Gjest hfk Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Denne dommen beskriver følgende scenario:en kvinne ble gravid etter at mannen hennes kom hjem fra forretningsreise, noe som i og for seg ikke er så merkverdig! Problemet var bare at når barnet kom ut var det mørkhudet og ingen av foreldrene var det! Mannen beskyldte konen for utroskap, men konen nektet. Påfølgende etterforskning viste at mannen hadde kjøpt sex av en prostituert på forretningsreisen sin og tatt med seg sæd fra en mørkhudet mann som hadde vært kunde hos kvinnen før vår mann var det! Når han så kom hjem og hadde sex med sin kone ble hun befruktet med den mørkhudete mannens sæd. Konen vant frem i svensk rettssystem, og både den prostiuterte og den mørkhudete kunden ble funnet og farskap fastslått gjennom dna. Er dette virkelig mulig?! Kan dette skje hvis en mann har sex med en kvinne som innen ca72 t tidligere har hatt sex med en annen mann som ejakulerte inni henne?! Hvordan bringer så mann nr 2 med seg sæden videre slik at han blir i stand til å befrukte en annen kvinne med dette? Hvilke tilfeldighetet må klaffe for at noe slikt skal kunne skje, regner nemlig med at oddsen for dette er temmelig små....!På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171634-svensk-dom-ang-befruktning-og-s%C3%A6dcellers-levetid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg kjenner denne historien du refererer til. Såvidt jeg husker foregikk mannens sidestep i Kjøbenhavn, bare noen få timer før hjemkomst. Det er rimelig å regne med at damen i København hadde en kunde ganske kort tid før det igjen. På denne måten behøver man ikke å forutsette at sædcellene overlevde i 72 timer. Jeg tror ikke at de overlever så lenge, men har ingen solide data om hvor lenge det kan være rimelig å regne med. Noen få timer er det ganske sikkert greit. Jeg er enig at oddsene må være meget små, spesielt hvis man vasker seg. eg synes det er ganske tøft at mannen vaskes seg ikke hverken etgter utskeielsen, eller før han besteg kona. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171634-svensk-dom-ang-befruktning-og-s%C3%A6dcellers-levetid/#findComment-1129810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest æsjameg Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg kjenner denne historien du refererer til. Såvidt jeg husker foregikk mannens sidestep i Kjøbenhavn, bare noen få timer før hjemkomst. Det er rimelig å regne med at damen i København hadde en kunde ganske kort tid før det igjen. På denne måten behøver man ikke å forutsette at sædcellene overlevde i 72 timer. Jeg tror ikke at de overlever så lenge, men har ingen solide data om hvor lenge det kan være rimelig å regne med. Noen få timer er det ganske sikkert greit. Jeg er enig at oddsene må være meget små, spesielt hvis man vasker seg. eg synes det er ganske tøft at mannen vaskes seg ikke hverken etgter utskeielsen, eller før han besteg kona. æsj, ja! Han kan ikke ha vært så oppegående, verken på moral eller hygiene.. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171634-svensk-dom-ang-befruktning-og-s%C3%A6dcellers-levetid/#findComment-1129815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.