kjerstin Skrevet 28. januar 2001 Del Skrevet 28. januar 2001 Håper at en av legene kan ha en formening om følgende. Fredag fikk min mann et anfall- men vi vet ikke hva det kan være. Han satt stille da han plutselig sa "nå blir det svart" , hele kroppen hns ristet, han ble klam i huden, øynene var vidåpne og "rullet i hodet",det kom lyder som om han ikke fikk puste.Han var borte i ca. 1 minutt- med det mener jeg at han ikke var bevisst på det som skjedde. Jeg holdt rundt ham og lente ham bakover slik at luftveiene var åpne. Etter at han kom til seg selv, fikk jeg lagt ham på gulvet. Etter anfallet kaldsvettet han. Han skal gå til sin faste lege, men jeg lurer på om du vet hva dette kan være? For ordensskyld kan jeg nevne at mannen min er 32 år og fysisk sett i god form. Håper på svar. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17158-hva-kan-dette-v%C3%A6re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 29. januar 2001 Del Skrevet 29. januar 2001 Dette bør undersøkes. kan være alt fra et uskyldig besvimelsesanfall på grunne av slitenhet, dårlig luft, tungt fordøyelig mat. Eller det kan være epilepsi eller noe annet galt i hjernen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17158-hva-kan-dette-v%C3%A6re/#findComment-78915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 435rtwa Skrevet 5. februar 2001 Del Skrevet 5. februar 2001 Dette bør undersøkes. kan være alt fra et uskyldig besvimelsesanfall på grunne av slitenhet, dårlig luft, tungt fordøyelig mat. Eller det kan være epilepsi eller noe annet galt i hjernen. Jeg har en kjæreste på 15 år. I dag snakka jeg med hun i telefonen om forskjellige ting. Plutselig hører jeg at hun faller på gulvet og at hun har pustebesvær, likt som mannen din Kjerstin. Jeg ble kjemperedd å tenkte på hva som hadde skjedd, og jeg sprang ut i bilen å kjørte til hun med en gang. (hun var alene hjemme). når jeg kom fram til hun fant jeg hu liggende i stua, med øynene oppe. Jeg snakka til hun og etter hvert så kom hun seg. Men rett før og etter anfallet husket hun ingenting. Jeg spurte forskjellige spørsmål som "Hvilken dag det var i dag" og "hvilken dag det er i morgen" Jeg tenkte jo om hun kanskje hadde blitt litt tilbakestående O.L. (ganske morsomt å tenke på i ettertid). Jeg spurte om hun visste hvorfor hun hadde fått anfallet og jeg trodde i begynnelsen at det var P.G.A. Astma-plager. Etter hvert sa hun at det var Epilepsi. Hun trodde hun hadde sagt til meg at hun hadde den sykdommen, men jeg har aldri hørt et ord om det. Skriver dette bare fordi jeg vil snakke ut om det. Og foreldrene takket meg for at jeg "ordna opp" :-) Jeg lurer bare på om noen kan dele erfaringer innen Epilepsi med oss andre, slik som jeg har, så jeg vet hva jeg får oppleve ved et nytt anfall fra min deilige kjæreste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17158-hva-kan-dette-v%C3%A6re/#findComment-81441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.