Gå til innhold

Vil gerne søge arbejde

Anbefalte innlegg

Gjest dansker i Oslo
Skrevet

Jeg er en dansk kvinde, der har boet i Oslo i nogle år. Nu er min datter blevet to år, og jeg vil gerne søge arbejde her. Det viser sig nu, at jeg frygter at søge arbejde, fordi jeg ikke taler norsk. Oplever tit, at nordmænd ikke forstår mig når vi kommunikerer. Hvordan skal jeg få troen på, at jeg må få arbejde her? Har 3 årig videregående uddannelse fra universitetet i Odense.

Skrevet

Lær norsk, eller i alle fall tilnærmet norsk. Og søk jobb et sted der du ikke trenger å snakke med kunder.

fuji1365380447
Skrevet

Jeg er norsk å har arbeidet i DK. Det tok meg ikke mer enn en mnd å forstå at dersom jeg skulle gjøre meg forstått på telefon osv, så måtte jeg lære meg å snakke dansk.

Du bør rett og slett bli med på et kort norsk-kurs, og begynne å snakke og skrive norsk. Det er slett ikke så vanskelig!

Gjest dansker i Oslo
Skrevet

Jeg er norsk å har arbeidet i DK. Det tok meg ikke mer enn en mnd å forstå at dersom jeg skulle gjøre meg forstått på telefon osv, så måtte jeg lære meg å snakke dansk.

Du bør rett og slett bli med på et kort norsk-kurs, og begynne å snakke og skrive norsk. Det er slett ikke så vanskelig!

Hvor lang tid tog det, inden de forstod dig?

fuji1365380447
Skrevet

Hvor lang tid tog det, inden de forstod dig?

Et par måneder - men da jobbet jeg aktivt med dansk uttale og setnigsbygging.

Ennå, så slår jeg over i dansk når jeg lander på Kastrup!

Det er jo bare morsomt å lære et nytt språk, når det ligger så tett opp til sitt morsmål!

Gjest dansker i Oslo
Skrevet

Et par måneder - men da jobbet jeg aktivt med dansk uttale og setnigsbygging.

Ennå, så slår jeg over i dansk når jeg lander på Kastrup!

Det er jo bare morsomt å lære et nytt språk, når det ligger så tett opp til sitt morsmål!

Min nabo skal ret faktisk starte i arbejde i Dk og tumler med de samme tanker som mig. Må jeg få en link eller adresse til dit sprog kursus, som jeg må give manden?

Skrevet

dansk er helt greit bare man slipper å høre om fjerser og halvtresser :-) da må jeg stå og regne om i hue :)

Gjest Kjekk og grei mann
Skrevet

Kan ikke skjønne at du trenger å lære deg norsk. Lær deg norsk tellemåte så forstår de fleste nordmenn deg.

Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...