Gå til innhold

Andre som har det slik? Må hele tiden på do...

Anbefalte innlegg

Gjest ikke signatur
Skrevet

Og jeg har ikke urinveisinfeksjon. Jeg må alltid på do, og passer på å gå før jeg skal noe. Evt. ikke drikke så mye tidligere på dagen... Alikevel er det slik at jeg må på do etter en stund. Irriterende!

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har det slik, men jeg har blæresykdom da.

Kan hende du har liten blærekapasitet.

Vært hos lege?

Gjest ikke signatur
Skrevet

Jeg har det slik, men jeg har blæresykdom da.

Kan hende du har liten blærekapasitet.

Vært hos lege?

Hvordan fant du det ut? Er det noe man kan gjøre for ikke å ha det slik? Takk for svar! (Bekymrer meg, for jeg skal snart ha glattkjøring og landeveiskjøring...)

Gjest Shira12
Skrevet

Hvordan fant du det ut? Er det noe man kan gjøre for ikke å ha det slik? Takk for svar! (Bekymrer meg, for jeg skal snart ha glattkjøring og landeveiskjøring...)

Jeg gikk til legen pga at jeg fløy på do konstant!

Fant da ut at jeg ikke hadde urinveisinfeksjon, men noe måtte jo ligge til grunn, så jeg ble henvist til en urolog.

Urologen sjekket meg for det meste, fikk diagnosen Interstitiell Cystitt, dette er en sykdom som ikke så mange får og det er mye smerter itillegg.

Men, det finnes flere ting som kan gjøre at du må mye på do, ta kontakt med fastlegen i første omgang, og så kan du be om henvisning til urolog.

Ang langkjøring... Ikke drikk kaffi/te, cola og andre vanndrivendes drikker, hold deg til vann.

Er det lenge til du skal kjøre? Det finnes nemlig en medisin som kan hjelpe, men du må gå på den en stund før effekten kommer, den heter Detrusitol

http://www.felleskatalogen.no

Skriv inn detrusitol i søkefeltet.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Jeg gikk til legen pga at jeg fløy på do konstant!

Fant da ut at jeg ikke hadde urinveisinfeksjon, men noe måtte jo ligge til grunn, så jeg ble henvist til en urolog.

Urologen sjekket meg for det meste, fikk diagnosen Interstitiell Cystitt, dette er en sykdom som ikke så mange får og det er mye smerter itillegg.

Men, det finnes flere ting som kan gjøre at du må mye på do, ta kontakt med fastlegen i første omgang, og så kan du be om henvisning til urolog.

Ang langkjøring... Ikke drikk kaffi/te, cola og andre vanndrivendes drikker, hold deg til vann.

Er det lenge til du skal kjøre? Det finnes nemlig en medisin som kan hjelpe, men du må gå på den en stund før effekten kommer, den heter Detrusitol

http://www.felleskatalogen.no

Skriv inn detrusitol i søkefeltet.

Hei, takk for svar igjen. Jeg har ikke vondt, og jeg må ikke alltid hele tiden på do. Drikker litt vann om morgenen når jeg har kjøretime, men hender alikevel at jeg må på do under kjøringen. Det er ikke så lenge til jeg har glattkjøring og landeveiskjøring, men jeg får satse på at det er bensinstasjoner vi kan stoppe på. Men det er flaut å si at man må på do midt i timen...

Gjest Shira12
Skrevet

Hei, takk for svar igjen. Jeg har ikke vondt, og jeg må ikke alltid hele tiden på do. Drikker litt vann om morgenen når jeg har kjøretime, men hender alikevel at jeg må på do under kjøringen. Det er ikke så lenge til jeg har glattkjøring og landeveiskjøring, men jeg får satse på at det er bensinstasjoner vi kan stoppe på. Men det er flaut å si at man må på do midt i timen...

Bare forklar at du må ofte på do, jeg sier ifra når jeg med folk(legetime o.l ) at jeg må ofte på do, og må jeg så må jeg.

På glattkjøringsbanen er det vel kanskje do, og når du skal på kjøring så sier du bare ifra at du vil stoppe, er jo fin trening ang kjøringen det og stoppe på bensinstasjoner ;-)

Det er en menneskerett og få gå på do! Hvis noen nekter så send dem til meg, så skal jeg slå litt fakta inn i hodet på dem ;-)

Kan ganske mye om blære/urologi etter og ha hatt en slik sykdom i noen år :-)

Lykke til med kjøringen da, og oppkjøring når den tid kommer!

Gjest ikke signatur
Skrevet

Bare forklar at du må ofte på do, jeg sier ifra når jeg med folk(legetime o.l ) at jeg må ofte på do, og må jeg så må jeg.

På glattkjøringsbanen er det vel kanskje do, og når du skal på kjøring så sier du bare ifra at du vil stoppe, er jo fin trening ang kjøringen det og stoppe på bensinstasjoner ;-)

Det er en menneskerett og få gå på do! Hvis noen nekter så send dem til meg, så skal jeg slå litt fakta inn i hodet på dem ;-)

Kan ganske mye om blære/urologi etter og ha hatt en slik sykdom i noen år :-)

Lykke til med kjøringen da, og oppkjøring når den tid kommer!

Tusen takk:) Godt å høre det du hadde å si. Vil du bli frisk fra den sykdommen du har?

Gjest Shira12
Skrevet

Tusen takk:) Godt å høre det du hadde å si. Vil du bli frisk fra den sykdommen du har?

Det er en kronisk sykdom, så jeg vil ha den hele livet.

Men jeg lærer meg og leve med den og takle den, slik at jeg får ett tilnærmt normalt liv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...