringens fall, fordi sosialistene innbiller Ola og Kari at hesten får for mye havre, så småfuglene må sitte på sine brett å ete seg fete på delikatessene som de rike setter ut. Sosialistenes «kos med misnøye» er så godt innarbeidet i folk gjennom fagorganisasjonene og journaliststanden at noen faktisk tror at AP-Jens og Kristin med Sveisen er selve Redningsplanken. Det skal stå hard å opplyse folk når sosialistene har askjemajoriteten i propaganda-apparatene. Mange tror faktisk at småfuglene får det bedre om en tar havren fra hesten, men de glemmer at det faktisk er hesten som er trekk-kraften på gården.

Som bestefar min sa, de skal en god rygg til å bære gode tider.

Du skriver: "når sosialistene har askjemajoriteten i propaganda-apparatene"

Ja, selvsagt er millionærene som eier media sosialister alle sammen! *ler*

Du lyver så det renner av deg.

Skrevet

Det er det jeg heller ikke skjønner. *konspirerer* - jeg tror ikke folk vet hva som skjer runt dem...

De sier jo for søren at de har det så jævlig, uansett!

Skrevet

Du skriver: "når sosialistene har askjemajoriteten i propaganda-apparatene"

Ja, selvsagt er millionærene som eier media sosialister alle sammen! *ler*

Du lyver så det renner av deg.

Det er jo et faktum at media påvirker folks oppfatning av virkeligheten. Står det i bla' at det er stusselig, ja er så er det vel det, da.

Dessuten er det et faktum at ca. 70% (tror jeg det var) av journalistene stemmer sosialistisk.

Skrevet

Det er jo et faktum at media påvirker folks oppfatning av virkeligheten. Står det i bla' at det er stusselig, ja er så er det vel det, da.

Dessuten er det et faktum at ca. 70% (tror jeg det var) av journalistene stemmer sosialistisk.

Linke kan jeg alltids legge ut:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/05/08/368278.html

Skrevet

Det er det jeg heller ikke skjønner. *konspirerer* - jeg tror ikke folk vet hva som skjer runt dem...

De sier jo for søren at de har det så jævlig, uansett!

Ja, det er underlig.

Det har jo vært en svært kraftig økning i folks kjøpekraft de siste årene. Spesielt folk med en del gjeld har merket dette godt. Dette er nok det enkeltpunkt som har betydd mest.

Skrevet

Kahn nevnte ikke journalistene, men aksjeeierene - altså, de som styrer. Det er altså all grunn til å påpeke at man får nyheter som passer millionærene.

Skrevet

Ja, det er underlig.

Det har jo vært en svært kraftig økning i folks kjøpekraft de siste årene. Spesielt folk med en del gjeld har merket dette godt. Dette er nok det enkeltpunkt som har betydd mest.

Og ikke bare det - klær, mat og bensin koster ikke på langt nær så mye lenger sett i forhold til lønnsnivået blant folk.

Før lønte det seg å sy sjøl f.eks...DET gjør det i alle fall ikke nå.

Skrevet

Kahn nevnte ikke journalistene, men aksjeeierene - altså, de som styrer. Det er altså all grunn til å påpeke at man får nyheter som passer millionærene.

Tror neppe sv-journalistene eller de på desken bryr seg så mye om hvem som eier blekka, når de lar sin sosialistiske virkelighetsoppfatning legges til grunn for skriveriene.

Skrevet

OgKahn's utsagn; "askjemajoriteten i propaganda-apparatene. ", tolket Sør som at det er EIERNE - han mente - LOL

Aksjeajoriteten her i huset er unger - men det er den voksne minoriteten som eier huset likevel.

Skrevet

Det betyr at man kanskje burde se litt på hvordan de fattigste i Norge har blitt fattigere.

Fattigfolk er tjent med at landets økonomi går godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...