Gå til innhold

Vil kun ha jente

Anbefalte innlegg

Gjest RitaBirgitte
Skrevet

Jeg har ønsket meg en jente siden jeg var 5 år gammel.Går naturen min vei skal hun sefølgelig får søsken. Dette inlegget er ikke ment for å støte noen, særlig ikke de ufrivillig barnløse. Jeg vil bare høre hva andre mener og om det er noen i en lignendes situvasjon.

Jeg har alltid ønsket å føde egne barn og det skal være jenter. (har ingenting i mot adoption eller guttebarn generellt) Fra gammelt av og hos vennene mine så er det gutter som er det beste, jeg vet ikke hvor jeg har det far, jeg vil ha jenter og bare det.

Vet at man kan dra til utlandet å ordne det slik at fosteret skal bli etter ønsket kjønn, det har jeg ikke lyst til, jeg setter min lit i at naturen vet hva som er best for meg og gir meg det, alikevel kan jeg ikke la være å tenke at jeg ville blitt skuffet dersom jeg fikk en gutt.

Kansje det er slik at jeg tror jeg passer best til å være mamma for jenter, kunne klart det mye bedre en gutter liksom. Men ærligtalt er det vel ikke store forsjellen, jenter kan spille fotball og bokse og gutter piano og danse balett nå for tiden så jeg vet ikke hva det er med meg.

Det er bare noe inni meg som skriker at jeg vil ha døtre, ikke sønner, sønner kan alle vennene mine som ønsker seg det få. Jeg skammer meg for denne følesen, det er jo ganske sterkt å si at man ikke vil ha gutter og tror/vet man vil bli skuffet dersom man fikk vite at man venten en.

Skrevet

Hvorfor stoppe der?? Synes du skal kreve lyst hår hun kan ha i musefletter, naturlig slank kropp, søt liten oppstoppernese og modellhøyde(og en intelligens høyt over din egen)

Jeg hadde på INGEN måte ønsket å planlegge barn med en med dine kriterier og holdninger, bare så det er sagt.

Skrevet

Og når du ligger der med guttepjokken kommer du aldri til å forstå hva som skjedde inni hodet ditt, for den lille tassen ville du absolutt ikke vært foruten, og han er det beste som noen sinne har hendt deg.

Det er da en ærlig sak å ha mer lyst på et kjønn foran et annet, men man gjør jo bare ikke noe med det.

Skrevet

Og når du ligger der med guttepjokken kommer du aldri til å forstå hva som skjedde inni hodet ditt, for den lille tassen ville du absolutt ikke vært foruten, og han er det beste som noen sinne har hendt deg.

Det er da en ærlig sak å ha mer lyst på et kjønn foran et annet, men man gjør jo bare ikke noe med det.

Enig med deg. Da jeg var gravid med Lilleman, var jeg sikker på at jeg ville bli skuffa hvis jeg fikk en gutt, men da de fortalte meg på UL at det lå en liten gutt inni magen min, blei jeg ikke det minste skuffa. :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jepp, det der tror jeg mange har opplevd! :-D

Det er ikke noe galt i å ønske seg et bestemt kjønn, tror egentlig det er ganske vanlig. Selv hadde jeg tidlig "syner" om meg selv som guttemamma, og jeg har to stykker. Hadde en eller begge vært jenter hadde de nok gjort meg like avsindig lykkelig som mine to thaiprinser gjør.

Gjest 2 av hver
Skrevet

Jeg hadde det likedan før jeg fikk barn. I 12-13 års alderen erklærte jeg høylydt at fikk jeg en gutt noengang skulle jeg kaste han på sjøen!

Mitt første barn var jente. Neste gang jeg ble gravid ønsket jeg meg fortsatt jente. Da fikk jeg en gutt og da jeg lå med gutten på magen min ville jeg ikke byttet han bort mot alle jenter i hele verden!

Gjest fra sine
Skrevet

Sånn var det med meg også, jeg ville kun ha jente, gutt var ikke engang noe alternativ..

Høres helt forferdelig ut, jeg vet det, men man kan ikke hjelpe for tankene sine.

Ett år etter bryllupet fikk vi en skjønn datter, og det var akkurat som jeg ventet meg, mye rosa, Barbier og dill :)

Nå er hun tenåring, og vi har fått to barn til, begge gutter. Ønsket jente alle gangene, men var overlykkelig da gutta først kom, og ville selvsagt ikke byttet.

Er spesielt glad for at minsten er gutt, fordi det bare er 19 mnd. mellom de to minste (de er nå 6 og 7 år)

Samtidig ser jeg klart at jenter trenger mødre og gutter trenger fedre. Det er mye jeg kan lære datteren min, som mannen min ikke ville ha forutsetning for å klare, og sånn regner jeg at det er med gutta også.

Også gleder jeg meg til en dag å bli mormor, det må man ha en datter for å bli..

Gjest har to barn
Skrevet

Har to jenter, ønsker meg en gutt.. Men blir det en jente bryr jeg meg ingenting! Ønsker en jente til også. Men jeg vet ikke om vi skal ha flere barn enda, så.... Det er akkurat samme hva det blir!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...