Gå til innhold

Store mager og babyer overalt hvor jeg ser....

Anbefalte innlegg

Gjest babybaby
Skrevet

Jeg blir snart gal! Er det ikke rart at når man ønsker seg barn, ser man de overalt.

Jeg og samboeren, som begge er i førsten av 30-årene, har bare vært sammen i 1 år. Vi kjøpte hus sammen etter bare noen måneder og vi har det kjempefint sammen.

Jeg har en datter på 5 år fra før. Nå ønsker jeg meg så veldig barn sammen med samboeren min.

Jeg vet han kommer til å bli en super pappa.

Problemet er bare at han ikke er klar for det enda. Han hadde bare hatt en kjæreste i 3mnd frem til han var 30 og traff meg. (Han har bare jobbet) Så for han har det skjedd ganske mye på 1 år.

Han vil ha barn sammen med meg sier han, men vil vente litt.

Jeg kan jo forstå ham, men likevel. Når man først ønsker seg noe er det ikke lett å la det vente. Jeg vil selfølgelig ikke tvinge ham til å få barn med meg.

Det er bare så fryktelig sårt for meg. Jeg gråter nesten bare jeg ser noen som er gravide. akkurat som jeg har fått baby på hjernen.

Har noen opplevd det samme? jeg lengter så veldig etter å bli mamma igjen. Vil bli en ordentlig famile også.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ade|ina

8

• Sør

7

• Prozak

6

• Niobe

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Skjønner kjempegodt hvordan du har det. Vi forlovet oss etter to måneder, og giftet oss et år etter det. Vi ønsket oss begge barn, men hadde bestemt oss for å vente til etter bryllupet. I den tiden ble jeg bare mer og mer klar for barn, og jeg syntes det florerte av gravide og babyer!

Skrevet

Du skriver: "Vil bli en ordentlig famile også."

Så de som ikke har barn er ikke "ordentlige familier"?

*rister på hodet*

Gjest babybaby
Skrevet

*rister på hodet*

Det samme sier samboeren min. Jeg ønsker å være en kjernefamilie, mor, far og barn. Det er det som er en ordentlig familie for meg.

Skrevet

Det samme sier samboeren min. Jeg ønsker å være en kjernefamilie, mor, far og barn. Det er det som er en ordentlig familie for meg.

Da synes jeg, alvorlig talt, at du bør "utvide din horisont" betraktelig, først. Samboeren din er klok.

Skrevet

Kjernefamilie er mor, far og felles barn. En som har barn fra før vil aldri bli en kjernefamilie.

Dette leste jeg i en avhandling om familiesammensetninger, skrevet av en som visstnok forsket på dette.

Så over til saken, du har en datter, og bor ikke sammen med faren. Det betyr at du har valgt feil før. Derfor synes jeg du skal vente litt, slik at du er sikker denne gangen.

Gjest babybaby
Skrevet

Kjernefamilie er mor, far og felles barn. En som har barn fra før vil aldri bli en kjernefamilie.

Dette leste jeg i en avhandling om familiesammensetninger, skrevet av en som visstnok forsket på dette.

Så over til saken, du har en datter, og bor ikke sammen med faren. Det betyr at du har valgt feil før. Derfor synes jeg du skal vente litt, slik at du er sikker denne gangen.

Det betyr ikke at jeg har valgt feil før, selv om jeg har en datter fra før.

Hadde vært gift i 10 år da vi fikk barn, og han involverte seg med en annen.

Gjest Karikruskakli.
Skrevet

Jeg har opplevd å være missunellig når jeg så gravide mager , da vi holdt på i mange år, før vi lykkes med nr. 3.

Men ikke slik som du har det nå. Vi hadde tross alt to fra før av.

Nå etter siste graviditet, så føler jeg meg sååååå ferdig med det der.

Når jeg ser gravide mager nå, så tenker jeg at jeg er så heldig som er ferdig med å produsere.

Men jeg er veldig glad for at jeg har fått dem altså, men veldig mye av fokuset går på graviditet, fødsel, amming, bleier osv den første tiden.

Visst var det koselig, men nå er jeg ferdig. Veldig ferdig.

Skrevet

*rister på hodet*

*rister på hodet av den store refseren Sør*

Skrevet

Fortsett gjerne!

Skrevet

Men har du ikke ei jente på 5 år da. Da har du jo familie.

Jeg skjønner ditt ønske, la det være klinkende klart, men jeg syntes det hørtes så leit ut når du sier "ønsker en familie"

Nå kan jeg skjønne din fortvilelse over samboeren din, som ikke vil enda.

Har du spurt han NÅR f.eks. det vil passe han. Vil det noen gang passe HAN? Er han glad i deg, eller er han ikke. Hva vil han i fremtiden.

Spør, og tru han til å gi deg et ærlig svar. Da har du noe å forholde deg til.

Skrevet

Synes ikke Sør sitt utsagn var noe å riste på hodet av, jeg...

Du kan faktisk ha en fullverdig familie om du ikke har barn - og her har jo til og med hovedinnlegger barn.

Var ufrivillig barnløs i 8 år før vi fikk barn og jobba den gang i helsevesenet i turnus.

Ble hver 17. mai og hver jul spurt "Du kan vel jobbe 17. mai på dagen, eller julekvelden, du som ikke har familie"

Tror du det var hygggelig?

Skrevet

Synes ikke Sør sitt utsagn var noe å riste på hodet av, jeg...

Du kan faktisk ha en fullverdig familie om du ikke har barn - og her har jo til og med hovedinnlegger barn.

Var ufrivillig barnløs i 8 år før vi fikk barn og jobba den gang i helsevesenet i turnus.

Ble hver 17. mai og hver jul spurt "Du kan vel jobbe 17. mai på dagen, eller julekvelden, du som ikke har familie"

Tror du det var hygggelig?

Og for å ta "hevn" på de gamle tantene som maser om "snart blir det din tur" hver gang noen føder, så venter du til det er en begravelse på TV, dulter tante i siden og sier "snart blir det din tur"! :D

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men har du ikke ei jente på 5 år da. Da har du jo familie.

Jeg skjønner ditt ønske, la det være klinkende klart, men jeg syntes det hørtes så leit ut når du sier "ønsker en familie"

Nå kan jeg skjønne din fortvilelse over samboeren din, som ikke vil enda.

Har du spurt han NÅR f.eks. det vil passe han. Vil det noen gang passe HAN? Er han glad i deg, eller er han ikke. Hva vil han i fremtiden.

Spør, og tru han til å gi deg et ærlig svar. Da har du noe å forholde deg til.

Du skriver: "Har du spurt han NÅR f.eks. det vil passe han. Vil det noen gang passe HAN? Er han glad i deg, eller er han ikke."

Det høres marerittaktig ut!

Skulle han liksom være mindre "glad" i henne hvis han ikke ønsker seg barn?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du skriver: "Har du spurt han NÅR f.eks. det vil passe han. Vil det noen gang passe HAN? Er han glad i deg, eller er han ikke."

Det høres marerittaktig ut!

Skulle han liksom være mindre "glad" i henne hvis han ikke ønsker seg barn?

Med vennlig hilsen

Både ja og nei. Men hun trenger et svar. For alt vi vet, kan dette være en fyr som ikke ønsker seg barn - og da får han jammen si det også. Ellers blir det å holde folk for narr.

"Ikke enda" er ikke godt nok. Jeg tror hun ville sett det annerledes hvis han sa noe om fremtiden, og når, eventuellt og om han egentlig vil ha barn.

Det er lov å være skeptisk, men det må gå an for denne mannen å gi et svar.

Gjest ordentligfamilieutenbarn
Skrevet

Det betyr ikke at jeg har valgt feil før, selv om jeg har en datter fra før.

Hadde vært gift i 10 år da vi fikk barn, og han involverte seg med en annen.

javel, ikke at dette er mitt problem,men du føler altså at du valgte RETT mann , han som involverte seg med en annen til tross for at dere fikk barn sammen?

Og nå føler du at du har valgt RETT igjen, en mann som ifølge deg selv har minimal erfaring med å være i et fast forhold,samtidig som han gir uttrykk for at han vil vente og se an?

Hehe, også fint at du informerer oss om hva som er ORDENTLIGE familer da,kan jo være at du selv får oppleve å stifte ORDENTLIG familie riktig mange ganger med din innstilling.

Skrevet

Og for å ta "hevn" på de gamle tantene som maser om "snart blir det din tur" hver gang noen føder, så venter du til det er en begravelse på TV, dulter tante i siden og sier "snart blir det din tur"! :D

Med vennlig hilsen

Er det sånn du gjør, kanskje ?

Skrevet

Er det sånn du gjør, kanskje ?

Hei,

Jeg har heldigvis ikke så tanketomme medlemmer i familien. :)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Både ja og nei. Men hun trenger et svar. For alt vi vet, kan dette være en fyr som ikke ønsker seg barn - og da får han jammen si det også. Ellers blir det å holde folk for narr.

"Ikke enda" er ikke godt nok. Jeg tror hun ville sett det annerledes hvis han sa noe om fremtiden, og når, eventuellt og om han egentlig vil ha barn.

Det er lov å være skeptisk, men det må gå an for denne mannen å gi et svar.

Det har jo knapt vært sammen ett år.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det har jo knapt vært sammen ett år.

Med vennlig hilsen

Men de (hun) begynner å bli gammel. Kanskje det er derfor hun har hastverk :-)

Jeg vet ikke. Gidder ikke å diskutere dette mer heller. Hun svarer jo ikke mer så, da er det igrunn liten vits for andre å spekulere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...