Gå til innhold

Nå går det nedover.


Katty2

Anbefalte innlegg

Netopp hvert på en deilig opptur på ca en uke nå går det nedover:(Vet ikke hva jeg skal gjøre,jeg vil opp igjen!orker ingenting.Vil ikke ha det slik som dette,skal ikke til legen før torsdag for da har han fått svar på prøvene mine,om jeg får nok topimax,hva kan jeg gjøre?Oppskrift for å komme opp igjen?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NonStopp

Når man er langt nede, så har man det naturlig nok kjempejævlig! Likevel, når du har nådd bunnen, så kan du rett og slett ikke komme lenger ned. Da er det bare å "stanna bi", så vil det før eller siden snu igjen.

Jeg maser stadig om interesser, og jeg nevner det her igjen. Hvis man engasjerer seg i noe, så glemmer man seg selv, og da får du en pause fra elendigheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest izzabell

Når man er langt nede, så har man det naturlig nok kjempejævlig! Likevel, når du har nådd bunnen, så kan du rett og slett ikke komme lenger ned. Da er det bare å "stanna bi", så vil det før eller siden snu igjen.

Jeg maser stadig om interesser, og jeg nevner det her igjen. Hvis man engasjerer seg i noe, så glemmer man seg selv, og da får du en pause fra elendigheten..

Det er umulig å engasjere seg i noe og glemme seg selv når man er i en bipolar-nedtur. Det eneste som hjelper er riktig medisin.Håper du finner det som passer deg snart, det gjorde jeg og lever et helt normalt godt liv endelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *ikkjesåsint*

Det er umulig å engasjere seg i noe og glemme seg selv når man er i en bipolar-nedtur. Det eneste som hjelper er riktig medisin.Håper du finner det som passer deg snart, det gjorde jeg og lever et helt normalt godt liv endelig:)

medisiner er ikkje eineste løysing..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest izzabell

medisiner er ikkje eineste løysing..

ved bipolar lidelse er meds viktigste og beste løsning:) du kommer ingen vei uten, men blir verre og verre. Bedre å svelge piller enn å leve i et helvete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *ikkjesåsint*

ved bipolar lidelse er meds viktigste og beste løsning:) du kommer ingen vei uten, men blir verre og verre. Bedre å svelge piller enn å leve i et helvete...

eg meiner fortsatt at medisin er ingen løysing, eg kan være biopolar sjølv..går til utreding no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest izzabell

eg meiner fortsatt at medisin er ingen løysing, eg kan være biopolar sjølv..går til utreding no..

om du sier medisin er ingen løsning så vet du ikke noe om bipolar iallfall. jeg gikk faktisk i flere år i terapi uten å bli bedre,bare verre. Er sjeleglad for at jeg fikk rett medisin. og er nå HELT frisk. Dette gjelder også en venninne av meg som er bipolar og min mor! Bipolar er en biologisk sykdom, og ikke noe med psykiske traumer å gjøre som man kan dulle vekk og snakke vekk. sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

medisiner er ikkje eineste løysing..

Er helt enig i at medisin ikke altid er eneste eller den rette løsningen.Kan være at medisin er rett for noen, men ikke for alle.

Syns det virker som at de fleste her inne på DOL er veldig for medisinering.Selv stiller jeg meg veldig skeptisk til medisiner.Er mere åpen for natur metoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du sier medisin er ingen løsning så vet du ikke noe om bipolar iallfall. jeg gikk faktisk i flere år i terapi uten å bli bedre,bare verre. Er sjeleglad for at jeg fikk rett medisin. og er nå HELT frisk. Dette gjelder også en venninne av meg som er bipolar og min mor! Bipolar er en biologisk sykdom, og ikke noe med psykiske traumer å gjøre som man kan dulle vekk og snakke vekk. sånn er det bare.

Hva mener du med å "dulle vekk" psykiske traumaer?Ble litt provosert når du sier det sånn.Kjenner flere itillegg til meg selv som sliter med psykiske traumaer og ingen av dem driver å "duller" dem vekk.Det er folk som kjemper hver dag for å holde seg i live selv om de ikke går på medisiner!Kanskje er medisiner rett i noen tilfeller men i andre er det ikke det.

Det er ikke meningen å være spydig men følte bare for å si ifra om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest izzabell

Hva mener du med å "dulle vekk" psykiske traumaer?Ble litt provosert når du sier det sånn.Kjenner flere itillegg til meg selv som sliter med psykiske traumaer og ingen av dem driver å "duller" dem vekk.Det er folk som kjemper hver dag for å holde seg i live selv om de ikke går på medisiner!Kanskje er medisiner rett i noen tilfeller men i andre er det ikke det.

Det er ikke meningen å være spydig men følte bare for å si ifra om dette.

du har ingen grun til å bli provosert av det jeg skrev. med å dulle vekk mente jeg de som mener du kan bli kvitt en bipolar lidelse ved å ta et varmt bad og tenke positivt ,noe som er SÅ FORBANNA BULLSHIT. og jeg er PISSLEI av å høre folk snakke negativt om medisiner når det er eneste som kan hjelpe deg. Ingen fraråder diabetiker å ta insulin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest izzabell

Er helt enig i at medisin ikke altid er eneste eller den rette løsningen.Kan være at medisin er rett for noen, men ikke for alle.

Syns det virker som at de fleste her inne på DOL er veldig for medisinering.Selv stiller jeg meg veldig skeptisk til medisiner.Er mere åpen for natur metoder.

bipolar lidelse er biologisk på linje med diabetes osv. der er det faktisk bare medisiner som kan gjøre deg frisk. Er ikke slik ved alle psykiske lidelser,men katty2 skrev tidligere om hypomani og at hun nå har fått nedtur og dette kjennetegner en bipolar lidelse! som trenger medisiner. og folk kan slutte å skymse av dette,for det er faktisk sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ingen grun til å bli provosert av det jeg skrev. med å dulle vekk mente jeg de som mener du kan bli kvitt en bipolar lidelse ved å ta et varmt bad og tenke positivt ,noe som er SÅ FORBANNA BULLSHIT. og jeg er PISSLEI av å høre folk snakke negativt om medisiner når det er eneste som kan hjelpe deg. Ingen fraråder diabetiker å ta insulin...

Hva jeg blir provosert av er helt opp til meg selv.

Snakker da ikke negativt om medisiner.Sier jo bare at noen ganger hjelper det,andre ganger ikke.Akkurat som du er lei av at folk snakker negativt om medisiner er jeg lei av at folk tror at medisiner er løsningen på alt.En sak har alltid to sider.

Er helt enig med deg i det du sier om at det ikke hjelper å ta et varmt bad.Verken ved fysisk eller psykisk lidelse.

Hilsen en som er både fysisk og psykisk syk selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest izzabell

Hva jeg blir provosert av er helt opp til meg selv.

Snakker da ikke negativt om medisiner.Sier jo bare at noen ganger hjelper det,andre ganger ikke.Akkurat som du er lei av at folk snakker negativt om medisiner er jeg lei av at folk tror at medisiner er løsningen på alt.En sak har alltid to sider.

Er helt enig med deg i det du sier om at det ikke hjelper å ta et varmt bad.Verken ved fysisk eller psykisk lidelse.

Hilsen en som er både fysisk og psykisk syk selv.

vel poenget her er at det som ikke hjelper er å ikke ta medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest izzabell

Hva jeg blir provosert av er helt opp til meg selv.

Snakker da ikke negativt om medisiner.Sier jo bare at noen ganger hjelper det,andre ganger ikke.Akkurat som du er lei av at folk snakker negativt om medisiner er jeg lei av at folk tror at medisiner er løsningen på alt.En sak har alltid to sider.

Er helt enig med deg i det du sier om at det ikke hjelper å ta et varmt bad.Verken ved fysisk eller psykisk lidelse.

Hilsen en som er både fysisk og psykisk syk selv.

tror medisiner er løsning på alt og alle????? nei! men jeg VET at det er løsningen på BIPOLAR LIDELSE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liker ikke piller selv jeg.

eg meiner fortsatt at medisin er ingen løysing, eg kan være biopolar sjølv..går til utreding no..

Bipolare skal ha medisiner, de trenger det. Du er neppe bipolar hvis du ikke skjønner det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NonStopp

Hva mener du med å "dulle vekk" psykiske traumaer?Ble litt provosert når du sier det sånn.Kjenner flere itillegg til meg selv som sliter med psykiske traumaer og ingen av dem driver å "duller" dem vekk.Det er folk som kjemper hver dag for å holde seg i live selv om de ikke går på medisiner!Kanskje er medisiner rett i noen tilfeller men i andre er det ikke det.

Det er ikke meningen å være spydig men følte bare for å si ifra om dette.

Jeg skjønner at du føler deg støtt av "å dulle med problemer" uttalelsen. Likevel, det er mange som gjør det, i mangel på andre ting å fylle livet med. Du er sikker ikke en av dem.

Nå snakker jeg ikke om de som virkelig ER syke, men om de som vil ha oppmerksomhet og action rundt seg selv.

Korriger meg gjerne hvis du synes jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du føler deg støtt av "å dulle med problemer" uttalelsen. Likevel, det er mange som gjør det, i mangel på andre ting å fylle livet med. Du er sikker ikke en av dem.

Nå snakker jeg ikke om de som virkelig ER syke, men om de som vil ha oppmerksomhet og action rundt seg selv.

Korriger meg gjerne hvis du synes jeg tar feil.

Du har nok rett i det.Det er sikkert noen som gjør ting til et større problem enn det er for å få oppmerksomhet rundt seg selv.

Vil bare si at det er mange som virkelig har det tøft og som jobber kjempe hardt for å få livet til å funger.

Avslutter diskusjonen her jeg før den blir for lang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *ikkjesåsint*

Er helt enig i at medisin ikke altid er eneste eller den rette løsningen.Kan være at medisin er rett for noen, men ikke for alle.

Syns det virker som at de fleste her inne på DOL er veldig for medisinering.Selv stiller jeg meg veldig skeptisk til medisiner.Er mere åpen for natur metoder.

heilt einig.

går på medisiner sjølv, men liker det ikkje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *ikkjesåsint*

om du sier medisin er ingen løsning så vet du ikke noe om bipolar iallfall. jeg gikk faktisk i flere år i terapi uten å bli bedre,bare verre. Er sjeleglad for at jeg fikk rett medisin. og er nå HELT frisk. Dette gjelder også en venninne av meg som er bipolar og min mor! Bipolar er en biologisk sykdom, og ikke noe med psykiske traumer å gjøre som man kan dulle vekk og snakke vekk. sånn er det bare.

beklager viss noken følte seg tråkket på, eg veit lite om biopolar, og håper at eg ikkje har det. eg ref. kun til det eg har hørt fra legen og psykologen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er langt nede, så har man det naturlig nok kjempejævlig! Likevel, når du har nådd bunnen, så kan du rett og slett ikke komme lenger ned. Da er det bare å "stanna bi", så vil det før eller siden snu igjen.

Jeg maser stadig om interesser, og jeg nevner det her igjen. Hvis man engasjerer seg i noe, så glemmer man seg selv, og da får du en pause fra elendigheten..

Ikkje lett å engasjere seg å intressere seg når hodet ikke vil,hadde det bare vært så lett å bare intressert seg for noe annet hadde jo alle gjort det,men desverre ikke alltid like lett det når alt en har i hodet er bad tanker som svirrer rundt og plutselig er en fin igjen og i neste øyeblikk deprimert igjen hurtige svingninger:(Men viss det funker for det så er jeg gla på dine vegner men trodde ikke det var lett å snu på depresjonenes onde sirkel alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...