Gå til innhold

Store mager og babyer overalt hvor jeg ser....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men har du ikke ei jente på 5 år da. Da har du jo familie.

Jeg skjønner ditt ønske, la det være klinkende klart, men jeg syntes det hørtes så leit ut når du sier "ønsker en familie"

Nå kan jeg skjønne din fortvilelse over samboeren din, som ikke vil enda.

Har du spurt han NÅR f.eks. det vil passe han. Vil det noen gang passe HAN? Er han glad i deg, eller er han ikke. Hva vil han i fremtiden.

Spør, og tru han til å gi deg et ærlig svar. Da har du noe å forholde deg til.

Hadde jeg vært sammen med en kvinne som etter "kun" 1 år sammen krevde et svar på når jeg ville ha barn, da hadde jeg fått den store angsten og stukket.

Det blir ikke riktig å avkreve han et slikt svar. Det er vel ting som må på plass før han ønsker barn. Bl.a. forholdet har vart litt lenger, at han venner seg til å være en familie, at han blir komfortabel med tanken.

Men dersom han absolutt ikke vil ha barn bør han si det.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ade|ina

8

• Sør

7

• Prozak

6

• Niobe

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Og for å ta "hevn" på de gamle tantene som maser om "snart blir det din tur" hver gang noen føder, så venter du til det er en begravelse på TV, dulter tante i siden og sier "snart blir det din tur"! :D

Med vennlig hilsen

*LOL*

Skrevet

Synes ikke Sør sitt utsagn var noe å riste på hodet av, jeg...

Du kan faktisk ha en fullverdig familie om du ikke har barn - og her har jo til og med hovedinnlegger barn.

Var ufrivillig barnløs i 8 år før vi fikk barn og jobba den gang i helsevesenet i turnus.

Ble hver 17. mai og hver jul spurt "Du kan vel jobbe 17. mai på dagen, eller julekvelden, du som ikke har familie"

Tror du det var hygggelig?

Ærlig talt... Jeg har selv vært i den situasjonen. Vi var barnløse i 10 år, riktignok frivillig. Men jeg var alltid den man forventet kunne jobbe på upopulære dager. Jeg insisterte ikke på at vi var en fullverdig familie for det, jeg definerte oss som et samboerpar/kjærester. Synes det får være måte på å alltid huske pk-faktor...

Skrevet

Både ja og nei. Men hun trenger et svar. For alt vi vet, kan dette være en fyr som ikke ønsker seg barn - og da får han jammen si det også. Ellers blir det å holde folk for narr.

"Ikke enda" er ikke godt nok. Jeg tror hun ville sett det annerledes hvis han sa noe om fremtiden, og når, eventuellt og om han egentlig vil ha barn.

Det er lov å være skeptisk, men det må gå an for denne mannen å gi et svar.

"Det er lov å være skeptisk, men det må gå an for denne mannen å gi et svar."

Nei, steike heller. Hadde jeg fått det spørsmålet med krav om svar etter å ha kjent en person i 1 (ett!) år, så hadde jeg flyktet. Men for all del - folk må bare fortsette å sette flere skillsmissebarn til verden.

"..........................."

Skrevet

javel, ikke at dette er mitt problem,men du føler altså at du valgte RETT mann , han som involverte seg med en annen til tross for at dere fikk barn sammen?

Og nå føler du at du har valgt RETT igjen, en mann som ifølge deg selv har minimal erfaring med å være i et fast forhold,samtidig som han gir uttrykk for at han vil vente og se an?

Hehe, også fint at du informerer oss om hva som er ORDENTLIGE familer da,kan jo være at du selv får oppleve å stifte ORDENTLIG familie riktig mange ganger med din innstilling.

Helt feil slutning. Man kan ikke argumentere for at en partner var "feil" fordi vedkommende gikk hen og var utro og forlot en etter mange år. Slikt kalles tilfeldigheter. Skal man forsikre seg mot tilfeldigheter, så kan man aldri innlate seg med noen.

".........................."

Skrevet

"Det er lov å være skeptisk, men det må gå an for denne mannen å gi et svar."

Nei, steike heller. Hadde jeg fått det spørsmålet med krav om svar etter å ha kjent en person i 1 (ett!) år, så hadde jeg flyktet. Men for all del - folk må bare fortsette å sette flere skillsmissebarn til verden.

Ikke planlegge dato da vet du panikko :-)

Men snakke om det, som det så fint heter (blæ)

Jo altså, hun burde i det minste få et klart svar om han i det hele tatt vil, og når det eventuellt måtte passe han.

Ikke tvang - "du i morgen altså basta", men noe hun kan forholde seg til.

Men det kommer ingen svar fra innskriver her, så jeg vet ikke hvor landet ligger ang. hans syn. Så det er mulig hun er helt på tuppa.

Skrevet

Jo altså, hun burde i det minste få et klart svar om han i det hele tatt vil, og når det eventuellt måtte passe han.

Men det kommer ingen svar fra innskriver her, så jeg vet ikke hvor landet ligger ang. hans syn. Så det er mulig hun er helt på tuppa.

Selv har jeg det veldig greit med akkurat det der. Jeg ønsker ikke barn, og tviler på at jeg noengang vil ønske det :-)

"............................."

Skrevet

Selv har jeg det veldig greit med akkurat det der. Jeg ønsker ikke barn, og tviler på at jeg noengang vil ønske det :-)

Ja jeg har barn, så det er ikke mitt problem heller :-)

Gjest babybaby
Skrevet

Jeg er ikke helt på tuppa. Han sier han ønsker seg barn senere. Vi hadde snakket om sommeren, så i noen mnd gledet jeg meg veldig til sommeren og vi skulle sette i gang.

Men nå er han ikke sikker på om han vil så tidlig som til sommeren. Derfor har jeg blitt litt skuffet.

Må nok bare smøre meg med tålmodighet, vil ikke mase på ham.

Gjest babybaby
Skrevet

Helt feil slutning. Man kan ikke argumentere for at en partner var "feil" fordi vedkommende gikk hen og var utro og forlot en etter mange år. Slikt kalles tilfeldigheter. Skal man forsikre seg mot tilfeldigheter, så kan man aldri innlate seg med noen.

Takk!

Ikke hyggelig å høre at andre sier jeg velger feil for at jeg blir bedratt. Nå man treffer hverandre på ungdomsskolen og er kjærester i maaaange år før man blir samboere og gift stoler man jo på den andre personen.

Det kan hende hvem som helst har jeg lært! Men har ikke gitt opp troen på kjærligheten likevel.

Gjest babybaby
Skrevet

javel, ikke at dette er mitt problem,men du føler altså at du valgte RETT mann , han som involverte seg med en annen til tross for at dere fikk barn sammen?

Og nå føler du at du har valgt RETT igjen, en mann som ifølge deg selv har minimal erfaring med å være i et fast forhold,samtidig som han gir uttrykk for at han vil vente og se an?

Hehe, også fint at du informerer oss om hva som er ORDENTLIGE familer da,kan jo være at du selv får oppleve å stifte ORDENTLIG familie riktig mange ganger med din innstilling.

Håper nesten du opplever det samme som hendte meg da. At den du tror du skal dele resten av ditt liv med går fra deg til fordel for en annen.

Alle tror vel de velger rett!

Skrevet

Takk!

Ikke hyggelig å høre at andre sier jeg velger feil for at jeg blir bedratt. Nå man treffer hverandre på ungdomsskolen og er kjærester i maaaange år før man blir samboere og gift stoler man jo på den andre personen.

Det kan hende hvem som helst har jeg lært! Men har ikke gitt opp troen på kjærligheten likevel.

Det er forskjell på å være uheldig og å gjøre feil :-)

Men det er klart, når man møtes i så ung alder, så er sjansene for at man holder sammen resten av livet nesten lik null. Uten at det er noen grunn til at man ikke skal prøve.

Skrevet

Jeg er ikke helt på tuppa. Han sier han ønsker seg barn senere. Vi hadde snakket om sommeren, så i noen mnd gledet jeg meg veldig til sommeren og vi skulle sette i gang.

Men nå er han ikke sikker på om han vil så tidlig som til sommeren. Derfor har jeg blitt litt skuffet.

Må nok bare smøre meg med tålmodighet, vil ikke mase på ham.

"Men nå er han ikke sikker på om han vil så tidlig som til sommeren. Derfor har jeg blitt litt skuffet. Må nok bare smøre meg med tålmodighet, vil ikke mase på ham."

Å DER kom det jeg ventet på. Da har du et problem er jeg redd. Han skyver det fremover og fremover, og du blir mer og mer lei deg. Sant?

Hvorfor vil han ikke - sier han noe om det, sier han i det hele tatt noe?

Er det sånn, at han bare utsetter det hele, fordi han egentlig ikke ønsker seg barn. Det er igrunn det jeg lurer på.

Gjest ordentligfamilieutenbarn
Skrevet

Jo, synes godt jeg kan bruke slike argumenter overfor personer som rangerer mennesker inn i "ordentlige" og "uordentlige" familiekonstellasjoner alt ettersom hvem de har produsert barn sammen med.

Skrevet

Håper nesten du opplever det samme som hendte meg da. At den du tror du skal dele resten av ditt liv med går fra deg til fordel for en annen.

Alle tror vel de velger rett!

At du håper det får stå for din egen regning. Ser du ikke trives med at andre antyder at du kanskje har valgt feil. Tenke da over at mange føler det tungt med slike negative holdninger som du legger for dagen overfor folk som ,frivillig eller ufrivillig, ikke får barn sammen.

Synes du fremstår skikkelig umoden, var jeg deg ville jeg hørt på samboeren og ventet med ytterligere barn. Tenk over at han hører jo at du ser på din egen datter som "uordentlig", om noen år er det kanskje hans barn du setter denne merkelappen på om det blir baby nå og brudd siden.

Skrevet

Jo, synes godt jeg kan bruke slike argumenter overfor personer som rangerer mennesker inn i "ordentlige" og "uordentlige" familiekonstellasjoner alt ettersom hvem de har produsert barn sammen med.

Bruke dårlige argumenter som motvekt mot dårlige argumenter? Jaja, deg om det.

Skrevet

"Men nå er han ikke sikker på om han vil så tidlig som til sommeren. Derfor har jeg blitt litt skuffet. Må nok bare smøre meg med tålmodighet, vil ikke mase på ham."

Å DER kom det jeg ventet på. Da har du et problem er jeg redd. Han skyver det fremover og fremover, og du blir mer og mer lei deg. Sant?

Er det sånn, at han bare utsetter det hele, fordi han egentlig ikke ønsker seg barn. Det er igrunn det jeg lurer på.

"Er det sånn, at han bare utsetter det hele, fordi han egentlig ikke ønsker seg barn. Det er igrunn det jeg lurer på."

Det er mer sansynlig at han er oppegående nok til å skjønne at å begynne å avle unger etter et år ikke er særlig lurt.

Gjest babybaby
Skrevet

Han sier jo at han ønsker seg barn, og han er en veldig flink farsfigur for datteren min.

Jeg har gått sykemld et år og skal nå begynne å jobbe igjen. Han ønsker jo at jeg skal på fødselspenger og sykepenger hvis jeg skal bli syk under graviditeten, derfor må jeg jobbe 6 mnd minst hvis jeg skal få sykepenger.

Jeg vil jo også ha en inntekt, så jeg begynner å jobbe nå. Han har mange penger, men vil at jeg også skal bidra. Forstår det jeg.

Også har det skjedd veldig mye for han på et år sier han. Også forståelig.

Er bare det at sist gang jeg gråt mye og sa jeg ønsket meg barn med ham, sa han at vi kunne forsøke til sommeren.

Men nå er han ikke sikker lenger. Blir så utrolig lei meg.

Gjest babybaby
Skrevet

"Er det sånn, at han bare utsetter det hele, fordi han egentlig ikke ønsker seg barn. Det er igrunn det jeg lurer på."

Det er mer sansynlig at han er oppegående nok til å skjønne at å begynne å avle unger etter et år ikke er særlig lurt.

Du har nok rett.

Begynte å tvile om han var glad i meg jeg.

Vet jo at han elsker meg, og siden vi begge er 30 er vi ikke sååå gamle enda.

Takk for dine synspunkter

Skrevet

Bruke dårlige argumenter som motvekt mot dårlige argumenter? Jaja, deg om det.

Nei, jeg mente ikke dette som en argumentasjonsrekke som skulle være motvekt mot denne personens argumenter.Jeg skrev det fordi jeg synes vedkommende uttaler seg stygt om noen familier kontra andre, og for å vise at det ikke er vanskelig å finne "feil" ved alle, om man ønsker det.

Hvis man bruker en type logikk som trådstarter her tydeligvis er tilhenger av , er det derimot intet problem å bevise at hun har valgt "feil". Hadde hun valgt "riktig" ville hun ikke ha mistet denne mannen.Hun ville da ifølge henne selv, ha hatt en ORDENTLIG familie i dag , i motsetning til den "juglete" hun er en del av nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...