Gå til innhold

Ekstrem mistrivsel på jobb


Miss Marple

Anbefalte innlegg

Hva skal man gjøre når man mistrives helt ekstremt på jobb? Det er ikke snakk om kjedsomhet eller sliten her, jeg sover ikke, kaster opp, har smerter i hjertet, har gått opp 30 (!!) kilo på tre år etc. Jeg vet jo at man ikke kan bli sykmeldt grunnet årsaker på jobb.Jeg er vikar, har gått på korttidskontrakter 3 år. Om jobben varer 2 måneder eller 2 år til, vet jeg ikke. SOm vikar blir jeg omplassert der ledelsen vil. Akkurat nå jobber jeg med en brukergruppe jeg er LIVREDD for. I tillegg får jeg ikke lov til å ta jobbtelefoner/sende brev uten at sjefen overvåker meg (dette gjelder forresten for flere av de andre ansatte). Jeg har gang på gang forsøkt å ta dette opp med sjefen, men jeg blir bare fortalt at jeg kun er vikar, og bør være takknemlig for at jeg i det hele tatt har en jobb.Jeg har dessverre vært dum med yrkesvalg, det er svært vanskelig å få ny jobb. Jeg har derfor bestemt meg for å studere på nytt fra høsten av, men det er over et halvt år til, og jeg klarer ikke å se for meg hvordan jeg skal holde ut i jobben så lenge. Det hjelper ikke å snakke med tillitsvalgt, da det er sjefen som har den posisjonen. Jeg har også forsøkt å snakke med personalansvarlig, men siden jeg bare er vikar, er de ikke interessert i å sette igang tiltak som kan hjelpe meg.Jeg er nå så langt nede at jeg har begynt å tenke på selvmord. Hva skal jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *ikkjesåsint*

fy faen, dette meiner eg virkelig, kvifor lar du deg tråkke på?? sånt må du IKKJE godta!

klart du kan sykemelde deg, det hadde eg gjordt, og eg veit om mangen i samme situasjon som har sykemeldt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy faen, dette meiner eg virkelig, kvifor lar du deg tråkke på?? sånt må du IKKJE godta!

klart du kan sykemelde deg, det hadde eg gjordt, og eg veit om mangen i samme situasjon som har sykemeldt seg.

Ta deg en tur til legen. Han/hun kan hjelpe deg med hva du burde gjøre.

Fortell hvordan du har det. Du skal ikke gå og ha det vondt!

Håper det ordner seg for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Slutt!

Du kan da vel ha en helt annen, vanlig jobb det siste halve året til du skal begynne å studere igjen? Det er fullt mulig å livnære seg utenfor det området man har spesialkompetanse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du har rett på sykemelding! Og det virker som om du trenger en tur til legen din og få en sjekk. De symptomene du beskriver er ikke peanøtter. Ingen skal behøve å ha det sånn! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RUN FORREST, RUUUUN!

Kom deg vekk fra dette stedet!

Skjønner godt at en kan føle seg "lammet" når en kommer opp i sånne situasjoner, men hvor vondt skal det gjøre før du trekker deg?

Du må stille deg noen alvorlige spørsmål. Er du villig til å ødelegge helsen din, fysisk og psykisk, på grunn av et slikt sted? Hva betyr noe for deg? Er en jobb som ikke verdsetter deg, bryter deg ned og får deg til å ønske deg død viktig for deg?

Synes du høres veldig sterk og målrettet ut, det MÅ du ha vært for å holde ut i dette. Men - jeg synes du bør omdirigere kreftene dine!

Bruk deg på noen som setter pris på deg, og hvor du føler deg trygg og verdsatt!

Kom deg til en (klok)lege, og få en grundig fysisk sjekk. (Hjerte, stoffskifte, depresjon, jernlagre osv).

Be om en sykmelding, slik at du får samlet deg. Kanskje du trenger henvisning til en samtaleterapeut eller noe liknende.

IKKE si opp jobben din.

Bli sykmeldt, folk er sykmeldt for "mildere" grunner enn dine!Du høres ut til å være i for dårlig form til å jobbe nå!Dessuten er jobben helseskadelig for deg. La heller vikariatet ditt gå ut mens du er sykmeldt, og "si opp" på den måten.

Bruk litt tid på å komme deg på bena i gjen! Og SÅ - kan du gå for det DU vil, det DU er trygg med og det DU er god til! Hos noen som verdsetter DEG!

Lykke til! (få høre hvordan det går med deg, da!)

Varme, styrkende tanker fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...