Gå til innhold

Regjeringen gjør en jævla god jobb.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange som ikke har det bra her i landet. Mange barn lever under fattigdomsgrensa, vi kan ikke bare heve oss over det og påstå at det ikke lønnes å jobbe. Vi vet at det ikke er sant.

joda - for noen så lønner det seg ikke å jobbe. og da er det noe som er HELT galt.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

23

• Prozak

22

• Mr Kahn

18

• flisa

17

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Har du sett hva lederne i de organisajsonene som skal ivareta dine rettigheter bevilger seg? Kritiserer du dem? Er du like mye på hugget når LO vil differensiere lønnsoppgjøret etter hvem som er organisert og hvem som ikke er det?"

Jeg skiller ikke mellom hvem jeg kritiserer. Jeg kritiserer LO, NHO, regjeringen eller hvem det måtte være hvis jeg er uenig i politikken deres.

Har du flere "gode" analogier som er ment som fantasiløse fornærmelser? Begynner å bli interessant å se om du klarer å lire av deg noe nytt etterhvert.

".........................."

Fornærmelser?

Er du fornærmet?

Huff, beklager.

Jeg tror jeg drar en Holberg her.

;^)

Skrevet

Når man bruker "du er en kommunistjævel" etc. som argumenter og "slaglinjer" mot de man diskuterer med, så viser man jo lite annet enn sin egen ekstrmisme.

"............................"

sa'n det? \ö/

Det var ikke pent.

Skrevet

Skal jeg tolke deg dithen at signaturen sør må lete frem linkene sine selv? Jaja, han har vel tid til det han, som sitter her 24 timer i døgnet året rundt.

Har du forresten lagt merke til at jeg ikke har forandret overskriften en eneste gang? Det er fordi jeg synes den passer alldeles utmerket som gjennomgangstema i denne tråden.

Et tema som fort tapes av syne når du og signaturen sør, han med ®, skal legge premissene for debatten.

*ler*

"Skal jeg tolke deg dithen at signaturen sør må lete frem linkene sine selv? Jaja, han har vel tid til det han, som sitter her 24 timer i døgnet året rundt."

Nå prøver jeg EN gang til, og så gir jeg opp. Det var ikke ment slik at han anklaget DEG, MEG eller noen BESTEMT person for det. Er det så vanskelig å skjønne? Han har kommet med de utroligste anklagelser om nazisme og rassisme, akkurat som du gjør det samme med marzisme og kommunisme.

Hvis du ikke skjønte dette heller, så er det nok ingenting jeg kan gjøre for å hjelpe deg.

"........................."

Skrevet

Skal jeg tolke deg dithen at signaturen sør må lete frem linkene sine selv? Jaja, han har vel tid til det han, som sitter her 24 timer i døgnet året rundt.

Har du forresten lagt merke til at jeg ikke har forandret overskriften en eneste gang? Det er fordi jeg synes den passer alldeles utmerket som gjennomgangstema i denne tråden.

Et tema som fort tapes av syne når du og signaturen sør, han med ®, skal legge premissene for debatten.

*ler*

Enda mer vås om "Sør"!

;)

Jeg burde vel være smigret over at du leser det jeg skriver. Håper du lærer noe.

Skrevet

joda - for noen så lønner det seg ikke å jobbe. og da er det noe som er HELT galt.

Hvor mange tror du det gjelder? Jeg vil tippe at det er en så liten andel at det faller inn sammen med alle andre unntak i både den og andre saker.

Skrevet

Når man bruker "du er en kommunistjævel" etc. som argumenter og "slaglinjer" mot de man diskuterer med, så viser man jo lite annet enn sin egen ekstrmisme.

«-Når man bruker "du er en kommunistjævel" etc-»

*gisp*

Nå skal du i hvert fall få lete. Legg frem linken til der hvor jeg har brukt eksakt disse ordene OM eller TIL deg.

Finner du det, så skal jeg legge meg så flat at jeg kan krype under en pannekake uten å lage bul.

Skrevet

"Skal jeg tolke deg dithen at signaturen sør må lete frem linkene sine selv? Jaja, han har vel tid til det han, som sitter her 24 timer i døgnet året rundt."

Nå prøver jeg EN gang til, og så gir jeg opp. Det var ikke ment slik at han anklaget DEG, MEG eller noen BESTEMT person for det. Er det så vanskelig å skjønne? Han har kommet med de utroligste anklagelser om nazisme og rassisme, akkurat som du gjør det samme med marzisme og kommunisme.

Hvis du ikke skjønte dette heller, så er det nok ingenting jeg kan gjøre for å hjelpe deg.

Hvor har jeg kommet med disse anklagene? Sånn konkret, og ikke bare i fantasien din?

Litt etterrettlighet ville sikkert ikke skadet deg.

Skrevet

Hvor mange tror du det gjelder? Jeg vil tippe at det er en så liten andel at det faller inn sammen med alle andre unntak i både den og andre saker.

Dette blir jo bare tøys. Vi skal selvsagt ta det alvorlig at noen er fattige, hvorfor de er det - og om det går an (selvsagt gårt det an) å gjøre noe med det.

det er jeg hellig overbevist om at går an - selv for denne regjeringen.

Skrevet

Fornærmelser?

Er du fornærmet?

Huff, beklager.

Jeg tror jeg drar en Holberg her.

;^)

Jeg er ikke fornærmet. Jeg bare registrerer med et smil hvordan du viser en nærmest sykelig trang til å komme med fornærmende karakteristikker på slutten av innleggene dine. Et relativt interessant sosialantropologisk fenomen, faktisk.

Skrevet

Ja, derfor venter jeg i spenning på at du fremlegger link til der jeg har kalt deg peronlig en kommunistjævel. Slikt er viktig å få rettet opp, enten det er du som farer med tull eller jeg som har tråkket over.

Skrevet

Dette blir jo bare tøys. Vi skal selvsagt ta det alvorlig at noen er fattige, hvorfor de er det - og om det går an (selvsagt gårt det an) å gjøre noe med det.

det er jeg hellig overbevist om at går an - selv for denne regjeringen.

"det er jeg hellig overbevist om at går an - selv for denne regjeringen."

Det tviler ikke jeg heller på - spørsmålet er om det er interesse og vilje for det.

Jeg er for et regjeringsskifte. Ikke fordi jeg ser noe alternativ som er så mye bedre, men slik det er nå strider det altfor mye mot mine prinsipper om verdier og et noenlunne velfungerende samfunn. Og da har jeg ikke nevnt det faktum at vi har en religiøs figur (prest) som statsminister.

Skrevet

«-Når man bruker "du er en kommunistjævel" etc-»

*gisp*

Nå skal du i hvert fall få lete. Legg frem linken til der hvor jeg har brukt eksakt disse ordene OM eller TIL deg.

Finner du det, så skal jeg legge meg så flat at jeg kan krype under en pannekake uten å lage bul.

Nå tar du det igjen helt bokstavelig. Er det nødvendig? Skjønner du ikke hva jeg mener?

".............................."

Skrevet

Jeg er ikke fornærmet. Jeg bare registrerer med et smil hvordan du viser en nærmest sykelig trang til å komme med fornærmende karakteristikker på slutten av innleggene dine. Et relativt interessant sosialantropologisk fenomen, faktisk.

Hehehe:

«-Jeg er ikke fornærmet. Jeg bare registrerer med et smil hvordan du viser en nærmest sykelig trang til å komme med fornærmende karakteristikker på slutten av innleggene dine. Et relativt interessant sosialantropologisk fenomen, faktisk.-»

...sa han, og tro til med å understreke sitt poeng med en aldri så liten hoven bemerkning.

Jaja...

;^)

Skrevet

"det er jeg hellig overbevist om at går an - selv for denne regjeringen."

Det tviler ikke jeg heller på - spørsmålet er om det er interesse og vilje for det.

Jeg er for et regjeringsskifte. Ikke fordi jeg ser noe alternativ som er så mye bedre, men slik det er nå strider det altfor mye mot mine prinsipper om verdier og et noenlunne velfungerende samfunn. Og da har jeg ikke nevnt det faktum at vi har en religiøs figur (prest) som statsminister.

Enig i det siste :) Jeg ønsker meg en Høyre/Venstre-regjering fritt for religion. Jeg vet at FrP er stor - men av ren uvilje og ulyst har jeg ikke lyst til å ta dem med i min "drømmeregjering" .)

Skrevet

Nå tar du det igjen helt bokstavelig. Er det nødvendig? Skjønner du ikke hva jeg mener?

".............................."

Nei, Prozac, den synes jeg var litt for skarp i kanten til å gi rom for tolkninger. Jeg mener bestemt at jeg aldri har kalt deg for en kommunistjævel, og ville vel heller aldri drømme om å gjøre det.

Jeg synes faktisk du skal trekke den der eller bevise den.

Skrevet

Enig i det siste :) Jeg ønsker meg en Høyre/Venstre-regjering fritt for religion. Jeg vet at FrP er stor - men av ren uvilje og ulyst har jeg ikke lyst til å ta dem med i min "drømmeregjering" .)

Skal et borgelig flertall sikres, så kan de ikke hlde Frp fra livet i all evighet. Denne Tuppen & Lillemorholdningen i de øvrige borgelige partiene er bare å gi sosialistene bedre fotfeste.

Skrevet

Skal et borgelig flertall sikres, så kan de ikke hlde Frp fra livet i all evighet. Denne Tuppen & Lillemorholdningen i de øvrige borgelige partiene er bare å gi sosialistene bedre fotfeste.

Der ser vi hvor dypt dine prinsipper sitter! Hva hvis det var "Hvit Valgallianse" som var avgjørende?

Skrevet

Hehehe:

«-Jeg er ikke fornærmet. Jeg bare registrerer med et smil hvordan du viser en nærmest sykelig trang til å komme med fornærmende karakteristikker på slutten av innleggene dine. Et relativt interessant sosialantropologisk fenomen, faktisk.-»

...sa han, og tro til med å understreke sitt poeng med en aldri så liten hoven bemerkning.

Jaja...

;^)

Javisst. Man får av og til svar som man roper.

Skrevet

Nei, Prozac, den synes jeg var litt for skarp i kanten til å gi rom for tolkninger. Jeg mener bestemt at jeg aldri har kalt deg for en kommunistjævel, og ville vel heller aldri drømme om å gjøre det.

Jeg synes faktisk du skal trekke den der eller bevise den.

"Nei, Prozac, den synes jeg var litt for skarp i kanten til å gi rom for tolkninger."

Det får bli opp til deg.

"Jeg synes faktisk du skal trekke den der eller bevise den."

Det var satt på spissen, og slik som du gjør tilsvarende og mer, så er du fullt ut i stand til å takle det. Hadde jeg sagt at du har kalt meg det (med direkte ord), så hadde saken vært annerledes. Men din evne til å se kommunister, marxister etc. i de utroligste eksemplene er tydelig, og det kan du neppe nekte for selv heller. Ergo, du tåler at ting blir satt på spissen. Spesiellt når det også sies at det er nettopp det som gjøres.

"..........................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...