Gå til innhold

Er melk sundt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt flere som sier at melk ikke er så bra for mennesker. Hva mener andre?

Skrevet

1-2 glass til dagen er vel sunt.

Men som alt annet, ikke flere liter.

Gjest baremei
Skrevet

Melk og melkeprodukter, de lettere variantene, er sunt.

Skrevet

Melk er en smule oppskrytt, hvertfall. Da den voldsomme "alle MÅ drikke melk for å bli store og sterke"-kampanjen for alvor tok til, så var det tilfeldigvis overproduksjon av melk her i landet...

Skrevet

Tja...bortsett fra at TINE (tidligere Meieriet) har innprentet i oss i årevis at det er en ting vi må ha, så er jo naturen engang slik at pattedyr drikker melk fra moren inntil en viss alder. Så slutter de.

"..........................."

Gjest philippa
Skrevet

Min bestefar er nå 97 år, og var lege/kirurg. Hans mening er at melk er for barn og kalver.. personlig har jeg fått mindre lyst på melk jo eldre jeg blir, men elsket melk som barn. Ett glass om dagen holder nok for voksne vil jeg tro:)

Skrevet

Melkefett er usunt.

Kalk er bra, vitaminene i melken er bra, og melk er en god proteinkilde.

Skrevet

Det er ganske sunt, men ikke nødveldig for et sunt liv.

Gjest Uglemor
Skrevet

Jeg mener at melk er sunt selv om jeg aldri drikker melk selv. Jeg bruker det bare i matlagning. For meg er ikke melk en drikk, men en ingrediens.

Syns ikke det er nødvendig å bøtte ned en halv liter om dagen. Da får jeg skikkelig mageknip..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...