Gå til innhold

Regjeringen gjør en jævla god jobb.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror neppe sv-journalistene eller de på desken bryr seg så mye om hvem som eier blekka, når de lar sin sosialistiske virkelighetsoppfatning legges til grunn for skriveriene.

Vås - det er eierene, via styret, som legger premissene for avisen.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

23

• Prozak

22

• Mr Kahn

18

• flisa

17

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

OgKahn's utsagn; "askjemajoriteten i propaganda-apparatene. ", tolket Sør som at det er EIERNE - han mente - LOL

Aksjeajoriteten her i huset er unger - men det er den voksne minoriteten som eier huset likevel.

*ler*

Enda en som nå må snakke OM "Sør"!

I normalt språk så er "aksjeeiere" de som eier f. eks. en avis.

Skrevet

Fattigfolk er tjent med at landets økonomi går godt.

Fattigfolk er tjent med ikke å bli fattigere.

Skrevet

Fattigfolk er tjent med at landets økonomi går godt.

"Fattigfolk er tjent med at landets økonomi går godt."

De er tjent med at de som har mer får mer, på grunn av at de selv får enda mindre? Det der var rett og slett for usaklig til å ta seriøst.

".........................."

Skrevet

"Fattigfolk er tjent med at landets økonomi går godt."

De er tjent med at de som har mer får mer, på grunn av at de selv får enda mindre? Det der var rett og slett for usaklig til å ta seriøst.

Var det det han sa da?

Skal vi ha noen til å ta vare på de svake, så må vi nødvendigvis ha noen sterke også. Staten er ikke mye verd hvis de ikke har et sterkt næringsliv å høste fra.

Det begynner jo å bli noen år siden mannaen kom fra himmelen, you know...

Skrevet

Var det det han sa da?

Skal vi ha noen til å ta vare på de svake, så må vi nødvendigvis ha noen sterke også. Staten er ikke mye verd hvis de ikke har et sterkt næringsliv å høste fra.

Det begynner jo å bli noen år siden mannaen kom fra himmelen, you know...

Han forsvarte at de "fattige" har blitt fattigere med at "de fattige er tjent med at økonomien er bra". Altså, økonomien som er bra, bl.a forde de som har lite får enda mindre. Det er omtrent som å si at det er bra å ta fra de fattige og gi til de rike, slik at de rike kan "ta seg av" de fattige. Det skal jaggu ikke store hjernen til for å skjønne feilen her.

"............................"

Skrevet

Jeg er ikke enig, og jeg lurer på hvordan vi kan leve i samme land og på samme planet!

Jeg ser skoler som legges ned, færre lærere pr. elev, arbeidsplasser som blir borte, sykehus som stadig har færre senger, som trues med nedleggelse, kommuner som sliter, de fattige blir fattigere og de rike blir rikere.

Jeg ser heller at det offentlige tilbudet består og vokser fremfor min egen bankkonto. Jeg deler gjerne av min lønn i form av skatt slik at de som ikke er så heldig å ha en jobb også får noe å leve av.

Skrevet

Han forsvarte at de "fattige" har blitt fattigere med at "de fattige er tjent med at økonomien er bra". Altså, økonomien som er bra, bl.a forde de som har lite får enda mindre. Det er omtrent som å si at det er bra å ta fra de fattige og gi til de rike, slik at de rike kan "ta seg av" de fattige. Det skal jaggu ikke store hjernen til for å skjønne feilen her.

Det var da vel ikke det han sa! - Jeg regner med han mente Norges økonomi! - Det er jo bra for de som ikke har det så fett om Norges økonomi er bedre - slik at man kan få mer til å hjelpe de fattige med- Det må du da vel være enig i?

Skrevet

Jeg er ikke enig, og jeg lurer på hvordan vi kan leve i samme land og på samme planet!

Jeg ser skoler som legges ned, færre lærere pr. elev, arbeidsplasser som blir borte, sykehus som stadig har færre senger, som trues med nedleggelse, kommuner som sliter, de fattige blir fattigere og de rike blir rikere.

Jeg ser heller at det offentlige tilbudet består og vokser fremfor min egen bankkonto. Jeg deler gjerne av min lønn i form av skatt slik at de som ikke er så heldig å ha en jobb også får noe å leve av.

Dette var veldig godt skrevet,fyrlykt.

Jeg ser de samme tilstandene som deg.

Skrevet

Du sier: "Jeg deler gjerne av min lønn i form av skatt slik at de som ikke er så heldig å ha en jobb også får noe å leve av.

"

Det har de da - de har ledighetstrygt - attføring, uføretrygd, overgangsstønader, stipender etc. etc.

Enkelte påstår til og gmed at det ikke lønner seg å jobbe...

Hvilke arbeidsledige tenkte du på?

Skrevet

På vår skole er det flere lærerer i et klasserom - slik var det ikke da jeg gikk på skolen. har ikke hørt om at det er blitt verre i skolene - det som er blitt verre er elevene som ikke eier disiplin og lærere som ikke setter seg i respekt...

En god norsk økonomi bør kunne løse de aller, aller fleste sosiale fellesutgifter. Derfor er det viktig at en regjering får lov til å sitte mer enn en periode - det må være litt kontinuitet i det hele for å få gjort noe.

Det blir helt feil når opposisjonen hele tiden skal gjøre alt omvendt når de kommer til makta -legge ned goder som folk har vendt seg til, og innføre andre som koster og bare lager mer byråkrati.

Det bær bli et enklere Norge med mindre byråkrati,- enklere å etablere også små arbeidsplasser -og ikke bare i byene, det må bli lettere å sette inn hjelp der hjelp trenges uten å ha et vanvittig regelverk hvor den ene regelen slår den andre ihjel.

Om du ikke stemmer Venstre - -stem i alle fall borgelig!

Skrevet

På vår skole er det flere lærerer i et klasserom - slik var det ikke da jeg gikk på skolen. har ikke hørt om at det er blitt verre i skolene - det som er blitt verre er elevene som ikke eier disiplin og lærere som ikke setter seg i respekt...

En god norsk økonomi bør kunne løse de aller, aller fleste sosiale fellesutgifter. Derfor er det viktig at en regjering får lov til å sitte mer enn en periode - det må være litt kontinuitet i det hele for å få gjort noe.

Det blir helt feil når opposisjonen hele tiden skal gjøre alt omvendt når de kommer til makta -legge ned goder som folk har vendt seg til, og innføre andre som koster og bare lager mer byråkrati.

Det bær bli et enklere Norge med mindre byråkrati,- enklere å etablere også små arbeidsplasser -og ikke bare i byene, det må bli lettere å sette inn hjelp der hjelp trenges uten å ha et vanvittig regelverk hvor den ene regelen slår den andre ihjel.

Om du ikke stemmer Venstre - -stem i alle fall borgelig!

Skrevet

Det har ikke noe med størrelsen på hjernen å gjøre, men hvorvidt du står med begge beina i den marxistiske rødgrøten eller ikke.

Der finner en jo forklarings- og analysemodeller som kan tilpasses det meste, også ens egne forestillinger om at fuglene blir mette hvis en tar havren fra hesten.

Skrevet

Dette var veldig godt skrevet,fyrlykt.

Jeg ser de samme tilstandene som deg.

Ja, da er det vel sånn, da.

Skrevet

Det har ikke noe med størrelsen på hjernen å gjøre, men hvorvidt du står med begge beina i den marxistiske rødgrøten eller ikke.

Der finner en jo forklarings- og analysemodeller som kan tilpasses det meste, også ens egne forestillinger om at fuglene blir mette hvis en tar havren fra hesten.

"Det har ikke noe med størrelsen på hjernen å gjøre, men hvorvidt du står med begge beina i den marxistiske rødgrøten eller ikke."

Og der forsvant ethvert tilløp til seriøsitet, som ventet. Man kan ikke diskutere politikk e.l med noen som er mer opptatt av å putte meningsmotstanderne i båser enn å faktisk forsøke å belyse flere sider av saken.

Du er nøyaktig identisk med sør når han stempler deg som nazist og det som værre er fordi du er uanig i flytningepolitikken (f.eks).

Skrevet

Det var da vel ikke det han sa! - Jeg regner med han mente Norges økonomi! - Det er jo bra for de som ikke har det så fett om Norges økonomi er bedre - slik at man kan få mer til å hjelpe de fattige med- Det må du da vel være enig i?

Hvis en av grunnene til at øknomien er god er at de som har minst får enda mindre, så kan du vel ikke seriøst mene at det er en god løsning? Javel - staten får mer midler til å hjelpe de som har lite - noe som ikke hadde vært nødvendig hvis de ikke hadde tatt de lille de hadde fra dem i utgangspunktet.

Skrevet

"Det har ikke noe med størrelsen på hjernen å gjøre, men hvorvidt du står med begge beina i den marxistiske rødgrøten eller ikke."

Og der forsvant ethvert tilløp til seriøsitet, som ventet. Man kan ikke diskutere politikk e.l med noen som er mer opptatt av å putte meningsmotstanderne i båser enn å faktisk forsøke å belyse flere sider av saken.

Du er nøyaktig identisk med sør når han stempler deg som nazist og det som værre er fordi du er uanig i flytningepolitikken (f.eks).

Jaddajaddajadda, bare furt, det passer deg helt utmerket. Jeg kan ikke se du bidrar med noe som kan belyse noe som helst, annet enn at du fortsetter å terpe på venstresosialistisk populærpropaganda.

Hvis du ikke kan tåle å få det påpekt uten å komme med karakteristikker av debattantene, så synes jeg du skal ta en titt i speilet. Eller du kan gjøre som jeg overfor signaturen sør, ignorere både ham og meg.

Det forkorter trådene dramatisk, tro meg.

Skrevet

Hvis en av grunnene til at øknomien er god er at de som har minst får enda mindre, så kan du vel ikke seriøst mene at det er en god løsning? Javel - staten får mer midler til å hjelpe de som har lite - noe som ikke hadde vært nødvendig hvis de ikke hadde tatt de lille de hadde fra dem i utgangspunktet.

Nå rører du fælt - fortell meg nøyaktig hva du mener staten har tatt fra folk!

Skrevet

Jaddajaddajadda, bare furt, det passer deg helt utmerket. Jeg kan ikke se du bidrar med noe som kan belyse noe som helst, annet enn at du fortsetter å terpe på venstresosialistisk populærpropaganda.

Hvis du ikke kan tåle å få det påpekt uten å komme med karakteristikker av debattantene, så synes jeg du skal ta en titt i speilet. Eller du kan gjøre som jeg overfor signaturen sør, ignorere både ham og meg.

Det forkorter trådene dramatisk, tro meg.

Kan du være så vennlig å definère hvilken venstrepopulistisk propaganda jeg har terpet på?

Kan ikke se at jeg har gjort noe annet enn å påpeke de faktiske forhold, og påpekt idiotien i de løsningene som et par andre her har forherliget.

Jeg er hverken sosialist eller kapitalist, men en universell sannhet om kapitalismen kjenner vel alle: for at systemet skal fungere, så MÅ samfunnet ha en "underklasse", og denne MÅ holdes nede.

"..........................."

Skrevet

Nå rører du fælt - fortell meg nøyaktig hva du mener staten har tatt fra folk!

Ta f.eks en titt på listen over sosiale goder som har blitt fjernet eller strammet inn på. Sykepenger, mulighet for dagpenger, egenandeler for medisin og behandling etc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...