Gå til innhold

Ville du jobbet sammen med mannen din?

Anbefalte innlegg

Gjest littitvil
Skrevet

Samboeren min driver et lite firma, og jeg jobber som vikar i helsevesenet. Jeg har hjulpet han på jobben når det har vært mye å gjøre. Nå kan jeg få jobbe med et nytt spennende prosjekt han skal starte opp. Vi kommer til å jobbe med hvert vårt, men likevel i samme bygning, samme pauserom osv.

Mange fraråder oss å jobbe sammen, men jeg ser jo også at mange klarer fint å jobbe sammen. Tannlegen min og tannlegesekretæren har det kjempefint sammen, og de jobber ganske tett på hverandre!

Klart det har både fordeler og ulemper å jobbe sammen. Her kan jeg også regulere min egen arbeidstid, tjene bra og en spennende jobb. Ulempene er jo at det bare er mannlige kollegaer der, jeg trenger ofte hjelp av samboeren min og kanskje vi lett begynner å krangle. Han er en annen person på jobb og privat. Han kan være litt "sjef" på jobben, men verdens snilleste hjemme.

Hva ville dere valgt?

Skrevet

Ville ikke jobbet med mannen min, nei. Det hadde blitt for mye av det gode. Dessuten så liker vi å sjefe litt begge to, så det hadde blitt en dårlig kombinasjon på jobb.

Gjest Prøv da vel
Skrevet

Det er noe helt annet å jobbe sammen enn åg å innenfor dørene hjemme og tråkke i hælene på hverandre. Sistnevnte er pyton.

Jeg har jobbet sammen med mannen min. I samme firma. Utenom lunsjen snakket vi kun om det som hade med jobb å gjøre. Kunne gå hele dager uten at vi traff hverandre også. Var opptatt med hver våre ting.

En stor fordel som ingen tenker over, særlig hvis en har unger, er at en vet hva som foregår i firmaet. Så en slipper alt arbeidspraten som ofte kommer ved middagsbordet. En slipper å oppdatere hverandre på hva som skjer på sine respektive arbeidsplasser. Har en en drittsekk til sjef, så vet en jo om det begge to. En slipper liksom å dele alt med partneren, siden en har samme jobbopplevelser stort sett.