Gå til innhold

Har spørsmålstegnet gått av moten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mange som setter punktum etter et spørsmål nå for tiden. Hva skyldes dette. Kan de ikke skrive, eller er det moderne å skrive på den måten.

Måtte bare prøve selv:-)

Skrevet

Tipper det dreier seg om god, gammeldags latskap. På samme måte som at stadig flere dropper stor bokstav i begynnelsen av en setning når de skriver mail og sms.

Skrevet

Når tid skjedde dette?

Hmm... Jeg sitter nemlig og funderer på om det er rett å skrive "når tid" liksom, for det høres bare så veldig feil ut i mine ører....

Ja til flere spørsmålstegn!

Skrevet

Når tid skjedde dette?

Hmm... Jeg sitter nemlig og funderer på om det er rett å skrive "når tid" liksom, for det høres bare så veldig feil ut i mine ører....

Ja til flere spørsmålstegn!

Tror det er feil å si når tid, ja. Når holder i massevis.

Ja til spørsmålstegn, komma, punktum og stor bokstav på riktig sted... men samtidig ja til latskap. Det blir vanskelig å velge her..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tror ikke folk lærer å skrive lenger.

Skrevet

Jeg tror ikke folk lærer å skrive lenger.

Ja det skal være sikkert og visst.

Fikk høre av læreren til min datter (5. klassing) at det ikke er noe krav at elevene skal kunne rettskriving før de går over til ungdomsskoletrinnet.

Så nei, det ser ikke ut for at de lærer å skrive ordentlig nei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...