Gå til innhold

Regjeringen gjør en jævla god jobb.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå rører du fælt - fortell meg nøyaktig hva du mener staten har tatt fra folk!

Som et "sammendrag" kan nevnes tall fra Statistisk Sentralbyrå:

"Landets 30 prosent fattigste har fått redusert sin andel av inntektsmidlene fra 16 prosent i 1996 til 11 prosent i 2001. Samtidig har de 30 prosent rikeste økt sin andel fra 47 prosent til 54 prosent, sier Vally Vegge."

".........................."

Videoannonse
Annonse
  • Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

23

• Prozak

22

• Mr Kahn

18

• flisa

17

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Det har ikke noe med størrelsen på hjernen å gjøre, men hvorvidt du står med begge beina i den marxistiske rødgrøten eller ikke."

Og der forsvant ethvert tilløp til seriøsitet, som ventet. Man kan ikke diskutere politikk e.l med noen som er mer opptatt av å putte meningsmotstanderne i båser enn å faktisk forsøke å belyse flere sider av saken.

Du er nøyaktig identisk med sør når han stempler deg som nazist og det som værre er fordi du er uanig i flytningepolitikken (f.eks).

Du skriver: "Du er nøyaktig identisk med sør når han stempler deg som nazist"

Hvor stempler jeg ham som "nazist"?

Lenke?

Skrevet

Du sier: "Jeg deler gjerne av min lønn i form av skatt slik at de som ikke er så heldig å ha en jobb også får noe å leve av.

"

Det har de da - de har ledighetstrygt - attføring, uføretrygd, overgangsstønader, stipender etc. etc.

Enkelte påstår til og gmed at det ikke lønner seg å jobbe...

Hvilke arbeidsledige tenkte du på?

Det er mange som ikke har det bra her i landet. Mange barn lever under fattigdomsgrensa, vi kan ikke bare heve oss over det og påstå at det ikke lønnes å jobbe. Vi vet at det ikke er sant.

Skrevet

På vår skole er det flere lærerer i et klasserom - slik var det ikke da jeg gikk på skolen. har ikke hørt om at det er blitt verre i skolene - det som er blitt verre er elevene som ikke eier disiplin og lærere som ikke setter seg i respekt...

En god norsk økonomi bør kunne løse de aller, aller fleste sosiale fellesutgifter. Derfor er det viktig at en regjering får lov til å sitte mer enn en periode - det må være litt kontinuitet i det hele for å få gjort noe.

Det blir helt feil når opposisjonen hele tiden skal gjøre alt omvendt når de kommer til makta -legge ned goder som folk har vendt seg til, og innføre andre som koster og bare lager mer byråkrati.

Det bær bli et enklere Norge med mindre byråkrati,- enklere å etablere også små arbeidsplasser -og ikke bare i byene, det må bli lettere å sette inn hjelp der hjelp trenges uten å ha et vanvittig regelverk hvor den ene regelen slår den andre ihjel.

Om du ikke stemmer Venstre - -stem i alle fall borgelig!

Å ha borgerlig regjering løser ikke noe.

Skrevet

Kan du være så vennlig å definère hvilken venstrepopulistisk propaganda jeg har terpet på?

Kan ikke se at jeg har gjort noe annet enn å påpeke de faktiske forhold, og påpekt idiotien i de løsningene som et par andre her har forherliget.

Jeg er hverken sosialist eller kapitalist, men en universell sannhet om kapitalismen kjenner vel alle: for at systemet skal fungere, så MÅ samfunnet ha en "underklasse", og denne MÅ holdes nede.

"..........................."

«-Kan du være så vennlig å definère hvilken venstrepopulistisk propaganda jeg har terpet på?-»

Ja, denne:

«-...for at systemet skal fungere, så MÅ samfunnet ha en "underklasse", og denne MÅ holdes nede.-»

Det må være en balanse mellom staten og det private næringslivet som står i forhold til hverandre. Hvis staten skal leke Robin Hood, jfr. Jens; å ta fra de rike og gi til de fattige, så tar de til slutt livet av gåsa som legger gulleggene.

Og gåsa er de som LO-Gerd & Co kritiserer ved enhver anledning, samtidig som de selv skor seg på sine posisjoner så skamløst at selv gamlingene i Dumaen ville nikket anerkjennende.

Hvorfor ikke omskrive denne marxist-floskelen og heller si at hvis systemet skal fungere, så må vi ha et sterkt og pulserende nærlingsliv? Hvorfor i svarte fan skal det sitte sånne sulliker rundt og synes så synd på seg selv i Norge anno 2005, landet som er kåret til et av verdens beste land å bo i???

Få hue ut av arselet, far.

Skrevet

Som et "sammendrag" kan nevnes tall fra Statistisk Sentralbyrå:

"Landets 30 prosent fattigste har fått redusert sin andel av inntektsmidlene fra 16 prosent i 1996 til 11 prosent i 2001. Samtidig har de 30 prosent rikeste økt sin andel fra 47 prosent til 54 prosent, sier Vally Vegge."

«I 2001...-»

Har du ingen OPPDATERT statistikk da, vi skriver 2005 nå. I løpet av denne tiden kan det faktisk ha skjedd noe?

Skrevet

På vår skole er det flere lærerer i et klasserom - slik var det ikke da jeg gikk på skolen. har ikke hørt om at det er blitt verre i skolene - det som er blitt verre er elevene som ikke eier disiplin og lærere som ikke setter seg i respekt...

En god norsk økonomi bør kunne løse de aller, aller fleste sosiale fellesutgifter. Derfor er det viktig at en regjering får lov til å sitte mer enn en periode - det må være litt kontinuitet i det hele for å få gjort noe.

Det blir helt feil når opposisjonen hele tiden skal gjøre alt omvendt når de kommer til makta -legge ned goder som folk har vendt seg til, og innføre andre som koster og bare lager mer byråkrati.

Det bær bli et enklere Norge med mindre byråkrati,- enklere å etablere også små arbeidsplasser -og ikke bare i byene, det må bli lettere å sette inn hjelp der hjelp trenges uten å ha et vanvittig regelverk hvor den ene regelen slår den andre ihjel.

Om du ikke stemmer Venstre - -stem i alle fall borgelig!

Flia

På vår skole bli timetallene redusert for hvert år. Teoretisk skolekjøkken, teorerisk sløyd.

3 grunnskoler i nabokommunen legges ned

fra neste år.

.

I en annen kommune går 2 skoler samme vei..

Fol som faktisk er

pleietrengende må gå til avisen for at deres sak skal bli hørt.

Hjemmehjelp en gang pr 14. dag. for de som trenger det.

Skolen og eldreomsorgen får ikke nok penger til å drive anstendig.

Altså komunnene makter ikke den oppgaven de er satt til - grunnet pengemangel, dette er da noe alle vet !

Ja, vel sette bort på anbud - vi har vel sett hvordan det kan gå

Skrevet

«-Kan du være så vennlig å definère hvilken venstrepopulistisk propaganda jeg har terpet på?-»

Ja, denne:

«-...for at systemet skal fungere, så MÅ samfunnet ha en "underklasse", og denne MÅ holdes nede.-»

Det må være en balanse mellom staten og det private næringslivet som står i forhold til hverandre. Hvis staten skal leke Robin Hood, jfr. Jens; å ta fra de rike og gi til de fattige, så tar de til slutt livet av gåsa som legger gulleggene.

Og gåsa er de som LO-Gerd & Co kritiserer ved enhver anledning, samtidig som de selv skor seg på sine posisjoner så skamløst at selv gamlingene i Dumaen ville nikket anerkjennende.

Hvorfor ikke omskrive denne marxist-floskelen og heller si at hvis systemet skal fungere, så må vi ha et sterkt og pulserende nærlingsliv? Hvorfor i svarte fan skal det sitte sånne sulliker rundt og synes så synd på seg selv i Norge anno 2005, landet som er kåret til et av verdens beste land å bo i???

Få hue ut av arselet, far.

For det første: din usympatiske holdning gjør ingenting for å fremme dine politiske kjepphester.

For det andre: det jeg sa om kapitalismen er ren og skjær fakta. Om du vil kalle det marxisme eller venstrsosialisme er meg ravende likegyldig. Politisk sett tilhører jeg ingen av leirene, men jeg ser på problemene og fordelene ved begge systemene. Det gjør ikke du (med mindre du skjuler mye av det du tenker).

Jeg skal ta huet ut av rævva den dagen du kobler deg fra ekstremist-respiratoren din.

"............................"

Skrevet

Du sier: "Jeg deler gjerne av min lønn i form av skatt slik at de som ikke er så heldig å ha en jobb også får noe å leve av.

"

Det har de da - de har ledighetstrygt - attføring, uføretrygd, overgangsstønader, stipender etc. etc.

Enkelte påstår til og gmed at det ikke lønner seg å jobbe...

Hvilke arbeidsledige tenkte du på?

Jada. Hvis du bor på Flisa (heh-heh), betaler 500,- i mnd. i husleie etc., så har du penger å leve for. Men flesteparten av landets befolkning bor ikke der. Beklager, men hvis du påstår at det på noen måte er lukrativt og verdig å leve som arbeidsledig eller trygdet, så mangler du kunskaper om det.

"........................."

Skrevet

Ja, da er det vel sånn, da.

Heh-heh...ikke prøv deg. Det er akkurat det samme som du selv forsøker å si, bare andre veien. Du er heller ikke sen om å trekke konklusjoner for resten av verden basert på dine egne observasjoner.

Skrevet

«I 2001...-»

Har du ingen OPPDATERT statistikk da, vi skriver 2005 nå. I løpet av denne tiden kan det faktisk ha skjedd noe?

Det var den jeg fant i farta. Og det har vært få eller ingen endringer til det bedre. Fortsatt gis det skattelettelser for de rike, mens de lavtlønnede får minimalt eller ingenting. Akkurat som når lønnsoppgjørene gir prosentvise økninger - forskjellene øker, og enkelte holdes nede, bevisst eller ikke. Og bondevik-regjeringen har rekord i å fjærne flest nødvendige støtter for trygdede, arb.ledige etc. på en gang.

Skrevet

For det første: din usympatiske holdning gjør ingenting for å fremme dine politiske kjepphester.

For det andre: det jeg sa om kapitalismen er ren og skjær fakta. Om du vil kalle det marxisme eller venstrsosialisme er meg ravende likegyldig. Politisk sett tilhører jeg ingen av leirene, men jeg ser på problemene og fordelene ved begge systemene. Det gjør ikke du (med mindre du skjuler mye av det du tenker).

Jeg skal ta huet ut av rævva den dagen du kobler deg fra ekstremist-respiratoren din.

LOL

Såså, pass blodtrykket. Forøvrig ser jeg signaturen sør har gitt deg i oppdrag å finne linker til der hvor han kaller meg en nazist.

Så vidt jeg kan se, så har du ca. 15438 - femtentusenfirehundreogtrettiåtte - innlegg med hans signatur å søke igjennom, så da vet du hva du har å stri med. Jeg kunne selvsagt gitt deg noen tips hvor du finner plenty av det etterlyste, men av forskjellige grunner gir jeg fan.

Men som sagt, fin tidtrøyte mens du venter på å komme tilbake til hvilepuls.

Skrevet

LOL

Såså, pass blodtrykket. Forøvrig ser jeg signaturen sør har gitt deg i oppdrag å finne linker til der hvor han kaller meg en nazist.

Så vidt jeg kan se, så har du ca. 15438 - femtentusenfirehundreogtrettiåtte - innlegg med hans signatur å søke igjennom, så da vet du hva du har å stri med. Jeg kunne selvsagt gitt deg noen tips hvor du finner plenty av det etterlyste, men av forskjellige grunner gir jeg fan.

Du skriver: "Forøvrig ser jeg signaturen sør har gitt deg i oppdrag"

Var det ikke slik at du ikke leste innlegg av "Sør"?

Skrevet

LOL

"Forøvrig ser jeg signaturen sør har gitt deg i oppdrag å finne linker til der hvor han kaller meg en nazist."

Skjønte virkelig ikke du heller at ordet "du" eller "deg" i den sammenhengen ikke var myntet på hverken deg eller noen andre spesifikkt?

"Men som sagt, fin tidtrøyte mens du venter på å komme tilbake til hvilepuls."

Trodde ikke du benyttet den dårlige hersketeknikken der, men der tok jeg feil gitt. Jeg er hverken opphisset eller sint - hvorfor forsøke å inbille meg, deg selv og andre det? Jeg svarer deg på tiltale, ingenting annet.

"........................"

Skrevet

Det var den jeg fant i farta. Og det har vært få eller ingen endringer til det bedre. Fortsatt gis det skattelettelser for de rike, mens de lavtlønnede får minimalt eller ingenting. Akkurat som når lønnsoppgjørene gir prosentvise økninger - forskjellene øker, og enkelte holdes nede, bevisst eller ikke. Og bondevik-regjeringen har rekord i å fjærne flest nødvendige støtter for trygdede, arb.ledige etc. på en gang.

Det eneste du viser her er hvordan en mest effektivt kan misbruke statistikk.

«-Og bondevik-regjeringen har rekord i å fjærne flest nødvendige støtter for trygdede, arb.ledige etc. på en gang.-»

Javel? Link?

Har du sjekket om du har fått noen andre fordeler isteden?

Har du sett hva lederne i de organisajsonene som skal ivareta dine rettigheter bevilger seg? Kritiserer du dem? Er du like mye på hugget når LO vil differensiere lønnsoppgjøret etter hvem som er organisert og hvem som ikke er det?

Ofte kan det lønne seg å kikke ut av vinduet før en åpner døra.

Skrevet

Kan du være så vennlig å definère hvilken venstrepopulistisk propaganda jeg har terpet på?

Kan ikke se at jeg har gjort noe annet enn å påpeke de faktiske forhold, og påpekt idiotien i de løsningene som et par andre her har forherliget.

Jeg er hverken sosialist eller kapitalist, men en universell sannhet om kapitalismen kjenner vel alle: for at systemet skal fungere, så MÅ samfunnet ha en "underklasse", og denne MÅ holdes nede.

"..........................."

I denne tråden snakkes det jo NETTOPP om båsene RØD eller BLÅ! :)

Skrevet

Det eneste du viser her er hvordan en mest effektivt kan misbruke statistikk.

«-Og bondevik-regjeringen har rekord i å fjærne flest nødvendige støtter for trygdede, arb.ledige etc. på en gang.-»

Javel? Link?

Har du sjekket om du har fått noen andre fordeler isteden?

Har du sett hva lederne i de organisajsonene som skal ivareta dine rettigheter bevilger seg? Kritiserer du dem? Er du like mye på hugget når LO vil differensiere lønnsoppgjøret etter hvem som er organisert og hvem som ikke er det?

Ofte kan det lønne seg å kikke ut av vinduet før en åpner døra.

"Har du sett hva lederne i de organisajsonene som skal ivareta dine rettigheter bevilger seg? Kritiserer du dem? Er du like mye på hugget når LO vil differensiere lønnsoppgjøret etter hvem som er organisert og hvem som ikke er det?"

Jeg skiller ikke mellom hvem jeg kritiserer. Jeg kritiserer LO, NHO, regjeringen eller hvem det måtte være hvis jeg er uenig i politikken deres.

Har du flere "gode" analogier som er ment som fantasiløse fornærmelser? Begynner å bli interessant å se om du klarer å lire av deg noe nytt etterhvert.

Skrevet

"Forøvrig ser jeg signaturen sør har gitt deg i oppdrag å finne linker til der hvor han kaller meg en nazist."

Skjønte virkelig ikke du heller at ordet "du" eller "deg" i den sammenhengen ikke var myntet på hverken deg eller noen andre spesifikkt?

"Men som sagt, fin tidtrøyte mens du venter på å komme tilbake til hvilepuls."

Trodde ikke du benyttet den dårlige hersketeknikken der, men der tok jeg feil gitt. Jeg er hverken opphisset eller sint - hvorfor forsøke å inbille meg, deg selv og andre det? Jeg svarer deg på tiltale, ingenting annet.

"........................"

Skal jeg tolke deg dithen at signaturen sør må lete frem linkene sine selv? Jaja, han har vel tid til det han, som sitter her 24 timer i døgnet året rundt.

Har du forresten lagt merke til at jeg ikke har forandret overskriften en eneste gang? Det er fordi jeg synes den passer alldeles utmerket som gjennomgangstema i denne tråden.

Et tema som fort tapes av syne når du og signaturen sør, han med ®, skal legge premissene for debatten.

*ler*

Skrevet

Flia

På vår skole bli timetallene redusert for hvert år. Teoretisk skolekjøkken, teorerisk sløyd.

3 grunnskoler i nabokommunen legges ned

fra neste år.

.

I en annen kommune går 2 skoler samme vei..

Fol som faktisk er

pleietrengende må gå til avisen for at deres sak skal bli hørt.

Hjemmehjelp en gang pr 14. dag. for de som trenger det.

Skolen og eldreomsorgen får ikke nok penger til å drive anstendig.

Altså komunnene makter ikke den oppgaven de er satt til - grunnet pengemangel, dette er da noe alle vet !

Ja, vel sette bort på anbud - vi har vel sett hvordan det kan gå

Jeg er for at man IKKE skal øremerke kommunens kroner - fordi at kommuner ikke sliter med de samme problemene - i vår kommune er det i alle fall ikke skolene det går ut over , men helt andre ting. Jeg er FOR at kommunene skal få velge selv hvor de må gjøre størst innsats, fordi de vet best selv hvor skoen trykker.

Skrevet

I denne tråden snakkes det jo NETTOPP om båsene RØD eller BLÅ! :)

Når man bruker "du er en kommunistjævel" etc. som argumenter og "slaglinjer" mot de man diskuterer med, så viser man jo lite annet enn sin egen ekstrmisme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...