Gå til innhold

Tar dere vare på dere selv?


Gjest innhenting av krefter

Anbefalte innlegg

Gjest innhenting av krefter

Det er viktig å ta ekstra vare på seg selv når man sliter. Hva gjør dere for å ta vare på dere selv og for å hente krefter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trene og etterå slappe av i solarium og ta en lang varm dusj, evt. med påfølgende badstu.

Eller..

Slappe av foran PC med te og rolig musikk i bakgrunnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En treningsøkt gjør godt.

Tur i skog og mark eller en joggetur. Et besøk i svømmehallen. I det hele tatt: Det å bruke kroppen. Etter ovennenvte har jeg det så godt med meg selv etterpå.

En aromaterpatime er godt og avslappende, også en god hudpleie for ansiktet med massasje. En kopp te, et glass vin eller et glass øl og god prat med et medmenneske om det er familie eller venner er også godt.

Slappe av i sofakroken med lesestoff, et bra TV-program eller pc'n og da gjerne på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ei med sf

Når jeg sliter vil jeg heller være stygg enn snill mot meg selv. Jeg hater meg selv og kroppen min. Er jeg inne i en dårlig periode, vil jeg ikke f.eks. tillate meg selv å smøre meg med bodylotion,selv om jeg har tørr hud.Fordi jeg fortjener det ikke.Dessuten vil jeg se på/ta i kroppen min minst mulig, fordi jeg ekles av den.Sånn er det, selv om jeg skulle ønske det var annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svaksterk

Det er viktig å gjøre gode ting for seg selv ja. Men det er svært vanskelig å klare å finne tiltaket til å gjøre det når ting er tyngre enn vanlig. :-)

Ellers har jeg en policy på at jeg ikke skal trekke meg unna mennesker selv om jeg har lyst. Skal noen komme på besøk så får de komme, uansett hvordan tilstand jeg er i. Sånn sett sørger jeg for å ha kontakt med andre...det tror jeg er viktig. :-) og en måte å ta vare på seg selv. Ikke stenge seg inne. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest psykomotorisk behandling

Når jeg sliter vil jeg heller være stygg enn snill mot meg selv. Jeg hater meg selv og kroppen min. Er jeg inne i en dårlig periode, vil jeg ikke f.eks. tillate meg selv å smøre meg med bodylotion,selv om jeg har tørr hud.Fordi jeg fortjener det ikke.Dessuten vil jeg se på/ta i kroppen min minst mulig, fordi jeg ekles av den.Sånn er det, selv om jeg skulle ønske det var annerledes.

Vil på det sterkeste anbefale deg psykomotrisk behandling. Kjenner meg igjen i din beskrivelse, men føler allerede nå at jeg har det bedre med meg selv og at jeg kan begynne å like meg selv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ei med sf

Vil på det sterkeste anbefale deg psykomotrisk behandling. Kjenner meg igjen i din beskrivelse, men føler allerede nå at jeg har det bedre med meg selv og at jeg kan begynne å like meg selv igjen.

Så bra at du har funnet noe som har hjulpet deg!Har du også spiseforstyrrelse? Hva går den psykomotoriske bahandlingen ut på? Hvis det er fysioterapi, er det nok ikke aktuelt for meg..Takler ikke at noen tar i meg..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psykomotorisk behandling

Så bra at du har funnet noe som har hjulpet deg!Har du også spiseforstyrrelse? Hva går den psykomotoriske bahandlingen ut på? Hvis det er fysioterapi, er det nok ikke aktuelt for meg..Takler ikke at noen tar i meg..:(

Jeg trøstespiser mye og er ikke fornøyd med kroppen min. Er 173 cm. og veier nå ca. 77 kg. Har slitt med vekten i mange år, men greier ikke slutte med trøstespisingen. Jeg er ikke en slik som bare hiver i meg masse mat, men jeg koser meg med sjokolade hver dag og det legger seg på kroppen slik at jeg ikke er fornøyd med kroppen min. Vet ikke om dette er en spiseforstyrrelse, men jeg føler at jeg ikke har kontroll over matinntaket og ikke greier jeg å spise sunt nok til å ha en normal vekt. Du kan søke på psykomotorisk behandling her på DOL. Jeg lider i tillegg med sosial angst og depresjon. Jeg får støttende behandling, dvs. at ingen tar på meg og at jeg har på meg klær. Vi gjør styrkende øvelser. Jeg får kroppebevissthet og får bearbeidet vonde følelser. Jeg har det bedre med meg selv nå enn jeg har hatt det på leeeeenge. Og da mener jeg flere år. Føler vel også at jeg har hatt seksuelle problemer, da jeg har følt meg aseksuell dvs. ikke særlig interessert i menn. Nå er jeg ikke så redd dem mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke være alene

Jeg har det best når jeg treffer andre jevnlig. Til et cafebesøk, en spasertur eller kaffe hos meg eller en venninne. Det gjør godt å prate med andre.

Så må jeg trene får å ha det bra. To ganger i uka på treningsstudio for min del. Pluss en rask gåtur helst hver kveld.

Merker at jeg tåler lite konflikter,s å det er best å få det til å gli på hjemmebane. Har vel lett for å bli litt konfliktsky. Ikke helt bra, men en må iallefall velge sine 'slag'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke være alene

Jeg har det best når jeg treffer andre jevnlig. Til et cafebesøk, en spasertur eller kaffe hos meg eller en venninne. Det gjør godt å prate med andre.

Så må jeg trene får å ha det bra. To ganger i uka på treningsstudio for min del. Pluss en rask gåtur helst hver kveld.

Merker at jeg tåler lite konflikter,s å det er best å få det til å gli på hjemmebane. Har vel lett for å bli litt konfliktsky. Ikke helt bra, men en må iallefall velge sine 'slag'.

Glemte det viktigste. Sunt kosthold. Iallefall ikke mye kaker, snop og 'bjarnemat'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...