Gjest dansker i Oslo Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 Jeg er en dansk kvinde, der har boet i Oslo i nogle år. Nu er min datter blevet to år, og jeg vil gerne søge arbejde her. Det viser sig nu, at jeg frygter at søge arbejde, fordi jeg ikke taler norsk. Oplever tit, at nordmænd ikke forstår mig når vi kommunikerer. Hvordan skal jeg få troen på, at jeg må få arbejde her? Har 3 årig videregående uddannelse fra universitetet i Odense. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 Lær norsk, eller i alle fall tilnærmet norsk. Og søk jobb et sted der du ikke trenger å snakke med kunder. 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 Jeg er norsk å har arbeidet i DK. Det tok meg ikke mer enn en mnd å forstå at dersom jeg skulle gjøre meg forstått på telefon osv, så måtte jeg lære meg å snakke dansk. Du bør rett og slett bli med på et kort norsk-kurs, og begynne å snakke og skrive norsk. Det er slett ikke så vanskelig! 0 Siter
Gjest dansker i Oslo Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 Jeg er norsk å har arbeidet i DK. Det tok meg ikke mer enn en mnd å forstå at dersom jeg skulle gjøre meg forstått på telefon osv, så måtte jeg lære meg å snakke dansk. Du bør rett og slett bli med på et kort norsk-kurs, og begynne å snakke og skrive norsk. Det er slett ikke så vanskelig! Hvor lang tid tog det, inden de forstod dig? 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 Hvor lang tid tog det, inden de forstod dig? Et par måneder - men da jobbet jeg aktivt med dansk uttale og setnigsbygging. Ennå, så slår jeg over i dansk når jeg lander på Kastrup! Det er jo bare morsomt å lære et nytt språk, når det ligger så tett opp til sitt morsmål! 0 Siter
Gjest dansker i Oslo Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 Et par måneder - men da jobbet jeg aktivt med dansk uttale og setnigsbygging. Ennå, så slår jeg over i dansk når jeg lander på Kastrup! Det er jo bare morsomt å lære et nytt språk, når det ligger så tett opp til sitt morsmål! Min nabo skal ret faktisk starte i arbejde i Dk og tumler med de samme tanker som mig. Må jeg få en link eller adresse til dit sprog kursus, som jeg må give manden? 0 Siter
Gjest Mr Papp Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 Spør professor Harriet Bjerrum Nielsen. 0 Siter
flisa Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 dansk er helt greit bare man slipper å høre om fjerser og halvtresser :-) da må jeg stå og regne om i hue 0 Siter
Gjest Kjekk og grei mann Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 Kan ikke skjønne at du trenger å lære deg norsk. Lær deg norsk tellemåte så forstår de fleste nordmenn deg. Lykke til 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.