Gå til innhold

Dubai

Gjest kanskje på tur

Anbefalte innlegg

Gjest skraldepande
Skrevet

Nja, det er ikke pinner og ikke pulver. Det er litt sånn kongerøkelseaktig. Det er også med parfymedråper og noen slags "glass"aktige biter som jeg tror det også er parfyme i. I tillegg er det noen steiner eller kullbiter som skal ligge i bunnen av beholderen. Sannynligvis skal kullet tennes opp først og gløde for så å helle det andre over etterpå. Men jeg får det ikke til.

Er det ikke et buddistkloster i nærheten som kan råde deg? :)

De er et sør for Oslo i hvert fall, ring dem.

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Skrevet

Nå er vi akkurat tilbake fra en kjempefin tur.

Det ble flott tur i ørkenen, Wild Wadi, opphold på Burj med m/middag på flotte restauranter, museumstur, besøk i soukene for ikke å snakke om alle de fine butikksentrene. Vi spiste også middag på den marokansk-inspirerte restauranten som du anbefalte. Kjempebra.

Denne turen kommer vi til å leve lenge på!

Takk for alle gode tips og råd.

ps. Vi kjøpte foresten slik røkelse som er så vanlig (parfymerøkelse). Men jeg klarer ikke å få fyr på den.... Har du noe gode råd?

Heisann:)

Så hyggelig at turen var vellykket :) Det høres ut som dere har fått opplevd mye og sett mye.

Skulle egentlig til Dubai i høst jeg også men tiden strekker ikke til så har utsatt det til februar, gleder meg. Det bygges og bygges der nede så det er garantert en del nytt å se for meg også.

Når det gjelder røkelse, har jeg veldig lite peiling på sånt, ettersom jeg aldri har brukt det selv, så der kan jeg desverre ikke være til stor hjelp.

Gjest var på tur
Skrevet

Heisann:)

Så hyggelig at turen var vellykket :) Det høres ut som dere har fått opplevd mye og sett mye.

Skulle egentlig til Dubai i høst jeg også men tiden strekker ikke til så har utsatt det til februar, gleder meg. Det bygges og bygges der nede så det er garantert en del nytt å se for meg også.

Når det gjelder røkelse, har jeg veldig lite peiling på sånt, ettersom jeg aldri har brukt det selv, så der kan jeg desverre ikke være til stor hjelp.

Takk for svar. Ja, det var virkelig supert der. Har lyst til å dra tilbake under shopping-festivalen men vi får se.

Det er kanskje en ting du kunne svart meg på. Hva heter ørknen vi var i når vi var på ørken-safari?

Ellers så fant jeg ut av det med røkelsen:)

Skrevet

Takk for svar. Ja, det var virkelig supert der. Har lyst til å dra tilbake under shopping-festivalen men vi får se.

Det er kanskje en ting du kunne svart meg på. Hva heter ørknen vi var i når vi var på ørken-safari?

Ellers så fant jeg ut av det med røkelsen:)

Ørkenen i Dubai har faktisk ikke noe navn. Alle ørken-safariene tar deg til samme ørken.

Den omtales bare som Dubai desert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...