Gå til innhold

Veninne med bulimi ??


mifu86

Anbefalte innlegg

Hei!Jeg har en nær venninne på 18 år som i høst fortalte meg at hun har kastet opp i et par-tre år. Hun fortalte at i begynnelsen bare hadde gjort det en sjelden gang. Men hun var i utlandet et år og kom hjem i høst. Hun trivdes ikke der borte, og da jeg snakket med henne mens hun var der sa hun at hun bare hatet landet og menneskene der og ville hjem. Hun var glad for å komme hjem, men hun begynte fort å sperre seg mer inne enn hun hadde gjort før hun dro. Hun er også mer negativ til den gamle omgangskretsen sin. Jeg synes hun er forandret og en dag brøt hun sammen og fortalte meg at hun kastet opp en del i utlandet og forsatt gjør det. Hun fortalte også at hun til tider kan bli veldg plutselig lei seg. Hun har også skulket skolen av og til som jeg tror kan ha noe med det å gjøre. Jeg har sagt at jeg synes hun bør søke hjelp (jeg er den eneste som vet om det), men da sier hun bare at det ikke skjer så ofte og at det ikke er så stort problem og sier hvordan kan de hjelpe meg?. Jeg er ikke sikker, men tror hun kaster opp uregelmessig, men i snitt kansje 1 gang i uken eller per andre uke. Hun er absolutt ikke helt innesperret og er med ut litt, men det er stor forskjell fra før hun dro. Kanskje hun bare har forandret mening om hva hun øsnker å bruker tiden sin på og hvem hun øsnker å omgås med, men jeg er likevl litt bekymret. Og er det bulimi selv om hun ikke kaster opp så ofte? Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NonStopp

Ikke så mye du kan gjøre for å hjelpe mer enn det du allerede har gjort. Din venninne har tydeligvis en eller annen grunn for å ha det forferdelig vondt, og det løser hun med å kaste opp. Snakker av erfaring her.

Om det kalles bulimi det hun har kan ikke jeg svare på, men hun sliter i allefall med noe som hun bør få bearbeide!

Vet det er standardsvar her inne, men ett godt sted å begynne må vel kanskje være hos fastlegen. Kanskje er det så "enkelt" som å utprøve anti deprissiva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...